Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-4F-TWY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teoria wychowania
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PE2_W01

- zna i rozumie na poziomie rozszerzonym genezę głównych pojęć pedagogiki jako dyscypliny naukowej, w tym ich źródła filozoficzne, ze

szczególnym uwzględnieniem tradycji pedagogiki ogólnej i teorii wychowania

- ma poszerzoną wiedzę w zakresie wybranych wykładni teoretycznych pojęć pedagogicznych, z uwzględnieniem ich odniesienia do praktyki wychowania

- zna i rozumie w sposób pogłębiony wybrane antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania i pedagogiki

PE2_W02

- rozumie rolę i znaczenie wiedzy biomedycznej, psychologicznej, socjologicznej oraz filozoficzne dla podstaw teoretycznych i projektowania oddziaływań pedagogicznych

- analizuje teorie z innych dyscyplin naukowych wyjaśniające właściwości i specyfikę jednostkowych, społecznych i kulturowych form

PE2_W03

- rozpoznaje specyficzne założenia określonych nurtów i systemów pedagogicznych, które są reprezentatywne dla współczesnych kierunków

pedagogicznych

- wyjaśnia specyfikę określonych nurtów i systemów pedagogicznych w powiązaniu z zjawiskami, tendencjami i przemianami zachodzącymi w przestrzeni społeczno-kulturowej; nowymi wyzwaniami i zagrożeniami określającymi sposób funkcjonowania człowieka w świecie

PE2_W12

- interpretuje i ocenia teorie wychowania wraz z ich specyficznymi założeniami epistemologicznymi i metodologicznymi

- przywołuje i wyjaśnia specyficzne założenia i twierdzenia teorii uczenia się; ocenia ich znaczenie z perspektywy przemian zachodzących w otaczającym świecie

PE2_U01

- obserwuje i interpretuje aktualne zjawiska społeczne i tendencje kulturowe; opisuje nowe zagrożenia i możliwości dla jednostkowych i społecznych form rozwoju człowieka ukazuje specyficzne obszary dysfunkcjonalności i niedomagania systemu edukacyjnego; rewiduje założenia i strategie edukacyjne

PE2_U02

- projektuje działania pedagogiczne w oparciu różne

dziedzinowe źródła wiedzy, wyjaśniające jednostkowe i społeczne aspekty rozwoju człowieka

- ukazuje możliwość lub konieczność podejmowania specjalistycznych działań pedagogicznych i psychologicznych podyktowanych specyficznymi potrzebami lub zagrożeniami wychowanka

PE2_U04

- buduje własne typy uzasadnień i argumentacji określonych rozwiązań i wdrożeń działań pedagogicznych

- konstruuje własne propozycje strategii wychowawczych i edukacyjnych, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb rozwojowych człowieka oraz wyzwań społecznych i kulturowych świata w którym żyje

PE2_K01

- podejmuje dyskusję nad wyzwaniami i zagrożeniami zawodowych i społecznych ról pedagoga

- ma świadomość podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do nowych wyzwań edukacyjnych

PE2_K06

- podejmuje dyskusję nad różnymi, indywidualnymi i zespołowymi, obszarami odpowiedzialności pedagogicznej w ramach zakładanych/pełnionych

ról zawodowych

- ma świadomość wpływu na kształt utrwalanych praktyk pedagogicznych oraz ich jakościowych wymiarów realizacji

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)