Praktyka pedagogiczna dyplomowa w gabinetach logopedycznych w placówkach kształcenia specjalnego oraz poradniach specjalistycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5P-LOG2a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna dyplomowa w gabinetach logopedycznych w placówkach kształcenia specjalnego oraz poradniach specjalistycznych |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Emiluta-Rozya | |
Prowadzący grup: | Danuta Emiluta-Rozya | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Praktyka pedagogiczna dyplomowa polega na prowadzeniu działań diagnostycznych i terapeutycznych (tzw. diagnozy wynikającej z terapii) z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach w celu weryfikacji wstępnego rozpoznania logopedycznego (dokonywana jest w trakcie realizacji opracowanego przez studenta dla podopiecznego indywidualnego programu terapii logopedycznej). W związku z zarządzeniem JM Rektora nr 337/2020 z dnia 30 marca 2020 roku, w którym został zamieszczony zapis dotyczący praktyk: "punkt 4. Praktyki przygotowujące do zawodu nauczyciela muszą być realizowane zgodnie z programem studiów", co oznacza, że dotyczy to studentów specjalności logopedia jako studiów nadających kwalifikacje do pracy w oświacie. PRAKTYKI MOGĄ BYĆ REALIZOWANE Z WYKORZYSTANIEM METOD I FORM KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r.) Podsumowaniem praktyki jest zamieszczenie w dzienniku praktyk (teczce zawierającej zebrane dokumenty lub, jeżeli zajdzie taka konieczność przesłanie pliku drogą mejlową na adres aps opiekuna praktyk): 1. opracowanych scenariuszy tylko zrealizowanych zajęć z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach 2. opinii o pacjencie zawierającej weryfikację diagnozy wstępnej. |
|
Pełny opis: |
kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl (proszę o zadbanie o dostęp do swoich studenckich adresów w domenie aps) oraz podczas dyżurów opiekuna praktyk w czwartki 11.00-13.00 za pomocą aplikacji w MSTeams. Krok 1. Wypełnienie ankiety, która będzie wysłana do grupy w celu uzyskania informacji, ile godzin praktyki dyplomowej (terapii z dzieckiem ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji) udało się każdej studentce zrealizować zanim praktyka została zawieszona Krok 2. Opracowanie scenariuszy (według schematu jednostki metodycznej zajęć logopedycznych w przypadkach złożonych zaburzeń mowy, który zostanie przesłany na adres grupy w USOS) dotychczas zrealizowanych zajęć z dzieckiem wraz z uwagami oraz ich ocena przez uczelnianego opiekuna praktyki jako jeden ze sposobów weryfikacji efektów kształcenia Krok 3. Zgodnie z zaleceniami Koordynatora praktyk podjęcie prób realizowania praktyki on-line i opracowywanie scenariuszy zrealizowanych zajęć |
|
Literatura: |
dobór literatury zależy od specyfiki zaburzeń w komunikacji językowej osoby pozostającej pod opieką logopedyczną studenta Pozycja obowiązkowa: D. Emiluta-Rozya "Programowanie terapii na podstawie wyników badania logopedycznego" nr8/2016 http://www.studiapragmaling.uw.edu.pl/nr-8-2016/ |
|
Uwagi: |
Stopień zrozumienia głównych założeń metodycznych i treści praktyki dyplomowej zostanie sprawdzony poprzez: - ocenę zamieszczonych przez studenta w scenariuszach zajęć rozwiązań metodycznych zgodnych z diagnozą logopedyczną dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji - ocenę zaproponowanej przez studenta w opinii logopedycznej weryfikacji diagnozy logopedycznej dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji wraz z uzasadnieniem oraz podsumowaniem uzyskanych efektów w rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej u podopiecznego podczas przeprowadzonej terapii - praktyki dyplomowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Gabriela Lorens | |
Prowadzący grup: | Gabriela Lorens | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Praktyka pedagogiczna dyplomowa polega na prowadzeniu działań diagnostycznych i terapeutycznych (tzw. diagnozy wynikającej z terapii) z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach w celu weryfikacji wstępnego rozpoznania logopedycznego (dokonywana jest w trakcie realizacji opracowanego przez studenta dla podopiecznego indywidualnego programu terapii logopedycznej). W związku z zarządzeniem JM Rektora nr 337/2020 z dnia 30 marca 2020 roku, w którym został zamieszczony zapis dotyczący praktyk: "punkt 4. Praktyki przygotowujące do zawodu nauczyciela muszą być realizowane zgodnie z programem studiów", co oznacza, że dotyczy to studentów specjalności logopedia jako studiów nadających kwalifikacje do pracy w oświacie. PRAKTYKI MOGĄ BYĆ REALIZOWANE Z WYKORZYSTANIEM METOD I FORM KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r.) Podsumowaniem praktyki jest zamieszczenie w dzienniku praktyk (teczce zawierającej zebrane dokumenty lub, jeżeli zajdzie taka konieczność przesłanie pliku drogą mejlową na adres aps opiekuna praktyk): 1. opracowanych scenariuszy tylko zrealizowanych zajęć z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach 2. opinii o pacjencie zawierającej weryfikację diagnozy wstępnej. |
|
Pełny opis: |
Krok 1. Wypełnienie ankiety, która będzie wysłana do grupy w celu uzyskania informacji, ile godzin praktyki dyplomowej (terapii z dzieckiem ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji) udało się każdej studentce zrealizować zanim praktyka została zawieszona Krok 2. Opracowanie scenariuszy (według schematu jednostki metodycznej zajęć logopedycznych w przypadkach złożonych zaburzeń mowy, który zostanie przesłany na adres grupy w USOS) dotychczas zrealizowanych zajęć z dzieckiem wraz z uwagami oraz ich ocena przez uczelnianego opiekuna praktyki jako jeden ze sposobów weryfikacji efektów kształcenia Krok 3. Zgodnie z zaleceniami Koordynatora praktyk podjęcie prób realizowania praktyki on-line i opracowywanie scenariuszy zrealizowanych zajęć |
|
Literatura: |
Dobór literatury zależy od specyfiki zaburzeń w komunikacji językowej osoby pozostającej pod opieką logopedyczną studenta Pozycja obowiązkowa: D. Emiluta-Rozya "Programowanie terapii na podstawie wyników badania logopedycznego" nr8/2016 http://www.studiapragmaling.uw.edu.pl/nr-8-2016/ |
|
Uwagi: |
Stopień zrozumienia głównych założeń metodycznych i treści praktyki dyplomowej zostanie sprawdzony poprzez: - ocenę zamieszczonych przez studenta w scenariuszach zajęć rozwiązań metodycznych zgodnych z diagnozą logopedyczną dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji - ocenę zaproponowanej przez studenta w opinii logopedycznej weryfikacji diagnozy logopedycznej dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji wraz z uzasadnieniem oraz podsumowaniem uzyskanych efektów w rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej u podopiecznego podczas przeprowadzonej terapii - praktyki dyplomowej Kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl (proszę o zadbanie o dostęp do swoich studenckich adresów w domenie aps) oraz podczas dyżurów opiekuna praktyk w piątki 9.00-11.00 za pomocą aplikacji w MSTeams. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.