Teoria wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4F-TWY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria wychowania |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE2_W01 - zna i rozumie na poziomie rozszerzonym genezę głównych pojęć pedagogiki jako dyscypliny naukowej, w tym ich źródła filozoficzne, ze szczególnym uwzględnieniem tradycji pedagogiki ogólnej i teorii wychowania - ma poszerzoną wiedzę w zakresie wybranych wykładni teoretycznych pojęć pedagogicznych, z uwzględnieniem ich odniesienia do praktyki wychowania - zna i rozumie w sposób pogłębiony wybrane antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania i pedagogiki PE2_W02 - rozumie rolę i znaczenie wiedzy biomedycznej, psychologicznej, socjologicznej oraz filozoficzne dla podstaw teoretycznych i projektowania oddziaływań pedagogicznych - analizuje teorie z innych dyscyplin naukowych wyjaśniające właściwości i specyfikę jednostkowych, społecznych i kulturowych form PE2_W03 - rozpoznaje specyficzne założenia określonych nurtów i systemów pedagogicznych, które są reprezentatywne dla współczesnych kierunków pedagogicznych - wyjaśnia specyfikę określonych nurtów i systemów pedagogicznych w powiązaniu z zjawiskami, tendencjami i przemianami zachodzącymi w przestrzeni społeczno-kulturowej; nowymi wyzwaniami i zagrożeniami określającymi sposób funkcjonowania człowieka w świecie PE2_W12 - interpretuje i ocenia teorie wychowania wraz z ich specyficznymi założeniami epistemologicznymi i metodologicznymi - przywołuje i wyjaśnia specyficzne założenia i twierdzenia teorii uczenia się; ocenia ich znaczenie z perspektywy przemian zachodzących w otaczającym świecie PE2_U01 - obserwuje i interpretuje aktualne zjawiska społeczne i tendencje kulturowe; opisuje nowe zagrożenia i możliwości dla jednostkowych i społecznych form rozwoju człowieka ukazuje specyficzne obszary dysfunkcjonalności i niedomagania systemu edukacyjnego; rewiduje założenia i strategie edukacyjne PE2_U02 - projektuje działania pedagogiczne w oparciu różne dziedzinowe źródła wiedzy, wyjaśniające jednostkowe i społeczne aspekty rozwoju człowieka - ukazuje możliwość lub konieczność podejmowania specjalistycznych działań pedagogicznych i psychologicznych podyktowanych specyficznymi potrzebami lub zagrożeniami wychowanka PE2_U04 - buduje własne typy uzasadnień i argumentacji określonych rozwiązań i wdrożeń działań pedagogicznych - konstruuje własne propozycje strategii wychowawczych i edukacyjnych, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb rozwojowych człowieka oraz wyzwań społecznych i kulturowych świata w którym żyje PE2_K01 - podejmuje dyskusję nad wyzwaniami i zagrożeniami zawodowych i społecznych ról pedagoga - ma świadomość podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do nowych wyzwań edukacyjnych PE2_K06 - podejmuje dyskusję nad różnymi, indywidualnymi i zespołowymi, obszarami odpowiedzialności pedagogicznej w ramach zakładanych/pełnionych ról zawodowych - ma świadomość wpływu na kształt utrwalanych praktyk pedagogicznych oraz ich jakościowych wymiarów realizacji |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.