Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-4S-WWP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia teoretyczne związane z przedmiotem.

Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student, który zaliczy przedmiot będzie posiadał wiedzę o:

miejscu i znaczeniu zasad tworzenia wizerunku publicznego i public relations w nowoczesnym społeczeństwie. O ich roli oraz specyfice podmiotowej i przedmiotowej. Będzie potrafił wyjaśnić pojęcia wizerunku i stylizacji, ingracjacji i perswazji. Zdobędzie i pogłębi wiedzę na temat komunikacji interpersonalnej w kształtowaniu wizerunku publicznego oraz komunikacji werbalnej i niewerbalnej, jako sztuce przekazu. Będzie posiadał także wiedzę na temat funkcjonowania mediów w nowoczesnym państwie, zasad tworzenia wybranych tekstów medialnych oraz na temat sposobów autoprezentacji i tworzenia strategii kreacji.

Umiejętności

Student, który zaliczy przedmiot, będzie posiadał umiejętności:

opracowania strategii kreacji, analizy bieżącej wizerunku, nabędzie umiejętności wystąpienia publicznego. Nabędzie umiejętności w formułowaniu i tworzeniu tekstów telewizyjnych i radiowych, ogłoszeń prasowych oraz spotów i materiałów reklamowych, redagowania replik oraz sprostowań a także umiejętności copywritingu. Nabędzie umiejętności mikrofonowo – ekranowe przed wystąpieniami w mediach.

Kompetencje społeczne

Student, współpracuje w grupie zadaniowej w zakresie ogólnym, praktycznym, wykonawczym i technicznym. Wykazuje nabyte umiejętności społeczne potrzebne każdemu człowiekowi z zakresu kształtowania wizerunku i public relations do pracy w grupie społecznej, oraz profesjonalne umiejętności społeczne, które są konieczne dla niego w przyszłości w wykonywaniu pracy zawodowej. Uczestniczy w przygotowaniu projektów publicznych i public relations, uwzględniając aspekty społeczne, prawne, ekonomiczne i polityczne.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)