Information Technology and Society
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-ITS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Information Technology and Society |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
WYKŁAD 1. Problem przeładowania informacjami, selekcji danych i zarządzania wiedzą. 2. Socjologiczne aspekty rozwoju informatyki 3. Informatyka w edukacji: Informatyka jako przedmiot nauczania, jako narzędzie wspomagające proces nauczania i narzędzie organizujące proces nauczania. 4. Baza danych jako podstawa działania większości rozwiązań informatycznych 5. Informacje w internecie: Ocena jakości i przydatności znalezionych informacji. Podstawowe zasady korzystania z materiałów internetowych. Prawa autorskie i netykieta. 6. Bezpieczeństwo teleinformatyczne i Podpis elektroniczny. 7. Podstawy budowy sieci komputerowej 8. Inne zastosowania informatyki,: Sztuczna inteligencja, systemy doradcze, systemy ERP. |
Literatura: |
1. T. Białobłocki , J. Moroz M. Nowina-Konopka, Lech W. Zacher, Społeczeństwo informacyjne. Istota, problemy, wyzwania Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wrzesień 2006 2. E. Bendyk, Antymatrix Wydawnictwo W.A.B. 2004 3. G. Musiołek (red.) , Cywilizacja 2.0 – Świat po rewolucji informatycznej – z serii Niezbędnik inteligenta dodatek do tygodnika POLITYKA, Warszawa 2011 4. Marc Prensky - Digital Natives, Digital Immigrants On the Horizon [w:] NCB University Press, Vol. 9 No. 5, październik 2001 Dostępne w sieci: http://www.marcprensky.com/writing/prensky%20-%20digital%20natives,%20digital%20immigrants%20-%20part1.pdf 5. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains Norton and Company Inc. 2010 6. Anderson P. What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education [w:] JISC Technology and Standards Watch (luty 2007) dostępne w sieci: http://www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701b.pdf 7. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains, Norton and Company Inc. (2010) |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: 1. WIEDZA: - Definiuje pojęcia związane z technologią informacyjną i informatyką. - Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich. - Rozumie cywilizacyjne znaczenie informatyki oraz jej zastosowań. - Zna podstawowe zasady działania systemów informatycznych, rozumie w jaki sposób człowiek kształtuje rozwiązania informatyczne. 2. UMIEJĘTNOŚCI - Potrafi interpretować zjawiska społeczne wywołane pojawieniem się narzędzi technologii informacyjnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.