Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social Influence

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-SIL1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social Influence
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kruś
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

teaching methods: presentation, discussion

assessment: Active participation during the classes

Test

Pełny opis:

The purpose of the course is to familiarize the students with the basic mechanisms of social influence, to help them understand the processes of interaction in a group and mechanisms of interaction with the authorities, as well as to recognize techniques of social influence. The focus of the course will be not only on theoretical basics, but also on techniques of social influence used in practice.

The following issues will be discussed during the course: conformity, obedience to the authorities, group processes, techniques of social influence, verbal methods of persuasion, social influence in religious sects, methods of propaganda in totalitarian regimes, methods of social influence in advertising, social influence in media, methods of promotion of political parties.

information about on-line learning:

The teacher sends to the students texts to analyse (with questions), presentation and documentary films. Students write short essays related to the texts or regarding observation of described phenomena in the field of social psychology occurring in real life, or e.g. analysis of the methods used in advertising.

Literatura:

Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001.

Pratkanis A. R., Aronson E., Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion, Henry Holt and Company, New York 2002.

Uwagi:

30h

6 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Assessment: Active participation during the classes, final project

Pełny opis:

The purpose of the course is to familiarize the students with the basic mechanisms of social influence, to help them understand the processes of interaction in a group and mechanisms of interaction with the authorities, as well as to recognize techniques of social influence. The focus of the course will be not only on theoretical basics, but also on techniques of social influence used in practice.

The following issues will be discussed during the course: conformity, obedience to the authorities, group processes, techniques of social influence, verbal methods of persuasion, social influence in religious sects, methods of propaganda in totalitarian regimes, methods of social influence in advertising, social influence in media, methods of promotion of political parties.

Literatura:

Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.

Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001.

Grüning, D. J., Schubert, T. W. (2022). Emotional campaigning in politics: Being moved and anger in political ads motivate to support candidate and party. Frontiers in Psychology, 12, 781851.

Pratkanis A. R., Aronson E. (2002), Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion, Henry Holt and Company, New York.

Supplementary literature:

Goldstein N.J., Martin S.J., Cialdini R. (2008), Yes! 50 Scientifically Proven Ways to be Persuasive, FREE PR.

Uwagi:

Teaching methods: presentation, discussion

Contact hours - 30 h

Reading literature - 30 h

Preparing a presentation - 30 h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)