Proseminarium badawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-PRO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium badawcze |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Ogólne treści programowe: Etapy procesu badawczego; Etyka badania; Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów; Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań; Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury; Standardy APA; Konsultacje projektów badawczych. http://www.aps.edu.pl/studenci/organizacja-roku-akademickiego/wydzia%C5%82-stosowanych-nauk-spo%C5%82ecznych/oferta-proseminari%C3%B3w.aspx |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna normy etyczne związane z prowadzeniem badań; Umiejętności Potrafi formułować problemy badawcze: hipotezy i pytania badawcze; Potrafi wyszukiwać literaturę związaną z tematyką prowadzonych badań; Potrafi przygotować plan badania; Potrafi dobrać odpowiednią metodę badawczą do weryfikacji konkretnej hipotezy; Kompetencje społeczne Odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych podczas projektowania i prowadzenia badania; |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: Dyskusja w małych grupach; Indywidualne prace domowe; Przygotowanie części raportu, zwłaszcza wprowadzenia teoretycznego; Wybór tematu badania i przygotowanie planu pracy; Przygotowanie opisu metody badania i przystąpienie do jego przeprowadzenia zgodne z kodeksem etyczno-zawodowym psychologa. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.