Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika czasu wolnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-PCW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika czasu wolnego
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pedagogiką czasu wolnego jako subdycycypliną nauk pedagogicznych,jej przedmiotem ,instrumentarium pojęciowym,jej zadaniami w perspektywie wychowania "do " i "przez" czas wolny.Student po zakończeniu zajęć posiada wiedzę,umiejętności i kompetencje pozwalające mu doceniać osobotwórcze i społeczne i ekonomiczne znaczenia czasu wolnego i zjawisk z nim związanych.

Pełny opis:

1. Pojęcie, geneza ,składniki czasu wolnego

2. Funkcje czasu wolnego

3. Kierunki i stan badań nad czasem wolnym

4. Pojęcie i zadania pedagogiki czasu wolnego

5. zadania instytucji edukacyjnych w zakresie edukacji "do" i "przez" czas wolny

6. Pojęcie i rola zainteresowań

7. Geneza,rodzaje,pojęcie turystyki -jej znaczenie dla społeczeństw i środowiska

8. Geneza,rodzaje i znaczenia sportu i kultury fizycznej.

9. Pojęcie, wymiary uczestnictwa kulturalnego i działalności organizatorskiej

Literatura:

Badanie stanu zdrowia ludności, 2004, GUS, Warszawa.

DIADA Summary report, 2006 (www.apintech.com/diada/public.html).

Economic Impulses of Accessible Tourism for All, 2004, BMWA (www.eca.lu/upload/BMWA.pdf).

Grabowski J., Milewska M., Stasiak A., 2007, Vademecum organizatora turystyki niepełnosprawnych, Wydawnictwo WSTH w Łodzi, Łódź.

Kaganek K., 2005, Bariery uprawiania turystyki w opinii osób niepełnosprawnych, [w:] Midura F., Żbikowski J. (red.), Krajoznawstwo i turystyka osób niepełnosprawnych, Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska.

OSSATE, 2006

Pięta :Pedagogika czasu wolnego

Skalska T., 2004, Turystyka osób niepełnosprawnych. Ograniczenia i możliwości rozwoju, Wydawnictwo WSHGiT, Warszawa

Przecławski K., 1994, Turystyka a świat współczesny, Uniwersytet Warszawski, Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji, Zakład Społecznych Problemów Wychowania, Warszawa

Metody i kryteria oceniania:

Wykład z prezentacją multimedialną

Wykonanie pracy zaliczeniowej -badawczej,pisemnej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)