Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-5S-KPE1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Ob. dla II r. PC, spec. naucz. (kwal.): eduk. i reh. osób z niepełn. intelekt., (2-l) niest. II st.
Ob. dla II r. PC, spec. naucz. (kwal.): eduk. i reh. osób z niepełn. intelekt., (2-l) stac. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę na temat konstruowania programów edukacyjno - terapeutycznych dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Pełny opis:

1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

− analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

− zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

− opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

− analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

− zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

− opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

− sformułowanie celów,

− dobór metod terapeutycznych,

− dobór środków,

− stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

− sformułowanie celów,

− dobór metod terapeutycznych,

− dobór środków,

− stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

− cele,

− zasady,

− sposoby.

Literatura:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Efekty kształcenia:

Wiedza

PC2_KS_W02 PC2_KS_W04 zna teoretyczne założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych,

Umiejętności

PC2_KS_U02 potrafi skonstruować indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny,

PC2_KS_U02 potrafi skonstruować kartę indywidualnych potrzeb ucznia i plan działań wspierających,

PC2_KS_K02 prezentuje swoje umiejętności dotyczące tworzenia sytuacji zadaniowych i wykonanych prac.

Kompetencje społeczne

PC2_KS_K02 potrafi współpracować w grupie realizując zadania,

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

1. Obecność na zajęciach

2. Pozytywnie ocenione prace: samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU) IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Diana Aksamit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym i znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU)

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

  Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia.

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-29 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU)

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Metody: ćwiczeń praktycznych, dyskusja, prezentacja multimedialna.

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-27 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU)

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Metody: ćwiczenia praktyczne, wykład

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim, umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

- analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

- zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

- opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

- analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

- zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

- opracowanie IPET.

-

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

- sformułowanie celów,

- dobór metod terapeutycznych,

- dobór środków,

- stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

- sformułowanie celów,

- dobór metod terapeutycznych,

- dobór środków,

- stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

- cele,

- zasady,

- sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Metody: ćwiczeń praktycznych, dyskusja, prezentacja multimedialna.

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-27 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wołowicz
Prowadzący grup: Mariusz Maciątek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (w trakcie)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Klaudia Majewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019" (w trakcie)

Okres: 2019-03-02 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Beata Rajter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-28 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Monika Gałkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.