Kształcenie integracyjne i włączające
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-FF-KIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie integracyjne i włączające |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Witkowska | |
Prowadzący grup: | Adam Krasnosielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie obecności odbywa się poprzez odesłanie poprawnie wykonanego zadania przypisanego poszczególnym zajęciom, w terminie wyznaczonym przez prowadzącego. Dopuszcza się niezaliczenie dwóch obecności. W wyjątkowych przypadkach, rozpatrywanych indywidualnie, istnieje możliwość zaliczenia przedmiotu poprzez zdanie egzaminu. Taką decyzję podejmuje prowadzący po rozpatrzeniu i zaakceptowaniu prośby studenta. |
|
Pełny opis: |
Studia dzienne Treści programowe: 1. Wprowadzenie do przedmiotu (17.02.2020) 2. i 3. Dokumenty międzynarodowe dotyczące integracji społecznej osób niepełnosprawnych (24.02.2020 i 02.03.2020) 4. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce (09.03.2020) 5. i 6. Model pracy z uczniem z autyzmem (16.03.2020 i 23.03.2020) Przykładowe pytania kontrolne 7. Model pracy z uczniem niesłyszącym i słabosłyszącym (30.03.2020) 8. i 9. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją (06.04.2020 i 20.04.2020) 10. Model pracy z uczniem niewidomym lub słabowidzącym (27.04.2020) 11. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (04.05.2020) 12. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (11.05.2020) 13. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym (18.05.2020) 14. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością sprzężoną (25.05.2020) 15. Model pracy z uczniem niedostosowanym społecznie i zagrożonym niedostosowaniem społecznym (01.06.2020) 16. Zaliczenie przedmiotu (08.06.2020) Literatura: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe cz. II Szumski, G. (2006). Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych: PWN Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym Zasada normalizacji, Standardowe Zasady Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych, Deklaracja z Salamanki, Wytyczne dla Działań w Zakresie Potrzeb Edukacyjnych, Karta Luksemburska, Deklaracja Madrycka, Deklaracja Lizbońska Uwagi: W czasie pracy w trybie zdalnym, materiały realizowane na danych zajęciach są przesyłane studentom na adres mailowy z wykorzystaniem poczty APS. Każdej wiadomości przypisana jest data zajęć zgodna z harmonogramem sprzed epidemii, pytania kontrolne oraz zadanie do wykonania i odesłania prowadzącemu zajęcia. Konsultacje odbywają się za pośrednictwem poczty APS. Tematom zajęć realizowanym w formie zdalnej przypisane są przykładowe pytania kontrolne, pomagające uporządkować wiedzę. Pytania te, są także wysyłane w wiadomościach e-mailowych. |
|
Uwagi: |
W czasie pracy w trybie zdalnym, materiały realizowane na danych zajęciach są przesyłane studentom na adres mailowy z wykorzystaniem poczty APS. Każdej wiadomości przypisana jest data zajęć zgodna z harmonogramem sprzed epidemii, pytania kontrolne oraz zadanie do wykonania i odesłania prowadzącemu zajęcia. Konsultacje odbywają się za pośrednictwem poczty APS. Tematom zajęć realizowanym w formie zdalnej przypisane są przykładowe pytania kontrolne, pomagające uporządkować wiedzę. Pytania te, są także wysyłane w wiadomościach e-mailowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Witkowska | |
Prowadzący grup: | Adam Krasnosielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie obecności odbywa się poprzez odesłanie poprawnie wykonanego zadania przypisanego poszczególnym zajęciom, w terminie wyznaczonym przez prowadzącego. Dopuszcza się niezaliczenie dwóch obecności. W wyjątkowych przypadkach, rozpatrywanych indywidualnie, istnieje możliwość zaliczenia przedmiotu poprzez zdanie egzaminu. Taką decyzję podejmuje prowadzący po rozpatrzeniu i zaakceptowaniu prośby studenta. |
|
Pełny opis: |
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE I WŁACZAJĄCE zaoczne Skrócony opis: Zaliczenie obecności odbywa się poprzez odesłanie poprawnie wykonanego zadania przypisanego poszczególnym zajęciom, w terminie wyznaczonym przez prowadzącego. Dopuszcza się niezaliczenie dwóch obecności. Opis: Treści programowe: 1. Wprowadzenie do przedmiotu. Dokumenty międzynarodowe dotyczące integracji społecznej osób niepełnosprawnych (29.02.2020) 2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce (01.03.2020) 3. Model pracy z uczniem z autyzmem (15.03.2020) 4. Model pracy z uczniem niesłyszącym i słabosłyszącym (26.04.2020) 5. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją (09.05.2020) 6. Model pracy z uczniem niewidomym lub słabowidzącym (10.05.2020) 7. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (16.05.2020) 8. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym (17.05.2020) 9. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością sprzężoną (17.05.2020) 10. Model pracy z uczniem niedostosowanym społecznie i zagrożonym niedostosowaniem społecznym (06.06.2020) Literatura: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe cz. II Szumski, G. (2006). Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych: PWN Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym Zasada normalizacji, Standardowe Zasady Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych, Deklaracja z Salamanki, Wytyczne dla Działań w Zakresie Potrzeb Edukacyjnych, Karta Luksemburska, Deklaracja Madrycka, Deklaracja Lizbońska Literatura: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe cz. II Szumski, G. (2006). Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych: PWN Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym Zasada normalizacji, Standardowe Zasady Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych, Deklaracja z Salamanki, Wytyczne dla Działań w Zakresie Potrzeb Edukacyjnych, Karta Luksemburska, Deklaracja Madrycka, Deklaracja Lizbońska Uwagi: W czasie pracy w trybie zdalnym, materiały realizowane na danych zajęciach są przesyłane studentom na adres mailowy z wykorzystaniem poczty APS. Każdej wiadomości przypisana jest data zajęć zgodna z harmonogramem sprzed epidemii, pytania kontrolne oraz zadanie do wykonania i odesłania prowadzącemu zajęcia. Konsultacje odbywają się za pośrednictwem poczty APS. Tematom zajęć realizowanym w formie zdalnej przypisane są przykładowe pytania kontrolne, pomagające uporządkować wiedzę. Pytania te, są także wysyłane w wiadomościach e-mailowych. |
|
Uwagi: |
W czasie pracy w trybie zdalnym, materiały realizowane na danych zajęciach są przesyłane studentom na adres mailowy z wykorzystaniem poczty APS. Każdej wiadomości przypisana jest data zajęć zgodna z harmonogramem sprzed epidemii, pytania kontrolne oraz zadanie do wykonania i odesłania prowadzącemu zajęcia. Konsultacje odbywają się za pośrednictwem poczty APS. Tematom zajęć realizowanym w formie zdalnej przypisane są przykładowe pytania kontrolne, pomagające uporządkować wiedzę. Pytania te, są także wysyłane w wiadomościach e-mailowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.