Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 w praktyce psychologicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-FF-SSB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 w praktyce psychologicznej
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej i opis przeprowadzonego samodzielnie badania przy użyciu testu.

Studenci, którzy pozytywnie zaliczą ćwiczenia uzyskają certyfikat wydany przez Pracownię Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, umożliwiający posługiwanie się testem w praktyce zawodowej

Pełny opis:

Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. W drugiej części studenci nauczą się stosować test w praktyce klinicznej, przeprowadzą badania na osobach dorosłych i dzieciach. Warsztat przeprowadzony będzie zgodnie z standardami szkolenia Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.

Literatura:

Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny.

Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny.

Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP

Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej i opis przeprowadzonego samodzielnie badania przy użyciu testu.

Studenci, którzy pozytywnie zaliczą ćwiczenia uzyskają certyfikat wydany przez Pracownię Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, umożliwiający posługiwanie się testem w praktyce zawodowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Wiśniewska
Prowadzący grup: Dominika Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej i napisanie krótkich wypowiedzi pisemnych.

Pełny opis:

Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. Studenci poproszeni zostaną o przygotowanie krótkich wypowiedzi pisemnych dotyczących praktycznych aspektów diagnozy.

Literatura:

Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny.

Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny.

Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP

Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

- wykład monograficzny,

- dyskusja

-prezentacje

-studia przypadków

- wypowiedzi pisemne

- forma zajęć: online przy użyciu aplikacji Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab7c18041a31d4e0e966f9d431633ae96%40thread.tacv2/conversations?groupId=ed128e90-d611-49d0-ae62-6c9acba9c1a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15

Przygotowanie wypowiedzi pisemnych: 25

Inne formy – przygotowanie się do dyskusji: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Wiśniewska
Prowadzący grup: Dominika Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej - 20 pytań jednokrotnego wyboru, próg zaliczenia 60% poprawnych odpowiedzi

i napisanie krótkich wypowiedzi pisemnych.

Pełny opis:

Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. Studenci poproszeni zostaną o przygotowanie krótkich wypowiedzi pisemnych dotyczących praktycznych aspektów diagnozy.

Literatura:

Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny.

Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny.

Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP

Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale

Uwagi:

Zajęcia będą się odbywały z wykorzystaniem aplikacji Teams, poniżej link:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4c1adcc6081f4226a1c2d6170f2793ad%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9780a258-5ebb-4c82-9573-48bcf8357418&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

METODY KSZTAŁCENIA:

- wykład monograficzny,

- dyskusja

-prezentacje

-studia przypadków

- wypowiedzi pisemne

- forma zajęć: w zależności od decyzji władz Uczelni zajęcia będą się odbywały albo online przy użyciu aplikacji Teams albo stacjonarnie

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15

Przygotowanie wypowiedzi pisemnych: 25

Inne formy – przygotowanie się do dyskusji: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS 4

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)