Podstawy dydaktyki szkoły wyższej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-7F-PDW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy dydaktyki szkoły wyższej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Egzamin w formie pisemnej |
Pełny opis: |
1. Szkoła wyższa jako miejsce dobrowolnego spotkania się nauczyciela akademickiego i studenta 2.Historia szkolnictwa wyższego - od Akademosa do Deklaracji Bolońskiej. 3. Metody charakterystyczne dla kształcenia akademickiego. 4. Nauczyciel akademicki w różnych perspektywach teoretycznych. 5. Specyfika i typy relacji nauczyciel akademicki - student 6. Podstawowe pojęcia z zakresu dydaktyki szkoły wyższej. 7. Psychologiczne aspekty kształcenia w szkole wyższej. |
Literatura: |
Dębska E., Siemak-Tylikowska E ,. Widota, K. Pierścieniak, Dydaktyka szkoły wyższej, , Warszawa, 2011 Kosera M, Rosiak A; Nauczyciel akademicki; Kraków; 2008 Kupisiewcz, Cz., Dydaktyka ogólna; Warszawa, 2012 (red.) U.Shrade; Dydaktyka szkoły wyższej-wybrane problemy, Warszawa 2010 Rozmus, A., Wykładowca doskonały, 2013 Szewczuk, K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, 2013 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PN2__KK_W01 Zna metody, formy i narzędzia dydaktyczne charakterystyczne dla procesu kształcenia i wychowania w szkole wyższej. PN2_KK_W02 Wie jak konstruować scenariusz zajęć charakterystycznych dla procesu kształcenia w szkole wyższej (ćwiczenia, wykłady, konwersatoria, seminaria). Umiejętności PN2_KK_U01 Potrafi skonstruować scenariusz zajęć dydaktycznych, z uwzględnieniem specyfiki kształcenia w środowisku szkoły wyższej. PN2_KK_U02 Trafnie dobiera metody, formy i narzędzia dydaktyczne do określonych celów dydaktycznych, w środowisku szkoły wyższej. PN2_KK_U03 Potrafi przeprowadzić zajęcia dydaktyczne oparte na skonstruowanym przez siebie scenariuszu Kompetencje społeczne PN2_KK_K01 Poddaje krytycznej analizie zjawiska związane z procesem kształcenia i wychowania w szkole wyższej. PN2_KK_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności w obszarze kształcenia w szkole wyższej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia: wykład konwencjonalny, wykorzystanie technik audiowizualnych (prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, film), klasyczna metoda problemowa (praca z tekstem i innymi najnowszymi źródłami informacji), E-learning Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe (wykłady, ćwiczenia) - 15 godzin przygotowanie się do zajęć - 15 godzin przygotowanie się do egzaminu - 10 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Gasik-Daszkowska | |
Prowadzący grup: | Justyna Gasik-Daszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
egzamin w formie pisemnej |
|
Pełny opis: |
1. Szkoła wyższa jako miejsce dobrowolnego spotkania się nauczyciela akademickiego i studenta 2.Historia szkolnictwa wyższego - od Akademosa do Deklaracji Bolońskiej. 3. Metody charakterystyczne dla kształcenia akademickiego. 4. Nauczyciel akademicki w różnych perspektywach teoretycznych. 5. Specyfika i typy relacji nauczyciel akademicki - student 6. Podstawowe pojęcia z zakresu dydaktyki szkoły wyższej. 7. Psychologiczne aspekty kształcenia w szkole wyższej. |
|
Literatura: |
Dębska E., Siemak-Tylikowska E ,. Widota, K. Pierścieniak, Dydaktyka szkoły wyższej, , Warszawa, 2011 Kosera M, Rosiak A; Nauczyciel akademicki; Kraków; 2008 Kupisiewcz, Cz., Dydaktyka ogólna; Warszawa, 2012 (red.) U.Shrade; Dydaktyka szkoły wyższej-wybrane problemy, Warszawa 2010 Rozmus, A., Wykładowca doskonały, 2013 Szewczuk, K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, 2013 |
|
Uwagi: |
Zajęcia realizowane w formie zdalenej za pomocą poczty elektronicznej Kontakt do prowadzacego: j.gasik@aps.edu.pl Metody kształcenia: wykład konwencjonalny, wykorzystanie technik audiowizualnych (prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, film), klasyczna metoda problemowa (praca z tekstem i innymi najnowszymi źródłami informacji), E-learning Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe (wykłady, ćwiczenia) - 15 godzin przygotowanie się do zajęć - 15 godzin przygotowanie się do egzaminu - 10 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.