Język obcy w przedszkolu, poziom zaawansowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-JOP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy w przedszkolu, poziom zaawansowany |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE2_W18 Zna koncepcje teoretyczne stanowiące podstawę przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym, zna cele kształcenia w zakresie języka obcego z uwzględnieniem ostatnich badań i doświadczeń europejskich oraz zasady wczesnego nauczania języków obcych z uwzględnieniem różnic pomiędzy poszczególnymi grupami wiekowymi. PE2_W20 Zna proces planowania działań nastawionych na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych oraz kulturowych w języku obcym u dzieci Zna metody stosowane we wczesnym nauczaniu języka obcego i ich rolę w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych i kulturowych w języku obcym u dzieci Zna techniki integrowania wczesnego nauczania języka obcego z realizowanym programem wychowawczo-dydaktycznym. PE2_U10 Potrafi zaplanować działania nastawione na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych w języku obcym u dzieci z różnych grup wiekowych, dobierając właściwie cele, treści, metody oraz środki dydaktyczne Potrafi wdrożyć proces integrowania wczesnego nauczania języka obcego z realizowanym programem wychowawczo-dydaktycznym. PE2_K06 Interesuje się problematyką wczesnego nauczania języków obcych, odznacza się odpowiedzialną postawą za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Wenderlich | |
Prowadzący grup: | Maja Wenderlich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Student zdobędzie informacje o metodach nauki języka obcego w przedszkolu. Pozna również wszelkie prawidłowości dotyczące nauki języków obcych młodszych dzieci (przedszkolnych oraz szkolnych). Sposób pomiaru efektów kształcenia: kolokwium pisemne w aplikacji Forms, w sesji letniej. |
|
Pełny opis: |
W związku z wprowadzeniem kształcenia na odległość treści przedmiotu nie ulegają zmianie. 1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu 2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, oraz zależności niezbędnych dla procesu nabywania języka obcego. 3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu 4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu. 5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji. 6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego. 7. Literatura w nauczaniu języka obcego dzieci. |
|
Literatura: |
Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press. Halliwell S., Teaching English in the Primary Classroom Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. Phillips, S. 2000. Young Learners.Oxford: Oxford University Press.13 Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42 Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Dodatkowo dostępne on-line: 1)Języki obce w szkole (2018, 2019) - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, 2)Gładysz J.(2014) Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. 3) Udostępniane przez wykładowcę (systematycznie) skany wskazanych tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line. |
|
Uwagi: |
gr. wykładowa - różnice programowe Nakład pracy studentów : Liczba godzin kontaktowych: wykład 15h Liczba godzin na przygotowanie pracy pisemnej: 5h Liczba godzin na przygotowanie się do zaliczenia: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 Od 13.03.2020 Studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą dostawać wraz z udostępnionymi materiałami i literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie. Studenci otrzymają informację zwrotną nt. poprawności wykonanego zadania poprzez pocztę w domenie APS. Praca będzie odbywać się głównie przez pocztę w domenie APS. Indywidualne konsultacje zaplanowane są w postaci rozmowy w aplikacji Teams w wyznaczonych terminach dyżurów. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.