Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki IV – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 51-NIE4-B2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język niemiecki IV – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy
Jednostka: Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Ćwiczenia na platformie internetowej

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-8 podręcznika podstawowego (Studio d).

Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych.

W zakresie słownictwa trakcie kursu szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną ze szkołą i studiami pracą, systemem szkolnictwa, problemami wieku starszego,, modą, przemijaniem czasu, regionami w Niemczech, pogodą i ochroną środowiska, problemami życia codziennego oraz słownictwem związanym z pedagogiką, psychologią i naukami społecznymi.

Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w ww. tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą proste artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów.

Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi, szykiem w zdaniu, spójnikami, deklinacją przymiotnika, zdaniami względnymi, trybem przypuszczającym, odmianą zaimków osobowych i dzierżawczych, stroną bierną, czasownikami modalnymi i konstrukcjami bezokolicznikowymi

Literatura:

Literatura: Studio d, Sprachtraining Studio d wydawnictwo: Cornelsen, Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego – St. Bęza, Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch,

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student kierunku:

PEDAGOGIKA - profil akademicki

WIEDZA

PE1_W01

- zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych.

PE1_W08

- zna i wymienia źródła obcojęzyczne potrzebne do przygotowania i wygłoszenia prezentacji

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U16

- potrafi określić znaczenie nieznanych mu słów z kontekstu;

- potrafi korzystać różnego rodzaju słowników.

- przygotowuje pisemne streszczenie różnorodnych informacji zawartych w tekstach lub artykułach fachowych;

- przygotowuje prezentację oraz jej streszczenie, referat związany z socjologią.

- zabiera głos w dyskusji lub debacie naukowej oraz zadaje pytania w dyskusji oraz przedstawia własne argumenty.

- posługuje się terminologią specjalistyczną związaną z kierunkiem studiów.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział.

- jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym.

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem.

- potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach.

- jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje.

PE1_K09

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności

PEDAGOGIKA - profil praktyczny

UMIEJĘTNOŚCI

PEP1_U07

- potrafi rozwijać swoje kompetencje w zakresie języka obcego, korzystając z różnch źródeł doskonalić podstawowe zdoolności językowe (mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania).

PEP1_U11

- potrafi porozumiewać się w języku obcym w sposób spójny.

- potrafi korzystać z różnych źródeł i kanałów komunikacyjnych i prowadzić wymianę wiedzy z obszaru studiowanego kierunku i specjalności w języku obcym.

PEP1_U20

- ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami okre-ślonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEP1_K03

- odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PEDAGOGIKA SPECJALNA:

Wiedza

PC1_KK_W

Umiejętności

PC1_KK_U

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K

Metody i kryteria oceniania:

Metody nauczania I nakład pracy studenta

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)

- ćwiczenia na Platformie Internetowej, rozwijające umiejętności czytania i rozumienia

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca przy pomocy platformy internetowej – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Grażyna Smakulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Ćwiczenia na platformie internetowej

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

IV semestr – rozdział VII - Peinlich, peinlich: wpadki, nieprzewidziane sytuacje, nieodpowiednie zachowanie, zasady dobrego zachowania, dzisiejsza młodzież

gramatyka: zdania z obwohl i trotzdem, spójniki wieloczłonowe

rozdział VIII – Generationen: problemy pokoleniowe, problemy ludzi starszych, młodzieży, dzieci, konflikty

gramatyka: przyimki z II przypadkiem Genitiv, zdania czasowe

Literatura:

Literatura: Studio d, Sprachtraining Studio d wydawnictwo: Cornelsen, Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego – St. Bęza, Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch,

Uwagi:

Metody nauczania I nakład pracy studenta

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)

- ćwiczenia na Platformie Internetowej, rozwijające umiejętności czytania i rozumienia

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca przy pomocy platformy internetowej – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos.

Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej.

Kierownik studium

mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl

mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl

mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com

mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl

mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl

mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com

mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com

mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl

mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl

mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl

mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl

mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Grażyna Smakulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Ćwiczenia na platformie internetowej

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

IV semestr – rozdział VII - Peinlich, peinlich: wpadki, nieprzewidziane sytuacje, nieodpowiednie zachowanie, zasady dobrego zachowania, dzisiejsza młodzież

gramatyka: zdania z obwohl i trotzdem, spójniki wieloczłonowe

rozdział VIII – Generationen: problemy pokoleniowe, problemy ludzi starszych, młodzieży, dzieci, konflikty

gramatyka: przyimki z II przypadkiem Genitiv, zdania czasowe

Literatura:

Literatura: Studio d, Sprachtraining Studio d wydawnictwo: Cornelsen, Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego – St. Bęza, Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch,

Uwagi:

Metody nauczania I nakład pracy studenta

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)

- ćwiczenia na Platformie Internetowej, rozwijające umiejętności czytania i rozumienia

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca przy pomocy platformy internetowej – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos.

Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej.

Kierownik studium

mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl

mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl

mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com

mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl

mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl

mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com

mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com

mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl

mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl

mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl

mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl

mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)