Warsztaty umiejętności interpersonalnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | AK-0F-WUI1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 1 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) niestacj. I st. Obowiązkowe dla 1 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 1 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Integracja grupowa. Ćwiczenia obniżające lęk i napięcie. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. Sformułowanie kontraktu grupowego. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. Rola stereotypów w komunikacji. Radzenie sobie ze stresem. Asertywna komunikacja. Umiejętność stawiania granic. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka zna pojęcia: komunikacja werbalna i niewerbalna; konflikty wewnętrzne i interpersonalne, stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja; role grupowe w relacjach interpersonalnych. Umiejętności Student/ka nabywa umiejętności formułowania i dotrzymywania kontraktu grupowego. Korzysta z adekwatnych metod nawiązywania oraz utrzymywania kontaktów interpersonalnych i kontaktów w grupie. Analizuje własne postępowanie w kontakcie z drugim człowiekiem, swoje mocne i słabe strony. Rozpoznaje sytuacje konfliktowe, podejmuje próbę ich rozwiązania i dobiera adekwatne metody rozwiązywania konfliktów interpersonalnych. Kompetencje społeczne Student/ka wykazuje się otwartością na nawiązywanie kontaktów przy jednoczesnej obronie własnych i cudzych granic psychologicznych; zachowuje dyskrecję; okazuje zainteresowanie i szacunek dla innych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrianna Jakubowska, Monika Kupiec, Dominika Saad, Lidia Zabłocka-Żytka, Anna Zarazińska-Chromińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bartoszak, Marta Chojnacka, Małgorzata Cichoń-Piasecka, Adrianna Jakubowska, Dominika Saad, Anna Zarazińska-Chromińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kupiec, Magdalena Ostolska, Joanna Sztuka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Małgorzata Cichoń-Piasecka, Magdalena Ostolska, Maksymilian Pawłowski, Dominika Płachetka, Joanna Sztuka, Magdalena Walesiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów uczenia się: - zadania praktyczne - obserwacja - rozmowa - ćwiczenia w małych grupach |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Integracja grupowa. Ćwiczenia obniżające lęk i napięcie. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. Sformułowanie kontraktu grupowego. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Asertywna komunikacja Język korzyści Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. Rola stereotypów w komunikacji. Radzenie sobie ze stresem. Asertywna komunikacja. Umiejętność stawiania granic. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki. Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa. McKay, M.,Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP. Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog. Literatura uzupełniająca: Mellibruda, J. (2003). Ja, ty, my. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP. Rojewska, J. (2000). Grupa bawi się i pracuje. Część I i II. Wrocław: Unus. |
|
Uwagi: |
Stosowane metody kształcenia: -miniwykład -zadania w parach, grupach, indywidualne -modelowanie -dyskusje - prezentacja multimedialna Nakład pracy studenta: 12 godzin- zajęcia w kontakcie 10 godzin- przygotowanie zadań i kwerenda literatury przedmiotu Liczba punktów ECTS - 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Grzelak-Klus, Monika Kupiec, Joanna Sztuka | |
Prowadzący grup: | Paulina Bąk, Małgorzata Cichoń-Piasecka, Jarosław Janowski, Agata Maj, Magdalena Ostolska, Maksymilian Pawłowski, Adam Pietruszka, Joanna Sztuka, Aleksandra Zadrożna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów uczenia się: - zadania praktyczne - obserwacja - rozmowa - ćwiczenia w małych grupach |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Integracja grupowa. Ćwiczenia obniżające lęk i napięcie. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. Sformułowanie kontraktu grupowego. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Asertywna komunikacja Język korzyści Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. Rola stereotypów w komunikacji. Radzenie sobie ze stresem. Asertywna komunikacja. Umiejętność stawiania granic. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki. Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa. McKay, M.,Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP. Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog. Literatura uzupełniająca: Mellibruda, J. (2003). Ja, ty, my. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP. Rojewska, J. (2000). Grupa bawi się i pracuje. Część I i II. Wrocław: Unus. |
|
Uwagi: |
Stosowane metody kształcenia: -miniwykład -zadania w parach, grupach, indywidualne -modelowanie -dyskusje - prezentacja multimedialna Nakład pracy studenta: 12 godzin- zajęcia w kontakcie 10 godzin- przygotowanie zadań i kwerenda literatury przedmiotu Liczba punktów ECTS - 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.