Technologie informacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | FT-5F-TEI1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne |
Jednostka: | Zakład Nauk o Zdrowiu |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. FT, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student/-ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci Internet, ochrony własności intelektualnej i praw autorskich. Zna i rozumie narzędzia informatyczne i statystyczne służące do opracowywania i przedstawiania danych oraz rozwiązywania problemów. UMIEJĘTNOŚCI Student/-ka potrafi korzystać z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT). Potrafi korzystać w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego. Potrafi projektować autorskie narzędzia badawcze właściwe dla wybranego kierunku studiów. Potrafi wykorzystywać pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student/-ka jest gotów/-owa do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych. Jest gotów/-owa do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, zasięgania opinii ekspertów, korzystania z obiektywnych źródeł informacji i do krytycznej oceny posiadanej wiedzy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania projektu - 5. Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 30. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania projektu - 5. Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 30. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.