Język angielski II – C1, poziom zaawansowany niższy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 51-ANG2-C1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski II – C1, poziom zaawansowany niższy |
Jednostka: | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe (po każdym unicie) - Odpowiedzi ustne - Ćwiczenia na platformie internetowej - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz poszerzanie umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego na poziomie zaawansowanym niższym (C1) w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-8 podręcznika podstawowego (English File Advanced, 3rd edition, OUP). Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych. W zakresie słownictwa szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną ze środowiskiem pracy, relacjami międzyludzkimi (z uwzględnieniem pasji, fobii i uzależnień), wielozadaniowością, zarządzeniem czasem, radzeniem sobie ze stresem oraz mediami społecznościowymi. Zajęcia dotyczyć będą również sposobu kształtowania się j. angielskiego poprzez stulecia, różnic między brytyjskim i amerykańskim angielskim, tematyki historycznej i kulturowej w filmach i książkach w kulturze anglosaskiej, tłumaczeń literackich, oraz cząstkowych zagadnień związanych z pedagogiką, psychologią, socjologią oraz naukami społecznymi. Na zajęciach doskonalone będą również umiejętności rozumienia ze słuchu oraz wypowiedzi ustne i pisemne związane z w/w tematyką. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im ćwiczeniami mającymi na celu rozwijanie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów o charakterze akademickim. Rozwijanie zaawansowanych struktur gramatycznych związanych z biegłym posługiwaniem się czasami gramatycznymi, prawidłowe używanie łączników zdań, inwersji, zaimków, wyrażeń przysłówkowych, czasowników modalnych, tworzenie zdań warunkowych, posługiwanie się dedukcją i spekulacją oraz zaawansowanymi złożonymi strukturami czasownikowymi. |
Literatura: |
Literatura: „English File Advanced”, 3rd edition, OUP – podręcznik obowiązkowy “Advanced Grammar in Use”, M. Hewings, wyd. Cambridge “English Vocabulary in Use. Advanced.”, McCarthy&O’Dell, wyd. Cambridge “English Grammar In Context, Advanced.”, M. Vince, wyd. Macmillan “English Matters” “Psychologies” “British Journal of Special Education” “British Journal of Clinical Psychology” Internet |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania I nakład pracy studenta (rozkład godzin proszę skopiować) np.: - metoda komunikacyjna - doskonalenie studentów w komunikacji językowej, swobodne i płynne używania języka; - strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna); - praca w parach i dyskusja na forum grupy; - multimedialne techniki nauczania; - ćwiczenia online na platformie Internetowej e-learning APS, rozwijające umiejętności czytania, słuchania i pisania. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca przy pomocy platformy internetowej – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos. Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej. Kierownik studium mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.