Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencko-pedagogiczna w edukacji artystycznej (30 godz.)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: EP-3P-KIE1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka asystencko-pedagogiczna w edukacji artystycznej (30 godz.)
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Poznanie form działań wspierających ucznia organizowanych w formie zajęć lekcyjno-wychowawczych i pozalekcyjnych. Zapoznanie się z zasadami zapewniania bezpieczeństwa uczniom (podstawy prawne, instytucjonalne i organizacyjne) w szkole i poza nią. Poznanie metod i narzędzi dokonywania wieloprofilowej oceny funkcjonalnej dziecka oraz wytycznych do konstruowania indywidualnych planów rozwoju ucznia. Dokonanie analizy dokumentów dotyczących określonego ucznia oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki ucznia. Poznanie zespołu klasowego oraz przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka, m.in.: pedagoga szkolnego, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, rehabilitanta, innych specjalistów. Hospitowanie zajęć plastycznych i prowadzenie obserwacji ucznia w różnych sytuacjach. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych, ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych. Planowanie i prowadzenie, pod nadzorem opiekuna praktyk - zajęć plastycznych zgodnie z opracowaną koncepcją.

DRUKI DO POBRANIA

Dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna założenia programowe oraz założenia metodyki plastyki, podstawę programową, podręcznik oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych.

Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę.

Zna i prawidłowo posługuje się terminologią z zakresu dydaktyki, metodyki plastyki, arteterapii i sztuk wizualnych.

Zna zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom.

Umiejętności

Potrafi dokonać charakterystyki zespołu uczniów zgodnie ze specyfiką specjalności.

Potrafi określić poziom wiedzy i umiejętności artystycznych uczniów tworzących zespół klasowy.

Wykorzystuje swoją wiedzę, umiejętności, również artystyczne, oraz wnioski z obserwacji sytuacji szkolnych w pracy z innymi, w szczególności.

Potrafi przeprowadzić rozmowę z nauczycielem, zespołem wspierającym rozwój ucznia na temat ucznia, zespołu klasowego/grupy dzieci.

Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia zgodnie z opracowaną koncepcją.

Poprawnie określa cele zajęć dydaktycznych, środki dydaktyczne, metody pracy, środki wyrazu artystycznego

Prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

Potrafi współpracować z nauczycielem prowadzącym studenta podczas praktyk indywidualnych, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem.

Razem z uczestnikami zajęć poszukuje właściwych, oryginalnych rozwiązań problemów artystycznych.

Kompetencje społeczne

Przejawia pozytywny stosunek do dzieci, stara się nawiązać prawidłowy kontakt z klasą/grupą.

Prezentuje postawę otwartości wobec uczestników.

Identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej, w różnych sytuacjach.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

-opiekun w placówce w której student realizuje praktykę: ocena punktowa i opisowa w Karcie praktykanta - na podstawie obserwacji

studenta .

- uczelniany opiekun praktyki odbywa indywidualną rozmowę, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów

zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na

drodze analizy dokumentacji zaliczeniowej przedstawionej przez studenta oraz indywidualnej rozmowy ze studentem.

Literatura:

1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1

2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017

3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018

4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia

MEN: 903/3/2018

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA

EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy

programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu

umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej

przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356

Uwagi:

Nakład pracy studenta :

Godziny kontaktowe, ćwiczenia -30 godz.

Inne godziny kontaktowe z udziałem prowadzącego zajęcia:

Spotkania oraz konsultacje w sprawie realizacji praktyk - 4 godz.

Rozmowa zaliczeniowa studenta z opiekunem na temat dokumentacji zaliczeniowej- 1 godz.

Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie się do zajęć - 10 godz.

Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) -10g.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1

2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017

3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018

4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia

MEN: 903/3/2018

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA

EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy

programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu

umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej

przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356

Uwagi:

Nakład pracy studenta :

Godziny kontaktowe, ćwiczenia -30 godz.

Inne godziny kontaktowe z udziałem prowadzącego zajęcia:

Spotkania oraz konsultacje w sprawie realizacji praktyk - 4 godz.

Rozmowa zaliczeniowa studenta z opiekunem na temat dokumentacji zaliczeniowej- 1 godz.

Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie się do zajęć - 10 godz.

Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) -10g.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

-opiekun w placówce w której student realizuje praktykę: ocena punktowa i opisowa w Karcie praktykanta - na podstawie obserwacji studenta .

- uczelniany opiekun praktyki odbywa indywidualną rozmowę, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem.

Literatura:

1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1

2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017

3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018

4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia

MEN: 903/3/2018

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA

EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy

programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu

umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej

przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356

Uwagi:

Nakład pracy studenta :

Godziny kontaktowe, ćwiczenia -30 godz.

Inne godziny kontaktowe z udziałem prowadzącego zajęcia:

Spotkania oraz konsultacje w sprawie realizacji praktyk - 4 godz.

Rozmowa zaliczeniowa studenta z opiekunem na temat dokumentacji zaliczeniowej- 1 godz.

Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie się do zajęć - 10 godz.

Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) -10g.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

-opiekun w placówce w której student realizuje praktykę: ocena punktowa i opisowa w Karcie praktykanta - na podstawie obserwacji

studenta .

- uczelniany opiekun praktyki odbywa indywidualną rozmowę, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów

zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na

drodze analizy dokumentacji zaliczeniowej przedstawionej przez studenta oraz indywidualnej rozmowy ze studentem.

Literatura:

1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1

2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017

3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018

4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia

MEN: 903/3/2018

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA

EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy

programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu

umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej

przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356

Uwagi:

Nakład pracy studenta :

Godziny kontaktowe, ćwiczenia -30 godz.

Inne godziny kontaktowe z udziałem prowadzącego zajęcia:

Spotkania oraz konsultacje w sprawie realizacji praktyk - 4 godz.

Rozmowa zaliczeniowa studenta z opiekunem na temat dokumentacji zaliczeniowej- 1 godz.

Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie się do zajęć - 10 godz.

Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) -10g.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

-opiekun w placówce w której student realizuje praktykę: ocena punktowa i opisowa w Karcie praktykanta - na podstawie obserwacji

studenta .

- uczelniany opiekun praktyki odbywa indywidualną rozmowę, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów zakładanych dla praktyki zawodowej. Student umawia się na rozmowę z Opiekunem w okresie do 2 tygodni od zakończenia praktyki w placówce. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na

drodze analizy dokumentacji zaliczeniowej przedstawionej przez studenta oraz indywidualnej rozmowy ze studentem.

Literatura:

1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1

2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017

3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018

4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia

MEN: 903/3/2018

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA

EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy

programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu

umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej

przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356

Uwagi:

Nakład pracy studenta :

Godziny kontaktowe, ćwiczenia -30 godz.

Inne godziny kontaktowe z udziałem prowadzącego zajęcia:

Spotkania oraz konsultacje w sprawie realizacji praktyk - 4 godz.

Rozmowa zaliczeniowa studenta z opiekunem na temat dokumentacji zaliczeniowej- 1 godz.

Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie się do zajęć - 10 godz.

Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) -10g.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Prowadzący grup: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

-opiekun w placówce w której student realizuje praktykę: ocena punktowa i opisowa w Karcie praktykanta - na podstawie obserwacji

studenta .

- uczelniany opiekun praktyki odbywa indywidualną rozmowę, w której student powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów zakładanych dla praktyki zawodowej. Student umawia się na rozmowę z Opiekunem w okresie do 2 tygodni od zakończenia praktyki w placówce. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na

drodze analizy dokumentacji zaliczeniowej przedstawionej przez studenta oraz indywidualnej rozmowy ze studentem.

Literatura:

1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1

2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017

3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018

4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia

MEN: 903/3/2018

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA

EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy

programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu

umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej

przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356

Uwagi:

Nakład pracy studenta :

Godziny kontaktowe, ćwiczenia -30 godz.

Inne godziny kontaktowe z udziałem prowadzącego zajęcia:

Spotkania oraz konsultacje w sprawie realizacji praktyk - 4 godz.

Rozmowa zaliczeniowa studenta z opiekunem na temat dokumentacji zaliczeniowej- 1 godz.

Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie się do zajęć - 10 godz.

Inne formy (przygotowanie dokumentacji praktyki) -10g.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-21 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)