Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Integracyjne wychowanie przedszkolne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-4S-IWP1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Integracyjne wychowanie przedszkolne
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE2_W18

- Zna koncepcje stanowiące podstawę teoretyczną integracyjnego wychowania przedszkolnego

PE2_W21

- Zna sposoby zaspokajania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i szkole

UMIEJĘTNOŚCI

PE2_U02

- Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej, w celu rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych

- Potrafi przeprowadzić diagnozę i zaprojektować działania praktyczne w placówkach integracyjnych

PE2_U03

- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych z rodzicami i pracownikami poradni w celu wspólnego zaplanowania ścieżki edukacyjnej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stosownie do ich możliwości umysłowych

PE2_U13

- Potrafi dopasować autorski program edukacyjny do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na podstawie diagnozy

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE2_K09

Wykazuje wrażliwość i gotowość działania na rzecz dziecka niepełnosprawnego i traktuje je na równi z dziećmi sprawnymi

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Rola
Prowadzący grup: Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)