Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Women and Culture. Gender, Feminism and Social Change

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-WCG1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Women and Culture. Gender, Feminism and Social Change
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

ERASMUS students only

What is gender and how it influences people's lives?

What is the situation of women around the world?

Is equality possible or desirable?

Efekty kształcenia: prace pisemne

Pełny opis:

The lecturer will present the changing role and status of a woman in society.

An emphasis on cultural differences and ethnocentric bias will be discussed.

Moreover, the current situation of women worldwide will be analysed. Participants will consider whether gender equality is possible or even desirable in the modern world.

Cultural differences, psychological, cultural and economic factors will be discussed.

The course will enhance vocabulary and encourage independent thinking.

Literatura:

1. Estelle B. Freedman, No turning back. The history of feminism and the future of women. New York, Ballantine Books, 2002.

2. Margret Walters. Feminism: A Very Short Introduction, New York, Oxford University Press 2005.

3. Ahmed Q., In the Land of Invisible Women, Illinois 2008.

4. Ali A. H., The Caged Virgin, A Muslim Woman’s Cry for Reason, London 2006.

5. Alsanea R., Girls of Riyadh, London 2007.

6. Brooks G., Nine Parts of Desire. The hidden World of Islamic Women, Penguin Books 2007.

7. Delaney C., The meaning of paternity and the virgin birth debate, „Man”1986, t.21, nr 3.

8. Delaney C., The Seed and the Soil, Berkeley, University of California Press, CA, 1991.

9. Denzin N. K., Performance Ethnography Critical Pedagogy and the Politics of Culture, California 2003. (chosen sections)

10. Chybicka A. (ed.), Culture & Gender an intimate relation, Gdańsk 2010. (selected chapters)

11. Mortenson G., Relin D. O., Three Cups of Tea, New York 2007.

All readings are provided by the tutor.

Metody i kryteria oceniania:

Praca samodzielna i grupowa. Przygotowanie do zajec.

Prace zaliczeniowe.

30 godzin kontaktowych

30 godzin lektur

30 godzin krytyczna analiza tekstu

30 godzin przygotowanie do egzaminu

ECTS: 6 for ERASMUS students (4 for Polish students)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)