Język rosyjski IV – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 51-ROS4-B2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język rosyjski IV – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy |
Jednostka: | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-10 podręcznika podstawowego (Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач). Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych. W zakresie słownictwa trakcie kursu szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną z pracą i jej poszukiwaniem, chorobami i wiekiem starszym, modą, podróżami, pogodą i ochroną środowiska, muzyką, mediami oraz słownictwem związanym z pedagogiką, psychologią naukami społecznymi. Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w w/w tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów. Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi i rekcją czasownika; stopień wyższy przymiotnika i przysłówka; zaimek osobowy; formy: себя i друг друга; wyrażenie: дома-домой; rzeczowniki żywotne; liczba mnoga rzeczownika, tryb rozkazujący; przyimki - на-с. в-из; czasownik nieregularny;przysłówki – сюда, туда, здесь; użycie – через-за-в течение; użycie – надо, нужно, нельзя; |
Literatura: |
Literatura: 1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач. 2. Repetytorium z języka rosyjskiego 2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię. 3. Filmy i piosenki. 4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student kierunku: PEDAGOGIKA - profil akademicki WIEDZA PE1_W01 - zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych. PE1_W08 - zna i wymienia źródła obcojęzyczne potrzebne do przygotowania i wygłoszenia prezentacji UMIEJĘTNOŚCI PE1_U16 - potrafi określić znaczenie nieznanych mu słów z kontekstu; - potrafi korzystać różnego rodzaju słowników. - przygotowuje pisemne streszczenie różnorodnych informacji zawartych w tekstach lub artykułach fachowych; - przygotowuje prezentację oraz jej streszczenie, referat związany z socjologią. - zabiera głos w dyskusji lub debacie naukowej oraz zadaje pytania w dyskusji oraz przedstawia własne argumenty. - posługuje się terminologią specjalistyczną związaną z kierunkiem studiów. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział. - jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym. - ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem. - potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach. - jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje. PE1_K09 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności PEDAGOGIKA - profil praktyczny UMIEJĘTNOŚCI PEP1_U07 - potrafi rozwijać swoje kompetencje w zakresie języka obcego, korzystając z różnch źródeł doskonalić podstawowe zdoolności językowe (mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania). PEP1_U11 - potrafi porozumiewać się w języku obcym w sposób spójny. - potrafi korzystać z różnych źródeł i kanałów komunikacyjnych i prowadzić wymianę wiedzy z obszaru studiowanego kierunku i specjalności w języku obcym. PEP1_U20 - ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami okre-ślonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE PEP1_K03 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- PEDAGOGIKA SPECJALNA: Wiedza PC1_KK_W Umiejętności PC1_KK_U Kompetencje społeczne PC1_KK_K |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania I nakład pracy studenta: - metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka - praca w parach i grupach - multimedialne techniki nauczania strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
LEK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Oksana Velyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
|
Pełny opis: |
IV semestr – ustna wypowiedź studentów o uczelni; opracowanie zagadnień na podstawie podręcznika ИЗ первых уст – paragraf 11-12; teksty na rozumienie mowy ze słuchu, teksty uzupełnianki, film Дети с Ленинградского вокзала – omówienie; piosenki i omówienie nowego słownictwa i ich tematyki; omawianie aktualnych wydarzeń; prezentacje studentów, w tym studentów rosyjskojęzycznych; gramatyka: rekcja czasownika, czasownik nieregularny; testy powtórkowee; egzamin końcowy – ustny i pisemny; |
|
Literatura: |
Literatura: 1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач. 2. Repetytorium z języka rosyjskiego 2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię. 3. Filmy i piosenki. 4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów. |
|
Uwagi: |
Metody nauczania I nakład pracy studenta: - metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka - praca w parach i grupach - multimedialne techniki nauczania strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos. Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej. Kierownik studium mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Oksana Velyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
|
Pełny opis: |
IV semestr – ustna wypowiedź studentów o uczelni; opracowanie zagadnień na podstawie podręcznika ИЗ первых уст – paragraf 11-12; teksty na rozumienie mowy ze słuchu, teksty uzupełnianki, film Дети с Ленинградского вокзала – omówienie; piosenki i omówienie nowego słownictwa i ich tematyki; omawianie aktualnych wydarzeń; prezentacje studentów, w tym studentów rosyjskojęzycznych; gramatyka: rekcja czasownika, czasownik nieregularny; testy powtórkowee; egzamin końcowy – ustny i pisemny; |
|
Literatura: |
Literatura: 1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач. 2. Repetytorium z języka rosyjskiego 2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię. 3. Filmy i piosenki. 4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów. |
|
Uwagi: |
Metody nauczania I nakład pracy studenta: - metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka - praca w parach i grupach - multimedialne techniki nauczania strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos. Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej. Kierownik studium mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Grabińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.