Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-5S-MRW Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Ob. dla II r. PC, spec. naucz. (kwal.): eduk. i reh. osób z niepełn. intelekt., (2-l) niest. II st.
Ob. dla II r. PC, spec. naucz. (kwal.): eduk. i reh. osób z niepełn. intelekt., (2-l) stac. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty kształcenia:

Wiedza

PC2_KS_W02 zna cele, zasady, metody i formy zajęć rewalidacyjno - wychowawczych,

Umiejętności

PC2_KS_U02 potrafi opracować scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną oraz scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

PC2_KS_U02 potrafi skonstruować indywidualny program rewalidacyjno-wychowawczy,

PC2_KS_U03 PC2_KS_U02 potrafi dostosować proces rewalidacyjno – wychowawczy do indywidualnych specjalnych potrzeb ucznia.

Kompetencje społeczne

PC2_KS_K02 potrafi współpracować w grupie realizując zadania

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wołowicz
Prowadzący grup: Monika Gałkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza hospitowanych i przeprowadzanych przez studentów zajęć

3. Sporządzenie diagnozy funkcjonalnej na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

4. Sporządzenie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Pełny opis:

1. Charakterystyka funkcjonowania osób z głęboką złożoną niepełnosprawnością.

2. Istota procesu rehabilitacji osób z głęboką złożoną niepełnosprawnością.

3. Charakterystyka faz rozwojowych poszczególnych sfer rozwoju w oparciu o teorię J. Piageta - istotnych w procesie diagnozy funkcjonalnej i planowania pracy rehabilitacyjnej.

4. Znaczenie dotyku w terapii osób ze złożoną niepełnosprawnością.

Istota czynności pielęgnacyjnych w rehabilitacji osób ze złożoną głęboką niepełnosprawnością: strukturalizacja czynności („ kalendarze przedmiotowe”); stałość czasu, miejsca, osoby; treningi czynności codziennych: trening karmienia, trening ubierania i rozbierania, trening czynności higienicznych.

5. Metody wykorzystywane w rehabilitacji osób z głęboką niepełnosprawnością: program „Świadomość ciała, kontakt i komunikacja” M i Ch. Knillów (trening) oraz program „Dotyk i komunikacja” M. Ch. Knillów; stymulacja polisensoryczna- zasady i specyfika prowadzenia zajęć; metoda „Poranny Krąg, czyli stymulacja sensoryczna według pór roku” w opracowaniu J. Kielina.

6. Metodyka postępowania wychowawczego w sytuacjach trudnych.

7. Współpraca terapeutów z opiekunami dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.

8. Dorosłość osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością

Literatura:

1.Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw.Warszawa: WSiP.

2.Kielin J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP.

3.Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszaa: Oficyna Dziennikarzy i Literatów „Pod Wiatr”.

4.Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010). Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: APS.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJETNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne

- prezentacja multimedialna

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 30h

Przygotowanie się do zajęć - 5h

Przygotowanie się do egzaminu - 10h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 45h

Liczba punktów ECTS - 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Diana Aksamit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2.Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

4. Sporządzenie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Pełny opis:

1. Charakterystyka głębokiej niepełnosprawności intelektualnej, wybrane problemy w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

2.Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze-strategia postępowania.

3. Charakterystyka faz rozwojowych poszczególnych sfer rozwoju w oparciu o teorię J. Piageta - istotnych w procesie diagnozy funkcjonalnej i planowania pracy rehabilitacyjnej.

4. Stymulacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

4. Wybrane metody pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

5. Istota czynności pielęgnacyjnych w rehabilitacji osób ze złożoną głęboką niepełnosprawnością: strukturalizacja czynności („ kalendarze przedmiotowe”); stałość czasu, miejsca, osoby; treningi czynności codziennych: trening karmienia, trening ubierania i rozbierania, trening czynności higienicznych.

6. Metodyka postępowania wychowawczego w sytuacjach trudnych.

7. Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

8. Dorosłość osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością.

9. Wybrane problemy egzystencjalne rodzin wychowujących osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - metodyka postępowania.

Literatura:

1.Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw.Warszawa: WSiP.

2.Kielin J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP.

3.Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszaa: Oficyna Dziennikarzy i Literatów „Pod Wiatr”.

4.Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010). Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: APS.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJETNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne

- prezentacja multimedialna

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - ćwiczenia: 30h

Przygotowanie się do zajęć - 15

Przygotowanie się do egzaminu - 15

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta -60h

Liczba punktów ECTS - 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-29 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Diana Aksamit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu.

2.Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

4. Sporządzenie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Pełny opis:

1. Charakterystyka głębokiej niepełnosprawności intelektualnej, wybrane problemy w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

2.Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze-strategia postępowania.

3. Charakterystyka faz rozwojowych poszczególnych sfer rozwoju w oparciu o teorię J. Piageta - istotnych w procesie diagnozy funkcjonalnej i planowania pracy rehabilitacyjnej.

4. Stymulacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

4. Wybrane metody pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

5. Istota czynności pielęgnacyjnych w rehabilitacji osób ze złożoną głęboką niepełnosprawnością: strukturalizacja czynności („ kalendarze przedmiotowe”); stałość czasu, miejsca, osoby; treningi czynności codziennych: trening karmienia, trening ubierania i rozbierania, trening czynności higienicznych.

6. Metodyka postępowania wychowawczego w sytuacjach trudnych.

7. Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

8. Dorosłość osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością.

9. Wybrane problemy egzystencjalne rodzin wychowujących osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - metodyka postępowania.

Literatura:

1.Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw.Warszawa: WSiP.

2.Kielin J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP.

3.Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszaa: Oficyna Dziennikarzy i Literatów „Pod Wiatr”.

4.Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010). Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: APS.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJETNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne

- prezentacja multimedialna

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15h

Przygotowanie się do zajęć - 10h

Przygotowanie się do egzaminu - 10h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 35h

Liczba punktów ECTS - 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Agnieszka Lubowiedzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2.Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

4. Sporządzenie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Pełny opis:

1. Charakterystyka głębokiej niepełnosprawności intelektualnej, wybrane problemy w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

2.Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze-strategia postępowania.

3. Charakterystyka faz rozwojowych poszczególnych sfer rozwoju w oparciu o teorię J. Piageta - istotnych w procesie diagnozy funkcjonalnej i planowania pracy rehabilitacyjnej.

4. Stymulacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

4. Wybrane metody pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

5. Istota czynności pielęgnacyjnych w rehabilitacji osób ze złożoną głęboką niepełnosprawnością: strukturalizacja czynności („ kalendarze przedmiotowe”); stałość czasu, miejsca, osoby; treningi czynności codziennych: trening karmienia, trening ubierania i rozbierania, trening czynności higienicznych.

6. Metodyka postępowania wychowawczego w sytuacjach trudnych.

7. Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

8. Dorosłość osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością.

9. Wybrane problemy egzystencjalne rodzin wychowujących osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - metodyka postępowania.

Literatura:

1.Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw.Warszawa: WSiP.

2.Kielin J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP.

3.Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszaa: Oficyna Dziennikarzy i Literatów „Pod Wiatr”.

4.Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010). Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: APS.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJETNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne

- prezentacja multimedialna

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - ćwiczenia: 30h

Przygotowanie się do zajęć - 15h

Przygotowanie się do egzaminu - 15h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60h

Liczba punktów ECTS - 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-27 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Agnieszka Lubowiedzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2.Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

4. Sporządzenie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Pełny opis:

1. Charakterystyka głębokiej niepełnosprawności intelektualnej, wybrane problemy w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

2.Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze-strategia postępowania.

3. Charakterystyka faz rozwojowych poszczególnych sfer rozwoju w oparciu o teorię J. Piageta - istotnych w procesie diagnozy funkcjonalnej i planowania pracy rehabilitacyjnej.

4. Stymulacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

4. Wybrane metody pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

5. Istota czynności pielęgnacyjnych w rehabilitacji osób ze złożoną głęboką niepełnosprawnością: strukturalizacja czynności („ kalendarze przedmiotowe”); stałość czasu, miejsca, osoby; treningi czynności codziennych: trening karmienia, trening ubierania i rozbierania, trening czynności higienicznych.

6. Metodyka postępowania wychowawczego w sytuacjach trudnych.

7. Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

8. Dorosłość osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością.

9. Wybrane problemy egzystencjalne rodzin wychowujących osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - metodyka postępowania.

Literatura:

1.Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw.Warszawa: WSiP.

2.Kielin J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP.

3.Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszaa: Oficyna Dziennikarzy i Literatów „Pod Wiatr”.

4.Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010). Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: APS.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJETNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne

- prezentacja multimedialna

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - ćwiczenia: 15h

Przygotowanie się do zajęć -10h

Przygotowanie się do egzaminu - 10h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 35h

Liczba punktów ECTS - 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Diana Aksamit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2.Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

4. Sporządzenie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Pełny opis:

1. Charakterystyka głębokiej niepełnosprawności intelektualnej, wybrane problemy w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

2.Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze-strategia postępowania.

3. Charakterystyka faz rozwojowych poszczególnych sfer rozwoju w oparciu o teorię J. Piageta - istotnych w procesie diagnozy funkcjonalnej i planowania pracy rehabilitacyjnej.

4. Stymulacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

4. Wybrane metody pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

5. Istota czynności pielęgnacyjnych w rehabilitacji osób ze złożoną głęboką niepełnosprawnością: strukturalizacja czynności („ kalendarze przedmiotowe”); stałość czasu, miejsca, osoby; treningi czynności codziennych: trening karmienia, trening ubierania i rozbierania, trening czynności higienicznych.

6. Metodyka postępowania wychowawczego w sytuacjach trudnych.

7. Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

8. Dorosłość osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością.

9. Wybrane problemy egzystencjalne rodzin wychowujących osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - metodyka postępowania.

Literatura:

1.Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw.Warszawa: WSiP.

2.Kielin J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP.

3.Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszaa: Oficyna Dziennikarzy i Literatów „Pod Wiatr”.

4.Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010). Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: APS

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJETNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne

- prezentacja multimedialna

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - ćwiczenia: 30

Przygotowanie się do zajęć -10h

Przygotowanie się do egzaminu - 15h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 55h

Liczba punktów ECTS - 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-27 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Lidia Klaro-Celej, Stefan Przybylski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2.Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

4. Sporządzenie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Pełny opis:

1. Charakterystyka głębokiej niepełnosprawności intelektualnej, wybrane problemy w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

2.Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze-strategia postępowania.

3. Charakterystyka faz rozwojowych poszczególnych sfer rozwoju w oparciu o teorię J. Piageta - istotnych w procesie diagnozy funkcjonalnej i planowania pracy rehabilitacyjnej.

4. Stymulacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

4. Wybrane metody pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

5. Istota czynności pielęgnacyjnych w rehabilitacji osób ze złożoną głęboką niepełnosprawnością: strukturalizacja czynności („ kalendarze przedmiotowe”); stałość czasu, miejsca, osoby; treningi czynności codziennych: trening karmienia, trening ubierania i rozbierania, trening czynności higienicznych.

6. Metodyka postępowania wychowawczego w sytuacjach trudnych.

7. Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

8. Dorosłość osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością.

9. Wybrane problemy egzystencjalne rodzin wychowujących osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - metodyka postępowania.

Literatura:

1.Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw.Warszawa: WSiP.

2.Kielin J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP.

3.Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszaa: Oficyna Dziennikarzy i Literatów „Pod Wiatr”.

4.Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010). Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: APS

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - ćwiczenia: 15h

Przygotowanie się do zajęć -10h

Przygotowanie się do egzaminu - 10h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 35h

Liczba punktów ECTS - 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (w trakcie)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Cichocka-Segiet
Prowadzący grup: Katarzyna Cichocka-Segiet
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019" (w trakcie)

Okres: 2019-03-02 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Diana Aksamit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Klaudia Majewska
Prowadzący grup: Klaudia Majewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-28 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Klaudia Majewska
Prowadzący grup: Klaudia Majewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.