Rodzina i szkoła wobec szans i zagrożeń mediów cyfrowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-RSM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rodzina i szkoła wobec szans i zagrożeń mediów cyfrowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek | |
Prowadzący grup: | Józef Bednarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, ocena prac zaliczeniowych, |
|
Pełny opis: |
1. Rodzina w kontekście przemian społeczno-technologicznych 2. Wyzwania dla szkoły wobec szans i zagrożeń cyberprzestrzeni 3. Funkcje i zadania mediów cyfrowych 4. Rola i miejsce edukacji medialnej 5. Nowe kompetencje medialne w UE 6. Zagrożenia społeczno-moralne 7. Zagrożenia dla rozwoju poznawczego 8. Zagrożenia zdrowotne 9. Uzależnienia od mediów 10. Wybrane problemy profilaktyki, diagnozy i terapii zachowań ryzykownych powodowanych światem wirtualnym 11. Polityka bezpieczeństwa teleinformatycznego 12. Prawne aspekty cyberprzestępstw 13. Polityka UE w zakresie cyberprzestepczości 14. Prewencja cyberprzestępstw 15. Polityka społeczna wobec szans i zagrożeń cyberprzestrzeni w rodzinie i szkole |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. M. Tanaś, S. Galanciak (red.), Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, Kraków 2015 2. M. Tanaś (red.), Nastolatki wobec Internetu, Wyd. NASK, Warszawa 2016 3. J. Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej,Wyd. Impuls, Kraków 2015 4. J. Bednarek (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Wyd. Difin, Warszawa 2014 5. A. Andrzejewska, Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, Wyd. DIFIN, Warszawa 2014 6. A. Andrzejewska, J. Bednarek (red.), Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Wyd. DIFIN, Warszawa 2014 Literatura uzupełniająca: 1. A. Andrzejewska J. Bednarek (red.), Cyberświat możliwości i zagrożenia, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2009 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w zespołach - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 Zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod zdalnego nauczania. Główne środki cyklicznej komunikacji (o charakterze synchronicznym oraz niesynchronicznym): program Microsoft Teams oraz Microsoft Outlook oraz poprzez kontakt telefoniczny. Narzędzia wykorzystywane w zależności od możliwości uczestników procesu kształcenia, według ustalonych sposobów pracy z grupami. Wykorzystywane formy komunikacji: poczta e-mail, kontakt telefoniczny, spotkania on line. Użycie poszczególnych form komunikacji jest uzależnione od podejmowanych tematów na zajęciach, dotyczy to także godzin spotkań. Różnorodność wykorzystywanych narzędzi i metod pracy ze studentami podyktowana jest troską o realizację celów zajęć w sposób najbardziej przystępny dla ogółu grupy, bez dyskryminacji osób nieposiadających wystarczających możliwości technicznych do korzystanie z programu Microsoft Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.