Pedeutologia: wykład monograficzny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4F-PDU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedeutologia: wykład monograficzny |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE2_W05 zna genezę i kierunki rozwoju pedeutologii, odnosi ten dział do niezbędnej terminologii w poznawaniu pedagogiki jako nauki, orientuje się, jakiego nauczyciela kreuje współczesna pedeutologia. PE2_W15 prawidłowo interpretuje działalność nauczycieli w jej kontekstach, np. refleksji filozoficznej, wiedzy o nauczycielu. Zna myśl pedeutologiczną głównych przedstawicieli dyscypliny, rozumie ujęcia interpretacyjne nauczyciela i charakteryzuje swoistość działania pedagogicznego. zna logikę rozwoju zawodowego nauczyciela oraz interpretuje model świadomości refleksyjnej nauczyciela. Zna przyczyny nauczycielskiej nieskuteczności. PE2_U04 Potrafi scharakteryzować współczesne orientacje w edukacji nauczycielskiej w sposób pogłębiony, w pełni rozumie uwarunkowania przemian etosu nauczycielskiego. Przedstawia własne wnioski wynikające z przeglądu badań empirycznych dotyczących pracy nauczycieli. Jest zorientowany we współczesnych dylematach zawodu nauczyciela i wokół kontrowersji dotyczących szkoły. PE2_U01 porównuje koncepcje kształcenia nauczycieli, rozumie rolę profesjonalizmu nauczyciela, wyznacza role nauczyciela w pedagogice kultury popularnej, dostrzega zależności między sterowaniem a autonomią w pracy nauczycielskiej. Rozumie znaczenie gotowości do stałego analizowania jakości posiadanej wiedzy. PE2_K01 analizuje swoje doświadczenia praktyczne w roli nauczyciela/wychowawcy, interpretuje model świadomości refleksyjnej nauczyciela. Rozpoznaje własną nauczycielską nieskuteczność i analizuje jej przyczyny. PE2_K06 przedstawia ujęcia interpretacyjne dobrego nauczyciela, zna drogi osiągania przydatności zawodowej i charakteryzuje jej determinanty, rozumie sztukę pedagogicznego obcowania i taktu, docenia rolę kultury zawodowej nauczyciela, podkreśla rolę samokształcenia i uczestnictwa w świecie kultury. Docenia też znaczenie satysfakcji zawodowej. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.