Proseminarium specjalnościowe - tutoring
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5S-PTU1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium specjalnościowe - tutoring |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PC2_KS_W01 Wymienia elementy składające się na rozwój własny, definiuje własne zainteresowania badawcze PC2_KS_W03 Uzasadnia wybór interesującego go problemu, eksploruje go w badaniach innych autorów i projektuje własny obszar badań PC2_KS_W05 Podsumowuje własne działania i wskazuje ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu PC2_KS_U02 Projektuje strategie działań wynikających z obszaru pedagogiki specjalnej PC2_KS_U03 Analizuje własne kompetencje i wyznacza kierunki samorozwoju i kształcenia PC2_KS_K01 Jest wrażliwy na problemy etyczne w badaniach i przestrzega zasad etyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Al-Khamisy | |
Prowadzący grup: | Danuta Al-Khamisy | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
sposób pomiaru efektów kształcenia obserwacja studenta podczas realizacji etapów zaplanowanego projektu ocena wykonania i zaprezentowania projektu badawczego w 4-5 osobowych zespołach prezentacja etapów badawczych i refleksji własnych obecność obserwacja zaangażowania studentów |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z programem i wymaganiami. Forma realizacji: tutoring indywidualny i grupowy Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor , student-studenci (małe grupy) Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać (kontynuacja na kolejnych spotkaniach), techniki efektywnego rozwiązywania projektów, formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie Zaplanowanie zmiany rozwojowej: - Sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego - Dobranie tematyki badawczej Opracowanie strategii badawczej - Sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych - Wybranie narzędzi - Opracowanie harmonogramu działań poszukiwania badań w bazie Ebsco, Opracowanie planu rozwoju Realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami Wsparcie w realizacji planu rozwoju Sformułowanie planów na przyszłość Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny |
|
Literatura: |
Pełczyński, Z. (2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: K. Czayka-Chełmińska, M. Makowska, P. Radwan-Röhreschef, M. Wroński (red.), Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności „Liderzy PAFW”. Warszawa. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 494-507 : Wspieranie uczniów Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w działaniu / Rozalia Ligus // W: Edukacyjne badania w działaniu / red. nauk. Hana Červikowá, Bogusława Dorota Gołębniak. – Warszawa : Wydaw. Naukowe Scholar, 2013. – S. 228-248 |
|
Uwagi: |
metody: Rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury 5 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.