Język rosyjski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 51-ROS3-B2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język rosyjski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy |
Jednostka: | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-10 podręcznika podstawowego (Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач). Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych. W zakresie słownictwa trakcie kursu szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną z pracą i jej poszukiwaniem, chorobami i wiekiem starszym, modą, podróżami, pogodą i ochroną środowiska, muzyką, mediami oraz słownictwem związanym z pedagogiką, psychologią naukami społecznymi. Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w w/w tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów. Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi i rekcją czasownika; stopień wyższy przymiotnika i przysłówka; zaimek osobowy; formy: себя i друг друга; wyrażenie: дома-домой; rzeczowniki żywotne; liczba mnoga rzeczownika, tryb rozkazujący; przyimki - на-с. в-из; czasownik nieregularny;przysłówki – сюда, туда, здесь; użycie – через-за-в течение; użycie – надо, нужно, нельзя; |
Literatura: |
Literatura: 1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач. 2. Repetytorium z języka rosyjskiego 2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię. 3. Filmy i piosenki. 4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student kierunku: PEDAGOGIKA - profil akademicki WIEDZA PE1_W01 - zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych. PE1_W08 - zna i wymienia źródła obcojęzyczne potrzebne do przygotowania i wygłoszenia prezentacji UMIEJĘTNOŚCI PE1_U16 - zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym. - ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych. - identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, dyskusji. - dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi. - potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z naukami społecznymi. - potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji. - czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział. - jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym. - ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem. - potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach. - jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje. PE1_K09 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności PEDAGOGIKA - profil praktyczny UMIEJĘTNOŚCI PEP1_U07 - potrafi rozwijać swoje kompetencje w zakresie języka obcego, korzystając z różnch źródeł doskonalić podstawowe zdoolności językowe (mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania). PEP1_U11 - potrafi porozumiewać się w języku obcym w sposób spójny. - potrafi korzystać z różnych źródeł i kanałów komunikacyjnych i prowadzić wymianę wiedzy z obszaru studiowanego kierunku i specjalności w języku obcym. PEP1_U20 - ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami okre-ślonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE PEP1_K03 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- PEDAGOGIKA SPECJALNA: PEDAGOGIKA SPECJALNA: Wiedza PC1_KK_W01 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk pedagogicznych Umiejętności PC1_KK_U08 Zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym PC1_KK_U08 Ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych PC1_KK_U10 Identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, debat akademickich, dyskusji PC1_KK_U10 Dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi PC1_KK_U10 Potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z pedagogiką PC1_KK_U10 Czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej PC1_KK_U08 Potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji Kompetencje społeczne PC1_KK_K01 Jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania I nakład pracy studenta: - metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka - praca w parach i grupach - multimedialne techniki nauczania strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN LEK
LEK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Oksana Velyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
|
Pełny opis: |
III semestr – ustna wypowiedź studentów o uczelni; opracowanie zagadnień na podstawie podręcznika ИЗ первых уст – ćwiczenia utrwalacjące, str. 82- 104; teksty na rozumienie mowy ze słuchu, teksty uzupełnianki, fragment filmu Утомлённые солнцем i omówienie twórczości N. Michałkowa; piosenki i omówienie nowego słownictwa i ich tematyki; informacja o W. Coju i jego twórczości; omawianie aktualnych wydarzeń; prezentacje studentów, w tym studentów rosyjskojęzycznych; gramatyka: rekcja czasownika, czasownik nieregularny; użycie – надо, нужно, нельзя; testy cząstkowe; egzamin końcowy – ustny I pisemny |
|
Literatura: |
Literatura: 1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач. 2. Repetytorium z języka rosyjskiego 2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię. 3. Filmy i piosenki. 4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów. |
|
Uwagi: |
Metody nauczania I nakład pracy studenta: - metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka - praca w parach i grupach - multimedialne techniki nauczania strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Oksana Velyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
|
Pełny opis: |
III semestr – ustna wypowiedź studentów o uczelni; opracowanie zagadnień na podstawie podręcznika ИЗ первых уст – ćwiczenia utrwalacjące, str. 82- 104; teksty na rozumienie mowy ze słuchu, teksty uzupełnianki, fragment filmu Утомлённые солнцем i omówienie twórczości N. Michałkowa; piosenki i omówienie nowego słownictwa i ich tematyki; informacja o W. Coju i jego twórczości; omawianie aktualnych wydarzeń; prezentacje studentów, w tym studentów rosyjskojęzycznych; gramatyka: rekcja czasownika, czasownik nieregularny; użycie – надо, нужно, нельзя; testy cząstkowe; egzamin końcowy – ustny I pisemny |
|
Literatura: |
Literatura: 1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач. 2. Repetytorium z języka rosyjskiego 2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię. 3. Filmy i piosenki. 4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów. |
|
Uwagi: |
Metody nauczania I nakład pracy studenta: - metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka - praca w parach i grupach - multimedialne techniki nauczania strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Grabińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.