Coaching
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3S-COA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Coaching |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla V r. PY; spec.: stosowana psychologia społeczna (5-l) niestacjonarne Obowiązkowe dla V r. PY; spec.: stosowana psychologia społeczna, (5-l) stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest wprowadzeniem do pracy coachingowej. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci dowiadują się czym jest coaching, jakie ma zastosowanie w pracy w organizacji oraz uczą się prowadzenia sesji coachingowych. Zakres tematów: 1. Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu 2. Model pracy coachingowej 3. Coaching kompetencji w organizacjach 4. Coaching przekonań i wartości 5. Projekty coachingowe w organizacjach |
Literatura: |
Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Opisuje procesy zachodzące w człowieku podczas zmiany. Charakteryzuje teorie psychologii motywacji i celów w kontekście coachingu. Umiejętności Rozpoznaje pytanie, odzwierciedlanie, aktywne słuchanie na różnych etapach coachingu. Potrafi nazywać poszczególne rodzaje coachingu. Potrafi prowadzić rozmowę coachingową na podstawowym poziomie. Kompetencje społeczne Dba o jasną komunikację interpersonalną. Jest świadomy zachowań asertywnych podczas pracy coachingowej. Przejawia ciekawość, zaufanie i kreatywność podczas pracy coachingowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Nagranie rozmowy coachingowej, obecności na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Szulawski | |
Prowadzący grup: | Michał Szulawski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest wprowadzeniem do pracy coachingowej. |
|
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci dowiadują się czym jest coaching, jakie ma zastosowanie w pracy w organizacji oraz uczą się prowadzenia sesji coachingowych. Zakres tematów: 1. Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu 2. Model pracy coachingowej 3. Coaching kompetencji w organizacjach 4. Coaching przekonań i wartości 5. Projekty coachingowe w organizacjach |
|
Literatura: |
Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress. |
|
Uwagi: |
Odnośnik do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab107c8d7bb2b480c9cbfe89a8d66ba22%40thread.tacv2/conversations?groupId=e45111b4-6991-490a-bdc2-697e08a2d188&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Postek | |
Prowadzący grup: | Sławomir Postek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wykonanie zadania w praktyce – wykorzystywanie metod wyznaczania celów i planowania Wykonanie zadania grupowego – prezentacja podejścia teoretycznego w coachingu test wiedzy |
|
Pełny opis: |
1. Organizacja zajęć. 2. Wprowadzenie do zajęć. Definicje coachingu, coaching a inne metody wspierania rozwoju. 3. Prezentacja i ćwiczenie coachingu kompetencji, umiejętności 4. Prezentacja i ćwiczenie coachingu zmiany zachowania, nawyków 5. Modele coachingu: GROWTH, STEPPPA, AAAAA, RADAR, ORDER, FUEL - omówienie oraz metateoria coachingu 6. Prezentacja i ćwiczenie coachingu wizji i podejmowania decyzji 7. Prezentacja i ćwiczenie coachingu zespołowego 8. Zakończenie zajęć. |
|
Literatura: |
Cox, E., Bachkirova, T., Clutterbuck D., (2010). The Complete Handbook of Coaching. London: Sage Baumeister, R. F., Vohs K. D. (2004). Handbook of self regulation. New York: Guilford Press Linley P. A., Joseph S., Seligman M.E.P. (2004). Positive psychology in practice, Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Moskowitz G., Grant H. (2009). Psychology of goals, London: The Guilford Press Wilczek-Różyczka E., Czabanowska K. (2010). Jak motywować do zmiany zachowania. Trening motywacyjny dla studentów i profesjonalistów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
|
Uwagi: |
Zajęcia dydaktyczne odbywają się zgodnie z planem przedstawionym przez Biuro Planowania Kształcenia w aplikacji MS Teams. Link do zajęć znajduje się w odpowiedniej grupie zajęciowej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do testu 5 Przygotowanie nagrania procesu coachingowego 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Szulawski | |
Prowadzący grup: | Michał Szulawski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przybliżyć studentom coaching jako formę wspierania rozwoju zawodowego w organizacjach. |
|
Pełny opis: |
Liczba zajęć: 15 godzin Forma zajęć: szkolenie i warsztat Forma zaliczenia: obecności i nagranie rozmowy coachingowej Spotkanie 1. Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu, model pracy coachingowej Spotkanie 2. Model GROW, Coaching kompetencji Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 1. Czym jest coaching?) Spotkanie 3. Podejścia teoretyczne w coachingu, coaching przekonań Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Niełatwy, choć prosty język coachingu. Spotkanie 4. Coaching przekonań - trening Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Budowanie zaufania - podstawowe wartości i techniki) Spotkanie 5 Coaching wartości Spotkanie 6 Coaching w organizacji Spotkanie 7 Coaching zespołowy, mentoring grupowy Spotkanie 8 Kontrakt w coachingu |
|
Literatura: |
Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Szulawski | |
Prowadzący grup: | Michał Szulawski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przybliżyć studentom coaching jako formę wspierania rozwoju zawodowego w organizacjach. |
|
Pełny opis: |
Liczba zajęć: 15 godzin Forma zajęć: szkolenie i warsztat Forma zaliczenia: obecności i nagranie rozmowy coachingowej Spotkanie 1. Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu, model pracy coachingowej Spotkanie 2. Model GROW, Coaching kompetencji Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 1. Czym jest coaching?) Spotkanie 3. Podejścia teoretyczne w coachingu, coaching przekonań Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Niełatwy, choć prosty język coachingu. Spotkanie 4. Coaching przekonań - trening Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Budowanie zaufania - podstawowe wartości i techniki) Spotkanie 5 Coaching wartości Spotkanie 6 Coaching w organizacji Spotkanie 7 Coaching zespołowy, mentoring grupowy Spotkanie 8 Kontrakt w coachingu |
|
Literatura: |
Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.