Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacyjny projekt badawczy - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-6F-EB1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacyjny projekt badawczy - 1
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla I r. edukacji artystycznej (EP), (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Wałaszewski
Prowadzący grup: Zbigniew Wałaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot:

- realizacja kursowych zadań indywidualnych i grupowych

- udział w dyskusji

- koncepcje prezentowane w „burzy mózgów”

Pełny opis:

1. Problem wiedzy i jej uzasadnienia.

2. Sposoby poznawania jako uzasadnienie tworzenia metod badania.

3. Wiedza naukowa i metody badań w naukach społecznych.

4. Związek wiedzy naukowej z wizją świata.

5. Wpływ zmian w nauce na pedagogikę i system oświaty.

6. Specyfika badań edukacyjnych.

7. Sztuka a badania edukacyjne.

8. Wprowadzenie do zasad planowania badań edukacyjnych.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2016.

2. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2011.

3. Babbie, E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa2008.

Uzupełniająca

1. Marciszewski W.: Metody analizy tekstu naukowego. Warszawa 1981.

2. Amsterdamski S.: Między historią a metodą. Spory o racjonalność nauki. Warszawa 1983.

3. Woleński J.: Epistemologia. Poznanie, prawda, wiedza, realizm. Warszawa 2014.

4. Niemierko B.: Pomiar wyników kształcenia. Warszawa 2000.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

Wykład wprowadzający. Gry symulacyjne. Burza mózgów. Zadania indywidualne i grupowe.

Forma aktywności - nakład pracy studenta

Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 30

Przygotowanie się do zajęć i lektury: 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Wałaszewski
Prowadzący grup: Zbigniew Wałaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot:

- realizacja kursowych zadań indywidualnych i grupowych

- udział w dyskusji

- koncepcje prezentowane w „burzy mózgów”

Pełny opis:

1. Problem wiedzy i jej uzasadnienia.

2. Sposoby poznawania jako uzasadnienie tworzenia metod badania.

3. Wiedza naukowa i metody badań w naukach społecznych.

4. Związek wiedzy naukowej z wizją świata.

5. Wpływ zmian w nauce na pedagogikę i system oświaty.

6. Specyfika badań edukacyjnych.

7. Sztuka a badania edukacyjne.

8. Wprowadzenie do zasad planowania badań edukacyjnych.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2016.

2. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2011.

3. Babbie, E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa2008.

Uzupełniająca

1. Marciszewski W.: Metody analizy tekstu naukowego. Warszawa 1981.

2. Amsterdamski S.: Między historią a metodą. Spory o racjonalność nauki. Warszawa 1983.

3. Woleński J.: Epistemologia. Poznanie, prawda, wiedza, realizm. Warszawa 2014.

4. Niemierko B.: Pomiar wyników kształcenia. Warszawa 2000.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

Wykład wprowadzający. Gry symulacyjne. Burza mózgów. Zadania indywidualne i grupowe.

Forma aktywności - nakład pracy studenta

Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 30

Przygotowanie się do zajęć i lektury: 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michalina Izert, Adam Rębacz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.