Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki multimedialne - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: EP-3F-TMU1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki multimedialne - 1
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

METODY KSZTAŁCENIA

prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania,

dialog dydaktyczny,

omawianie zagadnień teoretycznych,

dyskusja dydaktyczna,

przegląd prac i prezentacji.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15

Przygotowanie się do egzaminu -

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji

Inne formy - szkice do ćwiczeń 30

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Elementy struktur obrazu cyfrowego, digitalizacja obrazu analogowego, analogowe i cyfrowe techniki edycji obrazu, elementy struktur wizualnych w kreacji obrazu komputerowego, elementy typografii w kreacji obrazu komputerowego, elementy przygotowania do druku, programy komputerowe do cyfrowej edycji obrazu cyfrowego (Adobe Photoshop), poszukiwanie indywidualnych form wyrazu poprzez rozwijanie umiejętności komponowania obrazu komputerowego, stosowania zabiegów formalnych przynależnych dyscyplinie, realizacja trzech utworów wizualnych.

Literatura:

1. Arnheim R. Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka. Łódź, 2012

2. Frutiger A. Człowiek i jego znaki. Kraków, 2012

3. Hornung D. Kolor. Kurs dla artystów i projektantów. Kraków, 2009

4. Kandyński W. Punkt i linia a płaszczyzna. Warszawa, 1986

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji obrazu cyfrowego, w tym w oparciu o obraz analogowy.

Student posiada wiedzę o technologicznych zagadnieniach dotyczących realizacji prac o cechach obrazu cyfrowego cyfrowej edycji w programach komputerowych.

Student zna tendencje rozwojowe oraz widzi zależności pomiędzy multimediami i innymi dyscyplinami.

Student zna uwarunkowania i skutki praktyki multimedialnej w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji.

Student posiada podstawową wiedzę o sposobach eksponowania w przestrzeni galeryjnej przy użyciu technologii cyfrowych.

Umiejętności

Świadomie posługuje się poznanymi technikami multimedialnymi, przyporządkowując umiejętności manualne i wiedzę warsztatową realizacji koncepcji artystycznej.

Potrafi podejmować samodzielne artystyczne działania wizualne z zakresu multimediów.

W projektowaniu własnych prac artystycznych podejmuje samodzielne decyzje co do ich tematu i kompozycji oraz znajduje własne rozwiązania warsztatowe, odwołując się do doświadczeń artystycznych i wykorzystując wiedzę z innych dyscyplin.

Potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik multimedialnych.

Potrafi zorganizować profesjonalną ekspozycję prac własnych oraz innych twórców w przestrzeni wystawienniczej i publicznej.

Planuje i organizuje w ramach praktyki fotograficznej swoją pracę indywidualną lub współpracując z innymi w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym).

Samodzielnie doskonali poznane techniki warsztatowe poprzez umiejętne, systematyczne, konsekwentne dalsze indywidualne ćwiczenia.

Kompetencje społeczne

Jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.

Rozumie, z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel.

Cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej.

Świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej.

Jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena aktywności studenta na zajęciach.

Ocena wykonanych prac

Ocena na podstawie obserwacji i wypowiedzi ustnej.

-

Zajęcia zdalne w formie wykładów i rozmowy dydaktycznej, kontakt online (program TEAMS), mailowy, messenger, fb

-

Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na

adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur oraz linków do stron www ułatwiających recepcję wykładu wraz z

zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie scanów)

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Paruch
Prowadzący grup: Stefan Paruch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Program zajęć obejmuje naukę programu Photoshop oraz realizacje zadań projektowych, których kanwą są wybrane utwory wizualne współczesnych artystów. Zadania do wykonania: 1."Miasto z liter" - kompozycja stworzona według wybranych wytycznych przy użyciu narzędzi typograficznych; 2. "Autoportret" - zadanie polega na wykonaniu kompozycji według wybranych wytycznych z uwzględnieniem zasady, że gdy punktem wyjścia jest obraz cyfrowy to powinien być zakwestionowany, przetworzony czy skomentowany w sposób analogowy i odwrotnie gdy punktem wyjścia jest obraz analogowy to odpowiednio powinien być zinterpretowany cyfrowo.

Pełny opis:

Przedmiot realizuje treści kształcenia w zakresie obejmującym:

struktura obrazu cyfrowego

analogowe i cyfrowe techniki edycji obrazu

elementy struktur wizualnych w projektowaniu komputerowym

elementy typografii w projektowniu cyfrowym

elementy przygotowania do druku

programy komputerowe do cyfrowej obróbki obrazu cyfrowego

W ramach przedmiotu zobowiązany jest do przygotowania trzech zadań wykonanych w wybranych technikach cyfrowych

ćwczenia realizowane są w programie Adobe Photoshop

Uwagi:

Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur oraz linków ułatwiających recepcję wykładu wraz z zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie scanów)

Zajęcia zdalne wg planu, kontakt online (program TEAMS), mailowy, messenger, fb

Materiały i linki dotyczące poszczególnych zajęć, opisy zadań, instrukcje udostępniane w TEAMS na tablicy oraz w zakładce pliki.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Wójcik-Tepper
Prowadzący grup: Dorota Maroń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Techniki multimedialne jako medium wypowiedzi artystycznej.

Student/ka poznaje różne techniki multimedialne, potrafi dobrać narzędzie multimedialne do stworzenia dzieła plastycznego lub edukacyjnego. Poznaje i utrwala poznane wcześniej możliwości programów graficzne m.in. programy z pakietu Adobe, Tinkercad, Krita.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

analogowe i cyfrowe techniki edycji obrazu

elementy struktur wizualnych w projektowaniu komputerowym

elementy typografii w projektowaniu cyfrowym

elementy przygotowania do druku

programy komputerowe do cyfrowej obróbki obrazu cyfrowego

elementy rysunku cyfrowego

elementy animacji

W ramach przedmiotu Student/ka zobowiązany/a jest do przygotowania dwóch zadań wykonanych w wybranych technikach cyfrowych

1.Piękno

2.Komunikat

Ćwiczenia realizowane są w programach pakietu Adobe, Krita, Tinkercad itp.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Niewiadomski
Prowadzący grup: Łukasz Niewiadomski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Metody:

Obserwacja pracy na zajęciach, poziomu zaangażowania w projekt, forma i jakość

oddanego na zaliczenie projektu, terminowość.

Kryteria oceny:

- poziom przyswojenia wiedzy z wykładów, sięganie po dodatkowe źródła

- poziom wykorzystania zdobytej wiedzy do realizacji własnych projektów w programie Photoshop.

- prezentuje kreatywne podejście do każdego zadania, stara się znajdować

- niesztampowe rozwiązania, szuka szerszej perspektywy.

- stosuje się do podanych zasad, w razie potrzeby umiejętnie je nagina

- bazuje na wiedzy nabytej na zajęciach, wdraża uwagi, które wynikają w trakcie dyskusji nad projektem.

- angażuje się w projekt.

Pełny opis:

Program zajęć obejmuje naukę programu Photoshop oraz realizacje zadań projektowych, których kanwą są wybrane utwory wizualne współczesnych artystów.

Przedmiot realizuje treści kształcenia w zakresie obejmującym:

struktura obrazu cyfrowego

analogowe i cyfrowe techniki edycji obrazu

elementy struktur wizualnych w projektowaniu komputerowym

elementy typografii w projektowniu cyfrowym

elementy przygotowania do druku

programy komputerowe do cyfrowej obróbki obrazu cyfrowego

W ramach przedmiotu zobowiązany jest do przygotowania trzech zadań wykonanych w wybranych technikach cyfrowych

ćwczenia realizowane są w programie Adobe Photoshop

Literatura:

Przewodnik po fotografii współczesnej, Wydawnictwo: Arkady, 2015

Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo: Helion 2020

Uwagi:

Metody kształcenia:

Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów.

Nakład pracy:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz.

Indywidualna praca studenta z korektą prowadzącego - 30 godz.

Wykonanie projektów własnych w konsultacji z prowadzącym - 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć - 15 godz.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 90 godz.

Liczba punktów ECTS - 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Niewiadomski
Prowadzący grup: Łukasz Niewiadomski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Metody:

Obserwacja pracy na zajęciach, poziomu zaangażowania w projekt, forma i jakość

oddanego na zaliczenie projektu, terminowość.

Kryteria oceny:

- poziom przyswojenia wiedzy z wykładów, sięganie po dodatkowe źródła

- poziom wykorzystania zdobytej wiedzy do realizacji własnych projektów w programie Photoshop.

- prezentuje kreatywne podejście do każdego zadania, stara się znajdować

- niesztampowe rozwiązania, szuka szerszej perspektywy.

- stosuje się do podanych zasad, w razie potrzeby umiejętnie je nagina

- bazuje na wiedzy nabytej na zajęciach, wdraża uwagi, które wynikają w trakcie dyskusji nad projektem.

- angażuje się w projekt.

Pełny opis:

Program zajęć obejmuje naukę programu Photoshop oraz realizacje zadań projektowych, których kanwą są wybrane utwory wizualne współczesnych artystów.

Przedmiot realizuje treści kształcenia w zakresie obejmującym:

struktura obrazu cyfrowego

analogowe i cyfrowe techniki edycji obrazu

elementy struktur wizualnych w projektowaniu komputerowym

elementy typografii w projektowniu cyfrowym

elementy przygotowania do druku

programy komputerowe do cyfrowej obróbki obrazu cyfrowego

W ramach przedmiotu zobowiązany jest do przygotowania trzech zadań wykonanych w wybranych technikach cyfrowych

ćwczenia realizowane są w programie Adobe Photoshop

Literatura:

Przewodnik po fotografii współczesnej, Wydawnictwo: Arkady, 2015

Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo: Helion 2020

Uwagi:

Metody kształcenia:

Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów.

Nakład pracy:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz.

Indywidualna praca studenta z korektą prowadzącego - 30 godz.

Wykonanie projektów własnych w konsultacji z prowadzącym - 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć - 15 godz.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 90 godz.

Liczba punktów ECTS - 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-21 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)