Pierwsza pomoc przedmedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-2F-POP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pierwsza pomoc przedmedyczna |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. SC, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla I r. SC, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru Sprawdzian ustny lub pisemny. Obserwacja bieżąca w grupie podczas ćwiczeń Sposób pomiaru Ćwiczenia praktyczne podczas zajęć, tzw. cząstkowe. Sprawdzian praktyczny. Sposób pomiaru Obserwacja podczas ćwiczeń i pozoracji na zajęciach, ocena na sprawdzianie praktycznym |
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1.Podstawy prawne w udzielaniu pierwszej pomocy. 2.Ocena sytuacji i zabezpieczenie miejsca zdarzenia. 3. Ocena stanu poszkodowanego. 4. Ćwiczenie oceny stanu poszkodowanego. 5. Ocena stanu poszkodowanego leżącego na brzuchu. 6. Zmiana pozycji z brzucha na plecy 7. Pozycja boczna bezpieczna teoria i praktyka. 8. Zasady ogólne postępowania z nieprzytomnym. 9. Resuscytacja dorosłych , dzieci i niemowląt. 10. Metody użycia AED. 11. Wzywanie pomocy 12.Postepowanie przy padaczce, omdleniu, cukrzycy, udarze, ataku serca. 13. Urazy i krwotoki, złamania. 14. Pozoracje podczas wszystkich tematów. 15. Egzamin teoretyczny i praktyczny |
Literatura: |
Wytyczne: Polska Rada Resuscytacji z 2010 roku, Europejskiej Rady Resuscytacji z 2010 roku (ERC 2010), wszelkie dostępne opracowania z zakresu udzielania pierwszej pomocy, dostępne na rynku wydawniczym, do wyboru przez studenta. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1.Potrafi omówić prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy. 2. Potrafi omówić sposoby zabezpieczania różnych sytuacji zagrożenia życia. 3. Wie jak zachować się na miejscu zagrożenia bezpiecznie dla siebie. 4. Zna teoretyczne aspekty postępowania z osobą nieprzytomną, resuscytacji, użycia AED. 5. Potrafi teoretycznie scharakteryzować objawy padaczki, zaburzeń oddychania, cukrzycy, ataku serca, omdlenia. 6. Zna zasady postępowania przy urazach i krwotokach. Umiejętności 1.Potrafi zabezpieczyć miejsce zdarzenia. 2. Potrafi postępować z poszkodowanym nieprzytomnym. 3. Potrafi bezpiecznie odwrócić poszkodowanego nieprzytomnego z brzucha na plecy, wykonać rękoczyn czoło-żuchwa, ułożyć w pozycji bocznej bezpiecznej. 4. Potrafi wykonać praktycznie resuscytacje dorosłego, dziecka i niemowlęcia. 5. Potrafi użyć AED. 6. Potrafi postępować przy ataku padaczki, ataku serca, zranieniu, krwotoku. 7. W każdym z powyższych potrafi w sposób bezpieczny dla siebie i podopiecznych udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej. Kompetencje społeczne 1.Współpracuje w grupie zadaniowej, wykazuje się empatią wobec poszkodowanych na pozoracjach. 2. Wykazuje się postawą opiekuńczą i pedagogiczną wobec poszkodowanych dzieci. 3. Dostrzega zagrożenia dla zdrowia i życia, zagrożenia społeczne. 4.Dostrzega przeszkody fizyczne dla niepełnosprawnych, zagrożenia zdrowotne. 5.Wykazuje postawy pro-zdrowotne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Leszczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.