Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Local Government in support of Community and Children - case studies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MC-2F-LGS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Local Government in support of Community and Children - case studies
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obow. dla 2 sem. (MC) Masters in Children's Rightr and Childhood Studies, (2-l) stacj. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Program content

Legal acts, regulations on social assistance. Violence against a child: a legal and psychological approach. Helping an abused child. Procedures for the conduct of institutions, services, organizations, specialists taking care of the child, working for the family.

Blue Card Procedure. Principles of intervention in the situation of domestic violence. Activities of the commune, local self-governments and non-governmental organizations towards the child. Developing a service base for the child (entrepreneurship).

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge

The graduate knows and understands European legislation to protect against violence, the rights of children with disabilities, the rights of migrant children. They know the legal acts and activities of non-governmental organizations, local governments for the benefit of the child.

The graduate knows and understands the assumptions of the United Nations Declaration of Human Rights and the Convention on the Rights of the Child as well as the practical effects of their impact and implementation.

The graduate knows and understands the specificity of the functioning of institutions dealing with child support. They know the social and cultural conditions of the child.

The graduate knows the basic principles of creating and developing various forms of entrepreneurship related to the needs of children.

Skills

The graduate is able to identify and diagnose various problems of the child and the family with the use of appropriate diagnostic tools.

Can use specialized methods, tools, including advanced information and communication techniques to solve complex and unusual problems concerning a child. Is able to join interdisciplinary teams dealing with the protection of children's rights. Can work in a teamwork group with a specific family.

The graduate is able to communicate effectively with doctors, social workers and family assistants from a local and supra-local perspective. Participates in teams, research and practical projects in the field of child and family support.

The graduate is able to independently plan and implement activities for the child in the family and school environment, as well as cooperate in planning and implementing these tasks. They can use their knowledge in practice.

Social competence

The graduate is ready to take a critical look at various activities of local governments for the benefit of the child, at conflicts and contradictions in the interests of various groups and environments.

Is ready to fulfil social obligations towards the child, family, institutions working for the benefit of the child, inspiring and organizing activities for the child's social environment. They always stand up for the child, responsibly fulfils social obligations towards the child, family and school environment.

Is ready to act responsibly as an educator taking care of the child, taking into account the changing social needs.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)