Praktyka asystencko-pedagogiczna w specjalnych przedszkolach i szkołach dla dzieci z wadą słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5P-STP2b |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencko-pedagogiczna w specjalnych przedszkolach i szkołach dla dzieci z wadą słuchu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC2_KS_W03 Zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu, realizowane w ramach wybranych placówek edukacyjnych (w których student odbywał praktykę) w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej PC2_KS_W03 Zna specyfikę pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej, w tym formy i rodzaje zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody pracy oraz sposoby porozumiewania się, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo -wychowawczej i rewalidacyjnej w placówkach edukacyjnych, w których student odbywał praktykę PC2_KS_W03 Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka, m.in. surdopedagoga, pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających ucznia z wadą słuchu, organizowanych w przedszkolu oraz w ramach zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej dla dzieci z wadą słuchu w których student odbywał praktykę PC2_KS_W05 Charakteryzuje koncepcje diagnozy i terapii dzieci i uczniów z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi i małych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów PC2_KS_W03 Wyjaśnia potrzebę wsparcia dzieci i uczniów z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się realizowanego w przedszkolu i szkole dla dzieci z wada słuchu Umiejętności PC2_KS_U03 Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określając ich tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, etapy lekcji, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć oraz sposób uwzględniania specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz specyfiki komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM PC2_KS_U03 Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z wada słuchu (diagnozę funkcjonalną) ze specyficznymi trudnościami szkolnymi –na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów. PC2_KS_U03 Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno -wychowawczych (konspekt) dla dzieci z wadą słuchu, realizowanych w przedszkolu i na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem metodycznych wskazówek do pracy z dziećmi z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć; PC2_KS_U02 Organizuje twórcze, ciekawe zabawy/ ćwiczenia/ zadania i kreatywnie dobiera, przygotowuje (bądź modyfikuje) pomoce dydaktyczne do konkretnych zajęć w szkole lub w internacie, uwzględniając specyfikę kształcenia i wychowania dzieci z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi PC2_KS_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia z dziećmi z wadą słuchu w wybranej placówce edukacyjnej na poziomie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi Kompetencje społeczne PC2_KK_K04 Dostrzega indywidualne potrzeby i możliwości dzieci z wadą słuchu i udziela im odpowiedniego wsparcia w toku prowadzonych zajęć w przedszkolu i w szkole, przejawia pozytywny stosunek do dzieci. PC2_KK_K02 Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie. PC2_KK_K04 Identyfikuje się z rolą i zadaniami surdopedagoga, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej -w różnych sytuacjach, starając się przejąć odpowiedzialność za wszystkie aspekty nauczania (m.in.: organizacja zajęć, lekcji, wyjść) oraz aktywnie uczestniczy w życiu klasy i placówki zapewniając podopiecznym zabawę i naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. PC2_KS_K01 Zachowuje się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej PC2_KS_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczno-terapeutyczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Prożych | |
Prowadzący grup: | Marta Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.