Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3S-COA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla V r. PY; spec.: stosowana psychologia społeczna (5-l) niestacjonarne
Obowiązkowe dla V r. PY; spec.: stosowana psychologia społeczna, (5-l) stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot jest wprowadzeniem do pracy coachingowej.

Pełny opis:

Podczas zajęć studenci dowiadują się czym jest coaching, jakie ma zastosowanie w pracy w organizacji oraz uczą się prowadzenia sesji coachingowych.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu

2. Model pracy coachingowej

3. Coaching kompetencji w organizacjach

4. Coaching przekonań i wartości

5. Projekty coachingowe w organizacjach

Literatura:

Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer

Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Opisuje procesy zachodzące w człowieku podczas zmiany.

Charakteryzuje teorie psychologii motywacji i celów w kontekście coachingu.

Umiejętności

Rozpoznaje pytanie, odzwierciedlanie, aktywne słuchanie na różnych etapach coachingu.

Potrafi nazywać poszczególne rodzaje coachingu.

Potrafi prowadzić rozmowę coachingową na podstawowym poziomie.

Kompetencje społeczne

Dba o jasną komunikację interpersonalną.

Jest świadomy zachowań asertywnych podczas pracy coachingowej.

Przejawia ciekawość, zaufanie i kreatywność podczas pracy coachingowej.

Metody i kryteria oceniania:

Nagranie rozmowy coachingowej, obecności na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Szulawski
Prowadzący grup: Michał Szulawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot jest wprowadzeniem do pracy coachingowej.

Pełny opis:

Podczas zajęć studenci dowiadują się czym jest coaching, jakie ma zastosowanie w pracy w organizacji oraz uczą się prowadzenia sesji coachingowych.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu

2. Model pracy coachingowej

3. Coaching kompetencji w organizacjach

4. Coaching przekonań i wartości

5. Projekty coachingowe w organizacjach

Literatura:

Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer

Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress.

Uwagi:

Odnośnik do zajęć:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab107c8d7bb2b480c9cbfe89a8d66ba22%40thread.tacv2/conversations?groupId=e45111b4-6991-490a-bdc2-697e08a2d188&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Postek
Prowadzący grup: Sławomir Postek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wykonanie zadania w praktyce – wykorzystywanie metod wyznaczania celów i planowania

Wykonanie zadania grupowego – prezentacja podejścia teoretycznego w coachingu

test wiedzy

Pełny opis:

1. Organizacja zajęć.

2. Wprowadzenie do zajęć. Definicje coachingu, coaching a inne metody wspierania rozwoju.

3. Prezentacja i ćwiczenie coachingu kompetencji, umiejętności

4. Prezentacja i ćwiczenie coachingu zmiany zachowania, nawyków

5. Modele coachingu: GROWTH, STEPPPA, AAAAA, RADAR, ORDER, FUEL - omówienie oraz metateoria coachingu

6. Prezentacja i ćwiczenie coachingu wizji i podejmowania decyzji

7. Prezentacja i ćwiczenie coachingu zespołowego

8. Zakończenie zajęć.

Literatura:

Cox, E., Bachkirova, T., Clutterbuck D., (2010). The Complete Handbook of Coaching. London: Sage

Baumeister, R. F., Vohs K. D. (2004). Handbook of self regulation. New York: Guilford Press

Linley P. A., Joseph S., Seligman M.E.P. (2004). Positive psychology in practice, Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.

Moskowitz G., Grant H. (2009). Psychology of goals, London: The Guilford Press

Wilczek-Różyczka E., Czabanowska K. (2010). Jak motywować do zmiany zachowania. Trening motywacyjny dla studentów i profesjonalistów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Uwagi:

Zajęcia dydaktyczne odbywają się zgodnie z planem przedstawionym przez Biuro Planowania Kształcenia w aplikacji MS Teams. Link do zajęć znajduje się w odpowiedniej grupie zajęciowej.

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie się do testu 5

Przygotowanie nagrania procesu coachingowego 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Szulawski
Prowadzący grup: Michał Szulawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają przybliżyć studentom coaching jako formę wspierania rozwoju zawodowego w organizacjach.

Pełny opis:

Liczba zajęć: 15 godzin

Forma zajęć: szkolenie i warsztat

Forma zaliczenia: obecności i nagranie rozmowy coachingowej

Spotkanie 1.

Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu, model pracy coachingowej

Spotkanie 2. Model GROW, Coaching kompetencji

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 1. Czym jest coaching?)

Spotkanie 3. Podejścia teoretyczne w coachingu, coaching przekonań

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Niełatwy, choć prosty język coachingu.

Spotkanie 4. Coaching przekonań - trening

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Budowanie zaufania - podstawowe wartości i techniki)

Spotkanie 5 Coaching wartości

Spotkanie 6 Coaching w organizacji

Spotkanie 7 Coaching zespołowy, mentoring grupowy

Spotkanie 8 Kontrakt w coachingu

Literatura:

Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Szulawski
Prowadzący grup: Michał Szulawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają przybliżyć studentom coaching jako formę wspierania rozwoju zawodowego w organizacjach.

Pełny opis:

Liczba zajęć: 15 godzin

Forma zajęć: szkolenie i warsztat

Forma zaliczenia: obecności i nagranie rozmowy coachingowej

Spotkanie 1.

Wprowadzenie do coachingu, definicja coachingu, model pracy coachingowej

Spotkanie 2. Model GROW, Coaching kompetencji

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 1. Czym jest coaching?)

Spotkanie 3. Podejścia teoretyczne w coachingu, coaching przekonań

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Niełatwy, choć prosty język coachingu.

Spotkanie 4. Coaching przekonań - trening

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdział 3. Budowanie zaufania - podstawowe wartości i techniki)

Spotkanie 5 Coaching wartości

Spotkanie 6 Coaching w organizacji

Spotkanie 7 Coaching zespołowy, mentoring grupowy

Spotkanie 8 Kontrakt w coachingu

Literatura:

Sidor-Rządkowska, M. (2013). Coaching – teoria, praktyka, studia przypadków. Wolter Kluwer

Rogers, J. (2010). Coaching. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)