Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-4P-PWM1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki w mediach
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Uczenie się oparte na doświadczeniu - praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów.

2. Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne.

3. Media a Internet.

4. Analiza wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.

5. Obserwacja uczestniczące w mediach.

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W01 Student/-ka ma podstawową wiedzę o mediach lokalnych i ogólnopolskich.

K_W05 Posiada wiedzę o strukturze redakcji w mediach drukowanych i elektronicznych.

Umiejętności

K_U04 Student/-ka potrafi napisać i zredagować proste informacje dziennikarskie na potrzeby różnych rodzajów czasopism i gazet.

K_U05 Umie przeprowadzać krótkie wywiady, opracowywać teksty dziennikarskie.

K_U03 Posiada umiejętność znajdowania tematów do materiałów dziennikarskich i korzystania z różnych źródeł informacji.

Kompetencje społeczne

K_K01 Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy, jest gotowy/-owa do krytycznego odbioru treści.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Toczyski
Prowadzący grup: Piotr Toczyski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Student przedstawia portfolio własnych prac wykonywanych w toku zajęć oraz, do wyboru przez studenta, przeprowadzany jest egzamin ustny bądź pisemny w formie eseju.

Pełny opis:

Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów.

Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne.

Uwrażliwienie na zjawiska związane z mediami i internetem.

Analizy wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.

Obserwacje uczestniczące w mediach.

Literatura:

Wybrane, odnoszące się do bieżących spraw, artykuły z miesięcznika Press. Wybrane rozdziały z podręcznika: Maigret E. (2012). Socjologia komunikacji i mediów. Oficyna Naukowa

Uwagi:

Nakład pracy studenta to 60h. Zgodnie z zaleceniami pilotażowego programu MNiSW pn. Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez prowadzących w University College London stosowane są metody czynne, oparte na tutoringu małych grup i uczeniu przez doświadczenie. Wykład stosowany jest w powiązaniu z innymi formami i jego rolą jest prowadzić do refleksji nad uprzednim doświadczeniem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)