Trening zadaniowy - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EP-2S-TZA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening zadaniowy - 2 |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. EP, moduł arteterapeutyczny, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Opracowanie projektu arteterapeutycznego w obszarze pracy z jednostkami z placówek socjoterapeutycznych. Ocena projektu arteterapeutycznego: wskazania do terapii, cel terapii, harmonogram warsztatów, uzasadnienie doboru techniki w trakcie pracy terapeutycznej, zastosowanie skal opisowych, dokumentacja procesu twórczego (praca pisemna). |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Planowanie oddziaływań opartych na teorii i praktyce arteterapii z elementami socjoterapeutycznymi. Etapy planowania i realizacji oddziaływań. Analiza źródłowa. Hipotezy i ich weryfikacja. Cele i ich ewaluacja. Praktyczna weryfikacja koncepcji oddziaływań. Arteterapeutyczne metody i techniki w pracy indywidualnej i grupowej. Wprowadzenie do przygotowania, przygotowanie i ewaluacja projektu arteterapeutycznego. Superwizja praktyki i efektów. |
Literatura: |
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 Chmielnicka-Plaskota A, Patejuk-Mazurek I., Kosiński M., Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego-studium przypadku. Arttherapy in the psychiatric treatment – a case study, Zeszyty Artystyczne, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, T. 27. Florczykiewicz J., Józefowski E., Arteterapia w edukacji i resocjalizacji. Wybrane działania arteterapeutyczne i studia empiryczne, UPH, Siedlce 2011. Gmitrowicz A., Diagnostyczna funkcja arteterapii na oddziale psychiatrycznym dla młodzieży – opis przypadku, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna” 2012, 12 (3), s. 199–202. Józefowski E., Arteterapia w sztuce i edukacji, Poznań 2012 Józefowski E., Florczykiewicz J. (red.), Arteterapia jako praktyka oddziaływań artystycznych i resocjalizacyjnych, Poznań-Kalisz 2012 Karolak, W. (2004). Projekt Edukacyjny ‒ Projekt Artystyczny. Łódź: WSHE. Karolak W., Rysunek w arteterapii, Łódź 2008 Łoza, B., Chmielnicka-Plaskota, A. Arteterapia cz. 1. Warszawa: Difin 2014. Malchiodi C., Arteterapia, Harmonia Universalis 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student posiada wiedzę o pedagogicznych, psychologicznych i społecznych podstawach oddziaływań arteterapeutycznych. Student wie, jak planować i przeprowadzać oddziaływania arteterapeutyczne. Student posiada wiedzę o teoretycznej i praktycznej weryfikacji skuteczności podejmowanych działań arteterapeutycznych. Umiejętności Student potrafi zaplanować i przeprowadzić działania arteterapeutyczne. Student dokonuje ewaluacji podejmowanych działań. Kompetencje społeczne Student ma świadomość odpowiedzialności profesjonalnej i etycznej w kontaktach z osobami poddawanymi oddziaływaniom arteterapeutycznym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Konwersatorium, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe. Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem technik multimedialnych. Godziny kontaktowe ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Chmielnicka-Plaskota | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opracowanie projektu arteterapeutycznego w obszarze pracy z jednostkami z placówek socjoterapeutycznych. Ocena projektu arteterapeutycznego: wskazania do terapii, cel terapii, harmonogram warsztatów, uzasadnienie doboru techniki w trakcie pracy terapeutycznej, zastosowanie skal opisowych, dokumentacja procesu twórczego (praca pisemna). |
|
Pełny opis: |
Planowanie oddziaływań opartych na teorii i praktyce arteterapii z elementami socjoterapeutycznymi. Etapy planowania i realizacji oddziaływań. Analiza źródłowa. Hipotezy i ich weryfikacja. Cele i ich ewaluacja. Praktyczna weryfikacja koncepcji oddziaływań. Arteterapeutyczne metody i techniki w pracy indywidualnej i grupowej. Wprowadzenie do przygotowania, przygotowanie i ewaluacja projektu arteterapeutycznego. Superwizja praktyki i efektów. |
|
Literatura: |
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 Chmielnicka-Plaskota A, Patejuk-Mazurek I., Kosiński M., Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego-studium przypadku. Arttherapy in the psychiatric treatment – a case study, Zeszyty Artystyczne, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, T. 27. Florczykiewicz J., Józefowski E., Arteterapia w edukacji i resocjalizacji. Wybrane działania arteterapeutyczne i studia empiryczne, UPH, Siedlce 2011. Gmitrowicz A., Diagnostyczna funkcja arteterapii na oddziale psychiatrycznym dla młodzieży – opis przypadku, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna” 2012, 12 (3), s. 199–202. Józefowski E., Arteterapia w sztuce i edukacji, Poznań 2012 Józefowski E., Florczykiewicz J. (red.), Arteterapia jako praktyka oddziaływań artystycznych i resocjalizacyjnych, Poznań-Kalisz 2012 Karolak, W. (2004). Projekt Edukacyjny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosława Kompowska-Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosława Kompowska-Marek | |
Prowadzący grup: | Radosława Kompowska-Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opracowanie projektu arteterapeutycznego w obszarze pracy z jednostkami z placówek socjoterapeutycznych. Ocena projektu arteterapeutycznego: wskazania do terapii, cel terapii, harmonogram warsztatów, uzasadnienie doboru techniki w trakcie pracy terapeutycznej, zastosowanie skal opisowych, dokumentacja procesu twórczego (praca pisemna). |
|
Pełny opis: |
Planowanie oddziaływań opartych na teorii i praktyce arteterapii z elementami socjoterapeutycznymi. Etapy planowania i realizacji oddziaływań. Analiza źródłowa. Hipotezy i ich weryfikacja. Cele i ich ewaluacja. Praktyczna weryfikacja koncepcji oddziaływań. Arteterapeutyczne metody i techniki w pracy indywidualnej i grupowej. Wprowadzenie do przygotowania, przygotowanie i ewaluacja projektu arteterapeutycznego. Superwizja praktyki i efektów. |
|
Literatura: |
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 Chmielnicka-Plaskota A, Patejuk-Mazurek I., Kosiński M., Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego-studium przypadku. Arttherapy in the psychiatric treatment – a case study, Zeszyty Artystyczne, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, T. 27. Florczykiewicz J., Józefowski E., Arteterapia w edukacji i resocjalizacji. Wybrane działania arteterapeutyczne i studia empiryczne, UPH, Siedlce 2011. Gmitrowicz A., Diagnostyczna funkcja arteterapii na oddziale psychiatrycznym dla młodzieży – opis przypadku, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna” 2012, 12 (3), s. 199–202. Józefowski E., Arteterapia w sztuce i edukacji, Poznań 2012 Józefowski E., Florczykiewicz J. (red.), Arteterapia jako praktyka oddziaływań artystycznych i resocjalizacyjnych, Poznań-Kalisz 2012 Karolak, W. (2004). Projekt Edukacyjny |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: Konwersatorium, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe. Rejestracja procesu twórczego . |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosława Kompowska-Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla stacjonarnych 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.