Pedagogika czasu wolnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-PCW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika czasu wolnego |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pedagogiką czasu wolnego jako subdycycypliną nauk pedagogicznych,jej przedmiotem ,instrumentarium pojęciowym,jej zadaniami w perspektywie wychowania "do " i "przez" czas wolny.Student po zakończeniu zajęć posiada wiedzę,umiejętności i kompetencje pozwalające mu doceniać osobotwórcze i społeczne i ekonomiczne znaczenia czasu wolnego i zjawisk z nim związanych. |
Pełny opis: |
1. Pojęcie, geneza ,składniki czasu wolnego 2. Funkcje czasu wolnego 3. Kierunki i stan badań nad czasem wolnym 4. Pojęcie i zadania pedagogiki czasu wolnego 5. zadania instytucji edukacyjnych w zakresie edukacji "do" i "przez" czas wolny 6. Pojęcie i rola zainteresowań 7. Geneza,rodzaje,pojęcie turystyki -jej znaczenie dla społeczeństw i środowiska 8. Geneza,rodzaje i znaczenia sportu i kultury fizycznej. 9. Pojęcie, wymiary uczestnictwa kulturalnego i działalności organizatorskiej |
Literatura: |
Badanie stanu zdrowia ludności, 2004, GUS, Warszawa. DIADA Summary report, 2006 (www.apintech.com/diada/public.html). Economic Impulses of Accessible Tourism for All, 2004, BMWA (www.eca.lu/upload/BMWA.pdf). Grabowski J., Milewska M., Stasiak A., 2007, Vademecum organizatora turystyki niepełnosprawnych, Wydawnictwo WSTH w Łodzi, Łódź. Kaganek K., 2005, Bariery uprawiania turystyki w opinii osób niepełnosprawnych, [w:] Midura F., Żbikowski J. (red.), Krajoznawstwo i turystyka osób niepełnosprawnych, Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska. OSSATE, 2006 Pięta :Pedagogika czasu wolnego Skalska T., 2004, Turystyka osób niepełnosprawnych. Ograniczenia i możliwości rozwoju, Wydawnictwo WSHGiT, Warszawa Przecławski K., 1994, Turystyka a świat współczesny, Uniwersytet Warszawski, Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji, Zakład Społecznych Problemów Wychowania, Warszawa |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład z prezentacją multimedialną Wykonanie pracy zaliczeniowej -badawczej,pisemnej |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.