Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencko-pedagogiczna w specjalnych przedszkolach i szkołach dla dzieci z wadą słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-5P-STP2b
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka asystencko-pedagogiczna w specjalnych przedszkolach i szkołach dla dzieci z wadą słuchu
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

skierowanie

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC2_KS_W03 Zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu, realizowane w ramach wybranych placówek edukacyjnych (w których student odbywał praktykę) w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej

PC2_KS_W03 Zna specyfikę pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej, w tym formy i rodzaje zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody pracy oraz sposoby porozumiewania się, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo -wychowawczej i rewalidacyjnej w placówkach edukacyjnych, w których student odbywał praktykę

PC2_KS_W03 Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka, m.in. surdopedagoga, pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających ucznia z wadą słuchu, organizowanych w przedszkolu oraz w ramach zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej dla dzieci z wadą słuchu w których student odbywał praktykę

PC2_KS_W05 Charakteryzuje koncepcje diagnozy i terapii dzieci i uczniów z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi i małych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów

PC2_KS_W03 Wyjaśnia potrzebę wsparcia dzieci i uczniów z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się realizowanego w przedszkolu i szkole dla dzieci z wada słuchu

Umiejętności

PC2_KS_U03 Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określając ich tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, etapy lekcji, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć oraz sposób uwzględniania specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz specyfiki komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM

PC2_KS_U03 Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z wada słuchu (diagnozę funkcjonalną) ze specyficznymi trudnościami szkolnymi –na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.

PC2_KS_U03 Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno -wychowawczych (konspekt) dla dzieci z wadą słuchu, realizowanych w przedszkolu i na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem metodycznych wskazówek do pracy z dziećmi z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć;

PC2_KS_U02 Organizuje twórcze, ciekawe zabawy/ ćwiczenia/ zadania i kreatywnie dobiera, przygotowuje (bądź modyfikuje) pomoce dydaktyczne do konkretnych zajęć w szkole lub w internacie, uwzględniając specyfikę kształcenia i wychowania dzieci z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi

PC2_KS_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia z dziećmi z wadą słuchu w wybranej placówce edukacyjnej na poziomie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi

Kompetencje społeczne

PC2_KK_K04 Dostrzega indywidualne potrzeby i możliwości dzieci z wadą słuchu i udziela im odpowiedniego wsparcia w toku prowadzonych zajęć w przedszkolu i w szkole, przejawia pozytywny stosunek do dzieci.

PC2_KK_K02 Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.

PC2_KK_K04 Identyfikuje się z rolą i zadaniami surdopedagoga, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej -w różnych sytuacjach, starając się przejąć odpowiedzialność za wszystkie aspekty nauczania (m.in.: organizacja zajęć, lekcji, wyjść) oraz aktywnie uczestniczy w życiu klasy i placówki zapewniając podopiecznym zabawę i naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.

PC2_KS_K01 Zachowuje się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej

PC2_KS_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczno-terapeutyczne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Prożych
Prowadzący grup: Marta Lewandowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)