Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedeutologia: wykład monograficzny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-4F-PDU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedeutologia: wykład monograficzny
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PE2_W05

zna genezę i kierunki rozwoju pedeutologii, odnosi ten dział do niezbędnej terminologii w poznawaniu pedagogiki jako nauki, orientuje się, jakiego nauczyciela kreuje współczesna pedeutologia.

PE2_W15

prawidłowo interpretuje działalność nauczycieli w jej kontekstach, np. refleksji filozoficznej, wiedzy o nauczycielu. Zna myśl pedeutologiczną głównych przedstawicieli dyscypliny, rozumie ujęcia interpretacyjne nauczyciela i charakteryzuje swoistość działania pedagogicznego.

zna logikę rozwoju zawodowego nauczyciela oraz interpretuje model świadomości refleksyjnej nauczyciela. Zna przyczyny nauczycielskiej nieskuteczności.

PE2_U04

Potrafi scharakteryzować współczesne orientacje w edukacji nauczycielskiej w sposób pogłębiony, w pełni rozumie uwarunkowania przemian etosu nauczycielskiego. Przedstawia własne wnioski wynikające z przeglądu badań empirycznych dotyczących pracy nauczycieli. Jest zorientowany we współczesnych dylematach zawodu nauczyciela i wokół kontrowersji dotyczących szkoły.

PE2_U01

porównuje koncepcje kształcenia nauczycieli, rozumie rolę profesjonalizmu nauczyciela, wyznacza role nauczyciela w pedagogice kultury popularnej, dostrzega zależności między sterowaniem a autonomią w pracy nauczycielskiej. Rozumie znaczenie gotowości do stałego analizowania jakości posiadanej wiedzy.

PE2_K01

analizuje swoje doświadczenia praktyczne w roli nauczyciela/wychowawcy, interpretuje model świadomości refleksyjnej nauczyciela. Rozpoznaje własną nauczycielską nieskuteczność i analizuje jej przyczyny.

PE2_K06

przedstawia ujęcia interpretacyjne dobrego nauczyciela, zna drogi osiągania przydatności zawodowej i charakteryzuje jej determinanty, rozumie sztukę pedagogicznego obcowania i taktu, docenia rolę kultury zawodowej nauczyciela, podkreśla rolę samokształcenia i uczestnictwa w świecie kultury. Docenia też znaczenie satysfakcji zawodowej.

Praktyki zawodowe:

-

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)