Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język rosyjski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 51-ROS3-B2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język rosyjski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy
Jednostka: Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: rosyjski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział

w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-10 podręcznika podstawowego (Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач).

Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych.

W zakresie słownictwa trakcie kursu szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną z pracą i jej poszukiwaniem, chorobami i wiekiem starszym, modą, podróżami, pogodą i ochroną środowiska, muzyką, mediami oraz słownictwem związanym z pedagogiką, psychologią naukami społecznymi.

Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w w/w tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów.

Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi i rekcją czasownika; stopień wyższy przymiotnika i przysłówka; zaimek osobowy; formy: себя i друг друга; wyrażenie: дома-домой; rzeczowniki żywotne; liczba mnoga rzeczownika, tryb rozkazujący; przyimki - на-с. в-из; czasownik nieregularny;przysłówki – сюда, туда, здесь; użycie – через-за-в течение; użycie – надо, нужно, нельзя;

Literatura:

Literatura:

1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач.

2. Repetytorium z języka rosyjskiego

2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię.

3. Filmy i piosenki.

4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student kierunku:

PEDAGOGIKA - profil akademicki

WIEDZA

PE1_W01

- zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych.

PE1_W08

- zna i wymienia źródła obcojęzyczne potrzebne do przygotowania i wygłoszenia prezentacji

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U16

- zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym.

- ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych.

- identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, dyskusji.

- dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi.

- potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z naukami społecznymi.

- potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji.

- czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział.

- jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym.

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem.

- potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach.

- jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje.

PE1_K09

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności

PEDAGOGIKA - profil praktyczny

UMIEJĘTNOŚCI

PEP1_U07

- potrafi rozwijać swoje kompetencje w zakresie języka obcego, korzystając z różnch źródeł doskonalić podstawowe zdoolności językowe (mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania).

PEP1_U11

- potrafi porozumiewać się w języku obcym w sposób spójny.

- potrafi korzystać z różnych źródeł i kanałów komunikacyjnych i prowadzić wymianę wiedzy z obszaru studiowanego kierunku i specjalności w języku obcym.

PEP1_U20

- ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami okre-ślonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEP1_K03

- odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PEDAGOGIKA SPECJALNA:

PEDAGOGIKA SPECJALNA:

Wiedza

PC1_KK_W01 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk pedagogicznych

Umiejętności

PC1_KK_U08 Zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym

PC1_KK_U08 Ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych

PC1_KK_U10 Identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, debat akademickich, dyskusji

PC1_KK_U10 Dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi

PC1_KK_U10 Potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z pedagogiką

PC1_KK_U10 Czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej

PC1_KK_U08 Potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K01 Jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje

Metody i kryteria oceniania:

Metody nauczania I nakład pracy studenta:

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca

interpersonalna)

- praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie

sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej.

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Oksana Velyka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział

w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

III semestr – ustna wypowiedź studentów o uczelni; opracowanie zagadnień na podstawie podręcznika ИЗ первых уст – ćwiczenia utrwalacjące, str. 82- 104; teksty na rozumienie mowy ze słuchu, teksty uzupełnianki, fragment filmu Утомлённые солнцем i omówienie twórczości N. Michałkowa; piosenki i omówienie nowego słownictwa i ich tematyki; informacja o W. Coju i jego twórczości; omawianie aktualnych wydarzeń; prezentacje studentów, w tym studentów rosyjskojęzycznych;

gramatyka: rekcja czasownika, czasownik nieregularny; użycie – надо, нужно, нельзя; testy cząstkowe; egzamin końcowy – ustny I pisemny

Literatura:

Literatura:

1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач.

2. Repetytorium z języka rosyjskiego

2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię.

3. Filmy i piosenki.

4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów.

Uwagi:

Metody nauczania I nakład pracy studenta:

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca

interpersonalna)

- praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie

sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej.

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Oksana Velyka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Praca samodzielna Studentów na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział

w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

III semestr – ustna wypowiedź studentów o uczelni; opracowanie zagadnień na podstawie podręcznika ИЗ первых уст – ćwiczenia utrwalacjące, str. 82- 104; teksty na rozumienie mowy ze słuchu, teksty uzupełnianki, fragment filmu Утомлённые солнцем i omówienie twórczości N. Michałkowa; piosenki i omówienie nowego słownictwa i ich tematyki; informacja o W. Coju i jego twórczości; omawianie aktualnych wydarzeń; prezentacje studentów, w tym studentów rosyjskojęzycznych;

gramatyka: rekcja czasownika, czasownik nieregularny; użycie – надо, нужно, нельзя; testy cząstkowe; egzamin końcowy – ustny I pisemny

Literatura:

Literatura:

1. Из первых уст, русский язык для среднего уровня, Андрей Махнач.

2. Repetytorium z języka rosyjskiego

2. Materiały własne opracowane przez wykładowcę na podstawie różnych źródeł. Zagadnienia gramatyczne opracowane na folię.

3. Filmy i piosenki.

4. Materiały internetowe z zakresu psychologii i pedagogiki, a także testy informujące o aktualnych wydarzeniach wybrane przez wykładowcę i zaproponowane przez studentów.

Uwagi:

Metody nauczania I nakład pracy studenta:

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca

interpersonalna)

- praca samodzielna Studentów rozwijająca podstawowe sprawności: czytania, słuchania i pisania, a następnie

sprawdzana w wersji pisemnej i ustnej.

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca samodzielna na podstawie wyznaczonych przez Wykładowcę materiałów – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Grabińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)