Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 51-NIE3-B2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język niemiecki III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy
Jednostka: Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Ćwiczenia na platformie internetowej

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-8 podręcznika podstawowego (Studio d).

Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych.

W zakresie słownictwa trakcie kursu szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną ze szkołą i studiami pracą, systemem szkolnictwa, problemami wieku starszego,, modą, przemijaniem czasu, regionami w Niemczech, pogodą i ochroną środowiska, problemami życia codziennego oraz słownictwem związanym z pedagogiką, psychologią i naukami społecznymi.

Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w ww. tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą proste artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów.

Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi, szykiem w zdaniu, spójnikami, deklinacją przymiotnika, zdaniami względnymi, trybem przypuszczającym, odmianą zaimków osobowych i dzierżawczych, stroną bierną, czasownikami modalnymi i konstrukcjami bezokolicznikowymi

Literatura:

Literatura: Studio d, Sprachtraining Studio d wydawnictwo: Cornelsen, Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego – St. Bęza, Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch,

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student kierunku:

PEDAGOGIKA - profil akademicki

WIEDZA

PE1_W01

- zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych.

PE1_W08

- zna i wymienia źródła obcojęzyczne potrzebne do przygotowania i wygłoszenia prezentacji

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U16

- zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym.

- ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych.

- identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, dyskusji.

- dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi.

- potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z naukami społecznymi.

- potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji.

- czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział.

- jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym.

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem.

- potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach.

- jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje.

PE1_K09

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności

PEDAGOGIKA - profil praktyczny

UMIEJĘTNOŚCI

PEP1_U07

- potrafi rozwijać swoje kompetencje w zakresie języka obcego, korzystając z różnch źródeł doskonalić podstawowe zdoolności językowe (mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania).

PEP1_U11

- potrafi porozumiewać się w języku obcym w sposób spójny.

- potrafi korzystać z różnych źródeł i kanałów komunikacyjnych i prowadzić wymianę wiedzy z obszaru studiowanego kierunku i specjalności w języku obcym.

PEP1_U20

- ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami okre-ślonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEP1_K03

- odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PEDAGOGIKA SPECJALNA:

PEDAGOGIKA SPECJALNA:

Wiedza

PC1_KK_W01 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk pedagogicznych

Umiejętności

PC1_KK_U08 Zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym

PC1_KK_U08 Ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych

PC1_KK_U10 Identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, debat akademickich, dyskusji

PC1_KK_U10 Dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi

PC1_KK_U10 Potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z pedagogiką

PC1_KK_U10 Czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej

PC1_KK_U08 Potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K01 Jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje

Metody i kryteria oceniania:

Metody nauczania I nakład pracy studenta

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)

- ćwiczenia na Platformie Internetowej, rozwijające umiejętności czytania i rozumienia

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca przy pomocy platformy internetowej – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Grażyna Smakulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Ćwiczenia na platformie internetowej

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

III semestr – rozdział V – Schule und lernen: system szkolnictwa w Niemczech, przedmioty szkolne, praca nauczyciela, plany i marzenia

gramatyka: zdania względne, tryb przypuszczający Konjunktiv 1 formy bezpośrednie

rozdział VI – Klima und Umwelt: pogoda, prognoza pogody, klęski żywiołowe, ocieplenie klimatu

gramatyka: tryb przypuszczający cd, formy bezpośrednie

Literatura:

Literatura: Studio d, Sprachtraining Studio d wydawnictwo: Cornelsen, Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego – St. Bęza, Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch,

Uwagi:

Metody nauczania I nakład pracy studenta

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)

- ćwiczenia na Platformie Internetowej, rozwijające umiejętności czytania i rozumienia

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca przy pomocy platformy internetowej – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Grażyna Smakulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe

- Odpowiedzi ustne

- Ćwiczenia na platformie internetowej

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

III semestr – rozdział V – Schule und lernen: system szkolnictwa w Niemczech, przedmioty szkolne, praca nauczyciela, plany i marzenia

gramatyka: zdania względne, tryb przypuszczający Konjunktiv 1 formy bezpośrednie

rozdział VI – Klima und Umwelt: pogoda, prognoza pogody, klęski żywiołowe, ocieplenie klimatu

gramatyka: tryb przypuszczający cd, formy bezpośrednie

Literatura:

Literatura: Studio d, Sprachtraining Studio d wydawnictwo: Cornelsen, Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego – St. Bęza, Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch,

Uwagi:

Metody nauczania I nakład pracy studenta

- metoda komunikacyjna

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka

- praca w parach i grupach

- multimedialne techniki nauczania

strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)

- ćwiczenia na Platformie Internetowej, rozwijające umiejętności czytania i rozumienia

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca przy pomocy platformy internetowej – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)