Trening intrapersonalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EP-2S-TIT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening intrapersonalny |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. EP, moduł arteterapeutyczny, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Rozwijanie zdolności rozumienia własnych stanów wewnętrznych. Potencjał psychiczny: zasoby wewnętrzne i ich wzmacnianie, deficyty i ich transformacja w procesie samorozwoju jednostki. Elementy treningu uważności mindfulness jako narzędzia self-experience we wzmacnianiu autorefleksji. Dezintegracja i integracja psychiczna. Mechanizmy obronne, przeniesienie, przeciwprzeniesienie. Teorie konfliktów intrapsychicznych. Konflikt intrapersonalny i sposoby radzenia sobie. Wgląd we własne procesy psychiczne i umiejętność ich modelowania - jako wsparcie we własnym rozwoju osobistym oraz w relacjach z innymi osobami, podczas pomocy lub wspomagania ich rozwoju. Praca z wewnętrznym krytykiem. Samopomoc i pomoc profesjonalna. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student ma wiedzę nt. uwarunkowań procesów psychologicznych człowieka, w szczególności: poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych oraz o problemach związanych z funkcjonowaniem psychospołecznym jednostki. Student ma świadomość swojego potencjału psychicznego, z uwzględnieniem mocnych i słabych stron, osobistych trudności i ich wpływu na przebieg procesów intrapsychicznych. Student rozumie mechanizmy przeniesienia i przeciwprzeniesienia. Student rozpoznaje mechanizmy obronne własnego „Ja”. Student ma wgląd w swoje uczucia i emocje, rozpoznaje własne utrwalone schematy myślenia i reagowania, ma wiedzę nt. radzenia sobie ze stresem. Student ma wiedzę nt. inteligencji emocjonalnej. Umiejętności Student potrafi dokonać diagnozy własnych trudności oraz potrafi rozpoznać własne schematy poznawcze, behawioralne, emocjonalne, mające wpływ na przebieg relacji interpersonalnych, konstruktywnie radzi sobie ze stresem i problemami osobistymi. Student umiejętnie korzysta z pomocy innych i wykorzystuje swoje doświadczenie do współpracy i pomagania innym. Student umie nazywać i wyrażać swoje uczucia i emocje, uczyć innych, jak korzystać ze swojego potencjału psychicznego, dzielić się swoimi umiejętnościami radzenia sobie w kryzysach. Kompetencje społeczne Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. Student przestrzega zasad etyki zawodowej, pracuje nad otwartością i autentycznością w kontaktach z innymi, zna doświadczenie empatii i zaufania oraz rozwija umiejętności adekwatnego spostrzegania i rozumienia siebie i innych ludzi w relacjach międzyludzkich. Student jest zainteresowany rozwojem osobistym, pogłębianiem wglądu dotyczącego własnych stanów wewnętrznych i rozumienia samego siebie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Zadrożna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Pudło | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie: praca na temat samopoznania siebie w nawiązaniu do analizy transakcyjnej lub koncepcji krytyka wewnętrznego lub świadomości emocji. Obecność: możliwe opuszczenie jednego spotkania, ale jednocześnie odrobienie poprzez pracę domową, po konsultacji z prowadzącą. |
|
Pełny opis: |
Rozwijanie zdolności rozumienia własnych stanów wewnętrznych. Potencjał psychiczny: zasoby wewnętrzne i ich wzmacnianie, deficyty i ich transformacja w procesie samorozwoju jednostki. Elementy treningu uważności mindfullness jako narzędzia self-experience we wzmacnianiu autorefleksji. Dezintegracja i integracja psychiczna. Mechanizmy obronne, przeniesienie, przeciwprzeniesienie. Teorie konfliktów intrapsychicznych. Konflikt intrapersonalny i sposoby radzenia sobie. Wgląd we własne procesy psychiczne i umiejętność ich modelowania - jako wsparcie we własnym rozwoju osobistym oraz w relacjach z innymi osobami, podczas pomocy lub wspomagania ich rozwoju, w tym radzenie sobie ze stresem Samopomoc i pomoc profesjonalna. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Berne, E.(2005).W co grają ludzie. Rozdział 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA Ćwiczenia indywidualne, częściowo w interakcji NAKŁAD PRACY STUDENTKI/A: godziny kontaktowe – 15 ćwiczenia wykonywane indywidualnie w domu – 30 lektura – 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michalina Izert | |
Prowadzący grup: | Radosława Kompowska-Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosława Kompowska-Marek | |
Prowadzący grup: | Radosława Kompowska-Marek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.