Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium badawcze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3F-PRO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Proseminarium badawcze
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Ogólne treści programowe:

Etapy procesu badawczego;

Etyka badania;

Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów;

Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań;

Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury;

Standardy APA;

Konsultacje projektów badawczych.

http://www.aps.edu.pl/studenci/organizacja-roku-akademickiego/wydzia%C5%82-stosowanych-nauk-spo%C5%82ecznych/oferta-proseminari%C3%B3w.aspx

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna normy etyczne związane z prowadzeniem badań;

Umiejętności

Potrafi formułować problemy badawcze: hipotezy i pytania badawcze;

Potrafi wyszukiwać literaturę związaną z tematyką prowadzonych badań;

Potrafi przygotować plan badania;

Potrafi dobrać odpowiednią metodę badawczą do weryfikacji konkretnej hipotezy;

Kompetencje społeczne

Odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych podczas projektowania i prowadzenia badania;

Metody i kryteria oceniania:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Dyskusja w małych grupach;

Indywidualne prace domowe;

Przygotowanie części raportu, zwłaszcza wprowadzenia teoretycznego;

Wybór tematu badania i przygotowanie planu pracy;

Przygotowanie opisu metody badania i przystąpienie do jego przeprowadzenia zgodne z kodeksem etyczno-zawodowym psychologa.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)