Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekty pedagogiczne - 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: IP-2F-PPE3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekty pedagogiczne - 3
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 3 sem. (IP) interdyscyp. studia nad dziecińs. i prawami dziecka, (2-l) niest. II st.
Obowiązkowe dla 3 sem. (IP) interdyscyp. studia nad dziecińs. i prawami dziecka, (2-l) stacj. II st.
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76568af979714e51964eafc32a9a14ab%40thread.tacv2/conversations?groupId=65a46e76-fd13-458e-bca5-94ccd35b7db6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Praktycznie zapoznanie się z projektem realizowanym w terenie.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Projekty pedagogiczne: badania i działania. Konsultacje, dokumentacja i notatki terenowe. Przedstawienie wyników uczestnictwa w projekcie z perspektywy badań w działaniu.

Rekomendacje i ocena oddziaływania społecznego projektu w skali mikro, mezzo i makro.

Refleksyjna i krytyczna ocena zmian związanych z zaprojektowanym i realizowanym działaniem.

Literatura:

- Aktywne społeczności. Zmian aspołeczna. Katalog praktyk, cz. 1, 2, 3. , CAL

- Przewodnik po programie Erasmus+

- Dokumenty zamieszczone na stronach internetowych: www.frse.org.pl ; www.power.gov.pl ; www.ngo.pl ; www.ore.edu.pl ; https://granty.pl/

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna i rozumie zaawansowaną metodologię badań z zakresu badań nad dzieciństwem i prawami dziecka.

Umiejętności

Potrafi posługiwać się wyspecjalizowanymi metodami i narzędziami, w tym zaawansowanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w celu rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących dziecka i dzieciństwa.

Potrafi przystosować istniejące lub opracować nowe metody i narzędzia.

Potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi.

Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne dotyczące dziecka i praw dziecka ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców.

Potrafi kierować własnym rozwojem, zdobywać wiedzę teoretyczną i praktyczną, refleksyjnie oceniać siebie i swoje działania, budować i rozwijać swój kapitał intelektualny i społeczny. Jest refleksyjnym praktykiem.

Kompetencje społeczne

Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze praw dziecka i dzieciństwa.

Jest gotów do budowania swojej tożsamości zawodowej w perspektywie lokalnej i globalnej, pozostając otwartym zarówno na polskie tradycje i doświadczenia, jak i na międzynarodowe procesy i wyzwania.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena projektu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Kwiatkowski
Prowadzący grup: Marta Kulesza, Michał Kwiatkowski, Anna Perkowska-Klejman
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76568af979714e51964eafc32a9a14ab%40thread.tacv2/conversations?groupId=65a46e76-fd13-458e-bca5-94ccd35b7db6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Praktycznie zapoznanie się z projektem realizowanym w terenie.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Konsultacje, dokumentacja i notatki terenowe. Przedstawienie wyników uczestnictwa w projekcie z perspektywy badań w działaniu.

Rekomendacje i ocena oddziaływania społecznego projektu w skali mikro, mezzo i makro.

Refleksyjna i krytyczna ocena zmian związanych z zaprojektowanym i realizowanym działaniem.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Kulesza
Prowadzący grup: Marta Kulesza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Praktycznie zapoznanie się z projektem realizowanym w terenie.

Pełny opis:

Konsultacje, dokumentacja i notatki terenowe.

Przedstawienie wyników uczestnictwa w projekcie z perspektywy badań w działaniu.

Rekomendacje i ocena oddziaływania społecznego projektu w skali mikro, mezzo i makro.

Refleksyjna i krytyczna ocena zmian związanych z zaprojektowanym i realizowanym działaniem.

Literatura:

- Aktywne społeczności. Zmian aspołeczna. Katalog praktyk, cz. 1, 2, 3. , CAL

- Przewodnik po programie Erasmus+

- Dokumenty zamieszczone na stronach internetowych: www.frse.org.pl ; www.power.gov.pl ; www.ngo.pl ; www.ore.edu.pl ; https://granty.pl/

Uwagi:

Wkład pracy studenta:

15h - godziny kontaktowe

10h - praca własna (przygotowanie sesji posterowej/prezentacji dotyczącej przygotowywanego projektu)

10h - praca własna (przeprowadzenie wybranych elementów projektu pedagogicznego w wybranym środowisku)

Metody dydaktyczne - praca w grupach metodą projektu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)