Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna dyplomowa w gabinetach logopedycznych w placówkach kształcenia specjalnego oraz poradniach specjalistycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-5P-LOG2a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna dyplomowa w gabinetach logopedycznych w placówkach kształcenia specjalnego oraz poradniach specjalistycznych
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Emiluta-Rozya
Prowadzący grup: Danuta Emiluta-Rozya
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Praktyka pedagogiczna dyplomowa polega na prowadzeniu działań diagnostycznych i terapeutycznych (tzw. diagnozy wynikającej z terapii) z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach w celu weryfikacji wstępnego rozpoznania logopedycznego (dokonywana jest w trakcie realizacji opracowanego przez studenta dla podopiecznego indywidualnego programu terapii logopedycznej).

W związku z zarządzeniem JM Rektora nr 337/2020 z dnia 30 marca 2020 roku, w którym został zamieszczony zapis dotyczący praktyk:

"punkt 4. Praktyki przygotowujące do zawodu nauczyciela muszą być realizowane zgodnie z programem studiów", co oznacza, że dotyczy to studentów specjalności logopedia jako studiów nadających kwalifikacje do pracy w oświacie.

PRAKTYKI MOGĄ BYĆ REALIZOWANE Z WYKORZYSTANIEM METOD I FORM KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r.)

Podsumowaniem praktyki jest zamieszczenie w dzienniku praktyk (teczce zawierającej zebrane dokumenty lub, jeżeli zajdzie taka konieczność przesłanie pliku drogą mejlową na adres aps opiekuna praktyk):

1. opracowanych scenariuszy tylko zrealizowanych zajęć z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach

2. opinii o pacjencie zawierającej weryfikację diagnozy wstępnej.

Pełny opis:

kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem

poczty w domenie aps.edu.pl (proszę o zadbanie o dostęp do swoich studenckich adresów w domenie aps) oraz podczas dyżurów opiekuna praktyk w czwartki 11.00-13.00 za pomocą aplikacji w MSTeams.

Krok 1. Wypełnienie ankiety, która będzie wysłana do grupy w celu uzyskania informacji, ile godzin praktyki dyplomowej (terapii z dzieckiem ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji) udało się każdej studentce zrealizować zanim praktyka została zawieszona

Krok 2. Opracowanie scenariuszy (według schematu jednostki metodycznej zajęć logopedycznych w przypadkach złożonych zaburzeń mowy, który zostanie przesłany na adres grupy w USOS) dotychczas zrealizowanych zajęć z dzieckiem wraz z uwagami oraz ich ocena przez uczelnianego opiekuna praktyki jako jeden ze sposobów weryfikacji efektów kształcenia

Krok 3. Zgodnie z zaleceniami Koordynatora praktyk podjęcie prób realizowania praktyki on-line i opracowywanie scenariuszy zrealizowanych zajęć

Literatura:

dobór literatury zależy od specyfiki zaburzeń w komunikacji językowej osoby pozostającej pod opieką logopedyczną studenta

Pozycja obowiązkowa: D. Emiluta-Rozya "Programowanie terapii na podstawie wyników badania logopedycznego" nr8/2016 http://www.studiapragmaling.uw.edu.pl/nr-8-2016/

Uwagi:

Stopień zrozumienia głównych założeń metodycznych i treści praktyki dyplomowej zostanie sprawdzony poprzez:

- ocenę zamieszczonych przez studenta w scenariuszach zajęć rozwiązań metodycznych zgodnych z diagnozą logopedyczną dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji

- ocenę zaproponowanej przez studenta w opinii logopedycznej weryfikacji diagnozy logopedycznej dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji wraz z uzasadnieniem oraz podsumowaniem uzyskanych efektów w rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej u podopiecznego podczas przeprowadzonej terapii - praktyki dyplomowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Gabriela Lorens
Prowadzący grup: Gabriela Lorens
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Praktyka pedagogiczna dyplomowa polega na prowadzeniu działań diagnostycznych i terapeutycznych (tzw. diagnozy wynikającej z terapii) z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach w celu weryfikacji wstępnego rozpoznania logopedycznego (dokonywana jest w trakcie realizacji opracowanego przez studenta dla podopiecznego indywidualnego programu terapii logopedycznej).

W związku z zarządzeniem JM Rektora nr 337/2020 z dnia 30 marca 2020 roku, w którym został zamieszczony zapis dotyczący praktyk:

"punkt 4. Praktyki przygotowujące do zawodu nauczyciela muszą być realizowane zgodnie z programem studiów", co oznacza, że dotyczy to studentów specjalności logopedia jako studiów nadających kwalifikacje do pracy w oświacie.

PRAKTYKI MOGĄ BYĆ REALIZOWANE Z WYKORZYSTANIEM METOD I FORM KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r.)

Podsumowaniem praktyki jest zamieszczenie w dzienniku praktyk (teczce zawierającej zebrane dokumenty lub, jeżeli zajdzie taka konieczność przesłanie pliku drogą mejlową na adres aps opiekuna praktyk):

1. opracowanych scenariuszy tylko zrealizowanych zajęć z podopiecznym z zaburzeniami komunikacji językowej o złożonych patomechanizmach

2. opinii o pacjencie zawierającej weryfikację diagnozy wstępnej.

Pełny opis:

Krok 1. Wypełnienie ankiety, która będzie wysłana do grupy w celu uzyskania informacji, ile godzin praktyki dyplomowej (terapii z dzieckiem ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji) udało się każdej studentce zrealizować zanim praktyka została zawieszona

Krok 2. Opracowanie scenariuszy (według schematu jednostki metodycznej zajęć logopedycznych w przypadkach złożonych zaburzeń mowy, który zostanie przesłany na adres grupy w USOS) dotychczas zrealizowanych zajęć z dzieckiem wraz z uwagami oraz ich ocena przez uczelnianego opiekuna praktyki jako jeden ze sposobów weryfikacji efektów kształcenia

Krok 3. Zgodnie z zaleceniami Koordynatora praktyk podjęcie prób realizowania praktyki on-line i opracowywanie scenariuszy zrealizowanych zajęć

Literatura:

Dobór literatury zależy od specyfiki zaburzeń w komunikacji językowej osoby pozostającej pod opieką logopedyczną studenta

Pozycja obowiązkowa: D. Emiluta-Rozya "Programowanie terapii na podstawie wyników badania logopedycznego" nr8/2016 http://www.studiapragmaling.uw.edu.pl/nr-8-2016/

Uwagi:

Stopień zrozumienia głównych założeń metodycznych i treści praktyki dyplomowej zostanie sprawdzony poprzez:

- ocenę zamieszczonych przez studenta w scenariuszach zajęć rozwiązań metodycznych zgodnych z diagnozą logopedyczną dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji

- ocenę zaproponowanej przez studenta w opinii logopedycznej weryfikacji diagnozy logopedycznej dziecka ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji wraz z uzasadnieniem oraz podsumowaniem uzyskanych efektów w rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej u podopiecznego podczas przeprowadzonej terapii - praktyki dyplomowej

Kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem

poczty w domenie aps.edu.pl (proszę o zadbanie o dostęp do swoich studenckich adresów w domenie aps) oraz podczas dyżurów opiekuna praktyk w piątki 9.00-11.00 za pomocą aplikacji w MSTeams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)