Psychopedagogizacja rodziców
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5S-PSG2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychopedagogizacja rodziców |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC2_KS_W03 Potrafi przedstawić terminologie związaną z procesem Psychopedagogizacja rodziców PC2_KS_W05 Wymienia i opisuje postawy prezentowane przez rodziców PC2_KS_W03 Potrafi opisać metody wsparcia umiejętności wychowawczych rodziców Umiejętności PC2_KS_U03 Potrafi zaprojektować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami Kompetencje społeczne PC2_KS_K02 Ma przekonanie o wartości i potrzebie podejmowanych działań wspierających proces wychowawczy rodziców |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Al-Khamisy | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Sobieszczańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób oceny efektów kształcenia: aktywność w zakresie zadawanych pytań, prace studentów przesyłane przez online na adres m.sobieszczańska@gmail.com tematy prac: 20.03. e-mail do grupy obszerny materiał do samodzielnej analizy na temat współpracy z rodzicami i komunikacji. Studenci mieli za zadanie dogłębną analizę przesłanego materiału. Praca – wyszukać metody współpracy z rodzicami w dostępnej literaturze. 20.04 e-mali na temat różnych pojęć dotyczących rodziny i jej funkcjonowania oraz wpływu na wychowanie dziecka. Postawy rodzicielskie. Praca dla studenta przeanalizować postawy rodzicielskie we własnej rodzinie i ich wpływ na własny rozrój. Opisać i przesłać na e-maila m.sobieszczanska@gmail.com |
|
Pełny opis: |
Pełny opis: 20.04 materiały własne przesłane studentom na temat roli wychowawczej rodziny oraz świadomości wychowawczej rodziców. Do analizy własnej. Zastanowić się i opisać różnorodność ról jakie pełni rodzina. 21.04 materiały na temat Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. materiały wysyłane online aps.edu.pl dla studentów https://terapiaspecjalna.pl/artykul/rozwijanie-umiejetnosci-samodzielnego-funkcjonowania-jak-wspolpracowac-z-rodzicem?a=78502/1&promo=78502/1&f=salesmanago&utm_medium=salesmanago&utm_campaign=78502/1&utm_source=email&c=polecamy&chc=workflow&smclient=3bed5d11-90db-11e8-94f9-0cc47a1254ce 28.04 materiały własne nt.postawy rodzicielskie wg różnych autorów. Praca dla studenta- zastanowić się i opisać postawy reprezentowane przez własnych rodziców i ich wpływ na dalsze życie jako już dorosłych ludzi. studenci mają kontakt zarówno z prowadzącym jak i koordynatorem poprzez meila: malgorzata.sobieszczanska@przedszkole291.waw.pl dkhamisy@aps.edu.pl 5.04.20 na podstawie materiałów obszernych z 28.04 studenci mieli przygotować pracę nt. Jakie strategie w kontaktach z rodzicami można stosować z uwagi na ich zróżnicowane postawy. prace do wykonani na 2.06, przesłane na meila osoby prowadzącej. dalsze spotkania planuje się już na platformie teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab945b2cfb14d46e4a6309475b7ad2bdf%40thread.tacv2/conversations?groupId=0829a715-bd85-40bc-a8cf-a7218bf3d695&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon. Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62 Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls. Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o. Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152. Hernik, K. i Malinowska, K. (2015). Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.PDF |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie projektu spotkania rodzic - nauczyciel 10 roli wychowawczej rodziny oraz świadomości wychowawczej rodziców. 10 roli wychowawczej rodziny oraz świadomości wychowawczej rodziców. 10 Inne formy: odpowiedzi prowadzącego na sytuacje trudne w relacji N-Rodzic 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Al-Khamisy | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Sobieszczańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób oceny efektów kształcenia: aktywność w zakresie zadawanych pytań, prace studentów przesyłane przez online na adres m.sobieszczańska@gmail.com tematy prac: 20.03. e-mail do grupy obszerny materiał do samodzielnej analizy na temat współpracy z rodzicami i komunikacji. Studenci mieli za zadanie dogłębną analizę przesłanego materiału. Praca – wyszukać metody współpracy z rodzicami w dostępnej literaturze. 20.04 e-mali na temat różnych pojęć dotyczących rodziny i jej funkcjonowania oraz wpływu na wychowanie dziecka. Postawy rodzicielskie. Praca dla studenta przeanalizować postawy rodzicielskie we własnej rodzinie i ich wpływ na własny rozrój. Opisać i przesłać na e-maila m.sobieszczanska@gmail.com |
|
Pełny opis: |
Pełny opis: Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. materiały na dany temat wysłane 14.03. Pisula E., (2012). Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa: Wyd. naukowe PWN Uwagi: materiały wysyłane online dla studentów https://terapiaspecjalna.pl/artykul/rozwijanie-umiejetnosci-samodzielnego-funkcjonowania-jak-wspolpracowac-z-rodzicem?a=78502/1&promo=78502/1&f=salesmanago&utm_medium=salesmanago&utm_campaign=78502/1&utm_source=email&c=polecamy&chc=workflow&smclient=3bed5d11-90db-11e8-94f9-0cc47a1254ce Pozostałe tematy zgodnie z planem studiów: 10.05, 06.06, będą realizowane na platformie Teams.https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a278cd2f62499454488c12ed31d5ce722%40thread.tacv2/conversations?groupId=d16d41a8-f7fc-474f-bb71-1a498a9fde3e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Opracowanie planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce. Próba przeprowadzenia ww.spotkania. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon. Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62 Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls. Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o. Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152. Hernik, K. i Malinowska, K. (2015). Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.PDF |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie scenariusza spotkania rodzic-nauczyciel 10 przygotowanie warsztatu dla rodziców 10 Inne formy: praca online i synchronicznie Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.