Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 w praktyce psychologicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-FF-SSB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 w praktyce psychologicznej |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej i opis przeprowadzonego samodzielnie badania przy użyciu testu. Studenci, którzy pozytywnie zaliczą ćwiczenia uzyskają certyfikat wydany przez Pracownię Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, umożliwiający posługiwanie się testem w praktyce zawodowej |
Pełny opis: |
Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. W drugiej części studenci nauczą się stosować test w praktyce klinicznej, przeprowadzą badania na osobach dorosłych i dzieciach. Warsztat przeprowadzony będzie zgodnie z standardami szkolenia Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych. |
Literatura: |
Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny. Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny. Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej i opis przeprowadzonego samodzielnie badania przy użyciu testu. Studenci, którzy pozytywnie zaliczą ćwiczenia uzyskają certyfikat wydany przez Pracownię Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, umożliwiający posługiwanie się testem w praktyce zawodowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej i napisanie krótkich wypowiedzi pisemnych. |
|
Pełny opis: |
Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. Studenci poproszeni zostaną o przygotowanie krótkich wypowiedzi pisemnych dotyczących praktycznych aspektów diagnozy. |
|
Literatura: |
Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny. Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny. Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - wykład monograficzny, - dyskusja -prezentacje -studia przypadków - wypowiedzi pisemne - forma zajęć: online przy użyciu aplikacji Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab7c18041a31d4e0e966f9d431633ae96%40thread.tacv2/conversations?groupId=ed128e90-d611-49d0-ae62-6c9acba9c1a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 Przygotowanie wypowiedzi pisemnych: 25 Inne formy – przygotowanie się do dyskusji: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej - 20 pytań jednokrotnego wyboru, próg zaliczenia 60% poprawnych odpowiedzi i napisanie krótkich wypowiedzi pisemnych. |
|
Pełny opis: |
Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. Studenci poproszeni zostaną o przygotowanie krótkich wypowiedzi pisemnych dotyczących praktycznych aspektów diagnozy. |
|
Literatura: |
Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny. Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny. Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale |
|
Uwagi: |
Zajęcia będą się odbywały z wykorzystaniem aplikacji Teams, poniżej link: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4c1adcc6081f4226a1c2d6170f2793ad%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9780a258-5ebb-4c82-9573-48bcf8357418&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA: - wykład monograficzny, - dyskusja -prezentacje -studia przypadków - wypowiedzi pisemne - forma zajęć: w zależności od decyzji władz Uczelni zajęcia będą się odbywały albo online przy użyciu aplikacji Teams albo stacjonarnie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 Przygotowanie wypowiedzi pisemnych: 25 Inne formy – przygotowanie się do dyskusji: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.