Praktyki w mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-4P-PWM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki w mediach |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Uczenie się oparte na doświadczeniu - praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów. 2. Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne. 3. Media a Internet. 4. Analiza wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations. 5. Obserwacja uczestniczące w mediach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza K_W01 Student/-ka ma podstawową wiedzę o mediach lokalnych i ogólnopolskich. K_W05 Posiada wiedzę o strukturze redakcji w mediach drukowanych i elektronicznych. Umiejętności K_U04 Student/-ka potrafi napisać i zredagować proste informacje dziennikarskie na potrzeby różnych rodzajów czasopism i gazet. K_U05 Umie przeprowadzać krótkie wywiady, opracowywać teksty dziennikarskie. K_U03 Posiada umiejętność znajdowania tematów do materiałów dziennikarskich i korzystania z różnych źródeł informacji. Kompetencje społeczne K_K01 Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy, jest gotowy/-owa do krytycznego odbioru treści. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Toczyski | |
Prowadzący grup: | Piotr Toczyski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Student przedstawia portfolio własnych prac wykonywanych w toku zajęć oraz, do wyboru przez studenta, przeprowadzany jest egzamin ustny bądź pisemny w formie eseju. |
|
Pełny opis: |
Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów. Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne. Uwrażliwienie na zjawiska związane z mediami i internetem. Analizy wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations. Obserwacje uczestniczące w mediach. |
|
Literatura: |
Wybrane, odnoszące się do bieżących spraw, artykuły z miesięcznika Press. Wybrane rozdziały z podręcznika: Maigret E. (2012). Socjologia komunikacji i mediów. Oficyna Naukowa |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta to 60h. Zgodnie z zaleceniami pilotażowego programu MNiSW pn. Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez prowadzących w University College London stosowane są metody czynne, oparte na tutoringu małych grup i uczeniu przez doświadczenie. Wykład stosowany jest w powiązaniu z innymi formami i jego rolą jest prowadzić do refleksji nad uprzednim doświadczeniem. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.