Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English for Psychology and Pedagogy IV, Level C1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 51-ANP4-C1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: English for Psychology and Pedagogy IV, Level C1
Jednostka: Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

 testy cząstkowe;

 testy zaliczeniowe;

 wypowiedzi ustne;

 ćwiczenia na platformie internetowej;

 ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, udział w dyskusji w trakcie zajęć);

 egzamin końcowy ustny i pisemny.

Pełny opis:

Kurs English for Psychology and Pedagogy przeznaczony jest dla studentów kierunków psychologicznych, jak również słuchaczy specjalności pedagogicznych, socjologii i wszystkich, którzy chcą doskonalić swoją znajomość słownictwa, stylistyki i umiejętność wnikliwego, analitycznego czytania różnych odmian angielskiego dyskursu z dziedziny psychologii: artykułów i monografii naukowych, fachowych podręczników, a także szkiców popularyzatorskich czy publicystycznych.

Z kursu w największym stopniu skorzystają osoby, które opanowały General English na poziomie B2 i wyższym.

W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos.

Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej.

Kierownik studium

mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl

mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl

mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com

mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl

mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl

mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com

mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com

mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl

mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl

mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl

mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl

mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. A.Treger, B. Treger, Psychology Vocabulary in Use, Warszawa, Poltext, 2016;

2. A.Treger, B. Treger, English for Psychology, Warszawa, Wydawnictwo APS, 2014.

Literatura uzupełniająca:

1. A.Treger, B. Treger, Special Education Vocabulary in Use, Poltext, 2018;

2. Wybrane rozdziały z Oliver Sacks, The Man Who Mistook His Wife for a Hat, Picador, New York, 2011;

3. Materiały własne.

Metody i kryteria oceniania:

Metody nauczania I nakład pracy studenta:

 metoda komunikacyjna;

 przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka;

 praca w parach i grupach;

 multimedialne techniki nauczania;

 strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna);

 ćwiczenia na platformie internetowej.

Nakład pracy studenta:

 godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godzin

 przygotowanie się do zajęć, lektury: 5

 przygotowanie się do egzaminu: 13

 przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 2

 praca przy pomocy platformy internetowej: 5

 sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Anna Treger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

 testy cząstkowe;

 testy zaliczeniowe;

 wypowiedzi ustne;

 ćwiczenia na platformie internetowej;

 ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, udział w dyskusji w trakcie zajęć);

 egzamin końcowy ustny i pisemny.

Pełny opis:

Kurs English for Psychology and Pedagogy przeznaczony jest dla studentów kierunków psychologicznych, jak również słuchaczy specjalności pedagogicznych, socjologii i wszystkich, którzy chcą doskonalić swoją znajomość słownictwa, stylistyki i umiejętność wnikliwego, analitycznego czytania różnych odmian angielskiego dyskursu z dziedziny psychologii: artykułów i monografii naukowych, fachowych podręczników, a także szkiców popularyzatorskich czy publicystycznych.

Z kursu w największym stopniu skorzystają osoby, które opanowały General English na poziomie B2 i wyższym.

W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos.

Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej.

Kierownik studium

mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl

mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl

mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com

mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl

mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl

mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com

mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com

mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl

mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl

mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl

mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl

mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. A.Treger, B. Treger, Psychology Vocabulary in Use, Warszawa, Poltext, 2016;

2. A.Treger, B. Treger, English for Psychology, Warszawa, Wydawnictwo APS, 2014.

Literatura uzupełniająca:

1. A.Treger, B. Treger, Special Education Vocabulary in Use, Poltext, 2018;

2. Wybrane rozdziały z Oliver Sacks, The Man Who Mistook His Wife for a Hat, Picador, New York, 2011;

3. Materiały własne.

Uwagi:

W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos.

Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej.

Kierownik studium

mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl

mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl

mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com

mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl

mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl

mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com

mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com

mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl

mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl

mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl

mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl

mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Grabińska
Prowadzący grup: Anna Treger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Treger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)