Miksmedia (warsztaty z elementami tutoringu)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EP-3F-MIK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Miksmedia (warsztaty z elementami tutoringu) |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Wybrane sposoby integracji w działaniach edukacyjno-artystycznych (trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej, łączenie mediów analogowych i cyfrowych, odrębnych pól działania: rejestracji, przetworzenia, obserwacji, wyobraźni i emocji). Stymulacja rozwoju sensorycznego, poznawczego, emocjonalnego (zmysłowego, intelektualnego i emocjonalnego), a realizacja zadań w przestrzeni medialnej (rozwój twórczy) – przede wszystkim miksmedialnej. Konstruowanie procesu twórczego z zastosowaniem pytań badawczych i weryfikacją założeń. Efekt finalny procesu twórczego jako jeden z jego elementów. Interdyscyplinarny warsztat twórczy. Zastosowanie wybranych, adekwatnych do celów - metod i technik. Realizacja zadań przedmiotowych z wykorzystaniem metod tutoringowych (realizacja zindywidualizowanej ścieżki dochodzenia do określonego przez studenta celu, konsultowanie procesu i współtowarzyszenie, stawianie pytań, peer feedback). |
Literatura: |
Dziedziczak-Foltyn A., Karpińska-Musiał B, Sarnat-Ciastko A, (2020), Tutoring drogą do doskonałości akademickiej, Wydawnictwo Impuls Kotarba-Kańczugowska M., Praca metodą projektową, Ośrodek Rozwoju Edukacji, w: https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6869 z dnia 02.01.2023 Vaughan W., , (2000), Encyclopedia of Artists: Art movements, glossary, and index, Oxford University Press Literatura indywidualnie dobrana ze studentami. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student ma wiedzę o sztuce mediów i sztukach wizualnych, także w odniesieniu do historii sztuki oraz zna miejsce edukacji wizualnej w systemie nauk. Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji w sztuce w ramach przedmiotu. Student zna tendencje rozwojowe w sztukach wizualnych oraz widzi zależności pomiędzy różnorodnymi dyscyplinami. Student w podstawowym zakresie poznał narzędzia używane w tutoringu i wie, jak się nimi posługiwać. Student wie, jak tworzyć prace o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej. Student zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej które umożliwiają swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej. Student ma wiedzę obejmującą teorię i metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej, pedagogiki i psychologii i potrafi ją odnieść do działań praktycznych. Umiejętności Student potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności, realizacji oraz poprawności wykorzystania technik, a także relacji do innych dzieł. Student umie realizować własne koncepcje w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, w tym podejmować samodzielne decyzje w odniesieniu do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. Student prawidłowo wykorzystuje poznane narzędzia, techniki i technologie. Student umie planować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i etycznym. Student posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej i potrafi przenieść je na działalność artystyczną, edukacyjną, wychowawczą. Kompetencje społeczne Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu. Student jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej. Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki oraz oceny artystycznej. Student rozumie. z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel. Student potrafi pracować indywidualnie i w grupie. Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie. Student posiada świadomość swoich umiejętności i wiedzy, potrafi też inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Student jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych. |
Metody i kryteria oceniania: |
ECTS 1 pkt. - 15 godz. kontaktowych, 15 godz. pracy własnej z elementami projektu. Zaliczenie na podstawie indywidualnego projektu z użyciem mikamediów. Publiczna prezentacja wyników działań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Magdalena Janota-Bzowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Janota-Bzowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Janota-Bzowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do projektowania miksmedialnego. Wykorzystanie formy działania tutoringowego w opracowaniu zindywidualizowanego tematu poznawczo-twórczego. |
|
Pełny opis: |
Realizacja indywidualnych zadań polegających na projektowaniu działania artystycznego o charakterze refleksyjnym lub autorefleksyjnym. Stworzenie kontraktu projektu i realizacja mixmedialna z uwzględnieniem preferencji warsztatowych studentów. Udostępnienie wyników działań w formie pokazu. |
|
Literatura: |
Dziedziczak-Foltyn A., Karpińska-Musiał B, Sarnat-Ciastko A, (2020), Tutoring drogą do doskonałości akademickiej, Wydawnictwo Impuls Kotarba-Kańczugowska M., Praca metodą projektową, Ośrodek Rozwoju Edukacji, w: https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6869 z dnia 02.01.2023 Vaughan W., , (2000), Encyclopedia of Artists: Art movements, glossary, and index, Oxford University Press Literatura indywidualnie dobrana ze studentami. |
|
Uwagi: |
ECTS 1 pkt. - 15 godz. kontaktowych, 15 godz. pracy własnej z elementami projektu. Zaliczenie na podstawie indywidualnego projektu z użyciem mikamediów. Publiczna prezentacja wyników działań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Janota-Bzowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Janota-Bzowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.