Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-PS-LIC1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe - 1
Jednostka: Katedra Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Seminaria dyplomowe pierwszego stopnia - tematy prac dyplomowych

Pełny opis:

Problematyka seminarium w zakresie merytorycznym obejmuje następującą problematykę:

Aktywizacja zawodową osób bezrobotnych, niepełnosprawnych, byłych więźniów, bezdomnych.

Zubożenie ekonomiczne rodziny i jednostek. Zatrudnienie socjalne. Spółdzielczość socjalna. Organizacje socjalne.

Zabezpieczenie społeczne a działalność polskich organizacji. Rynek pracy i bezrobocie.

Migracje krajowe i zagraniczne w kontekście procesów pracy.

Migracje wahadłowe.

Polityka i gospodarka mieszkaniowa.

Student jest przygotowywany w zakresie: konstrukcji pracy i jej struktury; metodologii badań, organizacji procesu pisania pracy, konstrukcji przypisów, formalno – prawnych uwarunkowań przygotowania pracy licencjackiej;

Literatura:

Zbiory Biblioteki Narodowej, Biblioteki Uniwersyteckiej i innych bibliotek w Warszawie w zakresie merytorycznym pracy licencjackiej

Urban S.: Jak napisać dobrą pracę magisterską. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2010.

Kwaśniewska K.: Jak napisać prace dyplomowe? Wskazówki praktyczne. Wydawnictwo KPSW. Bydgoszcz 2010.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student posiada wiedzę z zakresu merytorycznego pracy licencjackiej, w tym o zasadach pisania pracy, włączając metodykę badań.

Umiejętności:

Dostrzega zjawiska społeczne w zakresie tematyki pracy licencjackiej;

Kompetencje społeczne:

Posiada wiedzę o sposobach gromadzenia materiałów empirycznych, służących powstaniu pracy licencjackiej, w tym badania empirycznego środowiska społecznego;

Doskonali kompetencje komunikacyjne z osobami badanymi, często klientami przyszłego pracownika socjalnego;

Student zna i potrafi zinterpretować problemy społeczne, związane z tematyką pracy licencjackiej;

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

Ocena przez prowadzącego seminarium postępów studenta przy pisaniu pracy w zakresie znajomości problematyki podjętego tematu.

Umiejętności:

Ocena umiejętności warsztatowych studenta w zakresie opanowania techniki pisania pracy licencjackiej;

Ocena umiejętności interpretacji faktów badawczych;

Kompetencje społeczne:

Ocena wyników badań studenta jako forma oceny kompetencji personalnych i społecznych;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)