Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski II – C1, poziom zaawansowany niższy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 51-ANG2-C1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski II – C1, poziom zaawansowany niższy
Jednostka: Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia :

- Testy cząstkowe

- Testy zaliczeniowe (po każdym unicie)

- Odpowiedzi ustne

- Ćwiczenia na platformie internetowej

- Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć).

- Egzamin końcowy ustny i pisemny

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz poszerzanie umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego na poziomie zaawansowanym niższym (C1) w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-8 podręcznika podstawowego (English File Advanced, 3rd edition, OUP).

Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych.

W zakresie słownictwa szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną ze środowiskiem pracy, relacjami międzyludzkimi (z uwzględnieniem pasji, fobii i uzależnień), wielozadaniowością, zarządzeniem czasem, radzeniem sobie ze stresem oraz mediami społecznościowymi. Zajęcia dotyczyć będą również sposobu kształtowania się j. angielskiego poprzez stulecia, różnic między brytyjskim i amerykańskim angielskim, tematyki historycznej i kulturowej w filmach i książkach w kulturze anglosaskiej, tłumaczeń literackich, oraz cząstkowych zagadnień związanych z pedagogiką, psychologią, socjologią oraz naukami społecznymi.

Na zajęciach doskonalone będą również umiejętności rozumienia ze słuchu oraz wypowiedzi ustne i pisemne związane z w/w tematyką. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im ćwiczeniami mającymi na celu rozwijanie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów o charakterze akademickim.

Rozwijanie zaawansowanych struktur gramatycznych związanych z biegłym posługiwaniem się czasami gramatycznymi, prawidłowe używanie łączników zdań, inwersji, zaimków, wyrażeń przysłówkowych, czasowników modalnych, tworzenie zdań warunkowych, posługiwanie się dedukcją i spekulacją oraz zaawansowanymi złożonymi strukturami czasownikowymi.

Literatura:

Literatura:

„English File Advanced”, 3rd edition, OUP – podręcznik obowiązkowy

“Advanced Grammar in Use”, M. Hewings, wyd. Cambridge

“English Vocabulary in Use. Advanced.”, McCarthy&O’Dell, wyd. Cambridge

“English Grammar In Context, Advanced.”, M. Vince, wyd. Macmillan

“English Matters”

“Psychologies”

“British Journal of Special Education”

“British Journal of Clinical Psychology”

Internet

Metody i kryteria oceniania:

Metody nauczania I nakład pracy studenta (rozkład godzin proszę skopiować) np.:

- metoda komunikacyjna - doskonalenie studentów w komunikacji językowej, swobodne i płynne używania języka;

- strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna);

- praca w parach i dyskusja na forum grupy;

- multimedialne techniki nauczania;

- ćwiczenia online na platformie Internetowej e-learning APS, rozwijające umiejętności czytania, słuchania i pisania.

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie się do egzaminu - 13

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2

Praca przy pomocy platformy internetowej – 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.

W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos.

Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej.

Kierownik studium

mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl

mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl

mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com

mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl

mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl

mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com

mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com

mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl

mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl

mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl

mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl

mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl

mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)