Child and Sacrum
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MC-2F-CHS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Child and Sacrum |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obow. dla 2 sem. (MC) Masters in Children's Rightr and Childhood Studies, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Program content The sphere of children's religiosity, selected religious practices and children's rights, the anthropological function of the sacred, childhood in the sphere of religion and childhood in the sphere of secularism, manifestations of the sacred in the world of pedagogy, politics, and economy. |
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) Knowledge The graduate has knowledge in the field of social sciences and humanities, including theological knowledge that allows them to understand the process of child development and raising a child in various environments, with particular emphasis on religious practices. Knows and understands fundamental social dilemmas related to the marginalization of a child in the family and society. They consider these dilemmas in a religious context. Skills Can use theoretical knowledge to analyze complex help problems related to marginalizing childhood. Can communicate on specialist topics related to the child and children’s rights with a wide variety of audiences. Social competence The graduate is ready to build their professional identity in a local and global perspective, remaining open to Polish traditions and experiences as well as international processes and challenges, including processes and challenges related to religion. The graduate is ready to be the caring carer of the child, who offers help and support, while respecting the child’s subjectivity and independence. They are ready to create challenges and situations that contribute to both the child and their environment taking individual and collective action to overcome poverty. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.