Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna w placówkach edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-5P-RON1a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna w placówkach edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

I

Efekty uczenia się:

PC2_KS_W03

Zna dokumentację placówki oraz organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania oraz rehabilitacji osób ze sprzężoną niepełnosprawnością w placówkach, w których student realizował praktyki

PC2_KS_W03

Zna specyfikę pracy z osobami ze sprzężoną niepełnosprawnością, w tym formy, rodzaje i etapy zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rehabilitacyjnym, podstawowe cele, metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rehabilitacyjnej w placówkach, w których student realizował praktyki

PC2_KS_W03

Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój osób z niepełnosprawnością sprzężoną, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością w placówkach, w których student realizował praktyki

PC2_KS_U03

Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rehabilitacyjnym

PC2_KS_U03

Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów

PC2_KS_U03

Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno - wychowawczych (konspekt)

PC2_KS_U02

Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji

PC2_KK_K04

Przejawia pozytywny stosunek do osób ze sprzężoną niepełnosprawnością

PC2_KK_K02

Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych i rehabilitacyjnych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie

Metody i kryteria oceniania:

Dokumenty potwierdzające realizację praktyki

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)