Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wideo i działania w przestrzeni

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-3S-VDP1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wideo i działania w przestrzeni
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla II r. EP, spec.: edukacja plastyczna i media cyfrowe, stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna rodzaje działań artystycznych wykorzystujących techniki wideo.

2. Student zna wybrane dzieła artystyczne sztuki wideo i działań w przestrzeni.

Umiejętności:

1. Student rozpoznaje związki znaczeniowo-formalne w następujących po sobie obrazach.

2. Posługując się adekwatnymi środkami wideo i działań w przestrzeni, Student potrafi dobrać właściwą do wyrażenia przewidzianych znaczeń formę swojej pracy artystycznej.

3. Student potrafi obserwować i rejestrować zjawiska w celu budowania własnych prac artystycznych.

Kompetencje:

1. Student potrafi dokonać konstruktywnej analizy i krytyki własnych i innych twórców prac wideo i działań w przestrzeni.

2. Student potrafi odnieść swą wiedzę fachową z zakresu sztuki wideo i działań w przestrzeni do oceny zjawisk życia kulturalnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Masłoń
Prowadzący grup: Monika Masłoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć i przygotowanej przez studenta prezentacji.

Ocena aktywności studenta na zajęciach.

Ocena wykonanych prac pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu, przejrzystości koncepcji, skutecznej realizacji i właściwego sposobu prezentacji.

Ocena na podstawie obserwacji i wypowiedzi ustnej.

Pełny opis:

Treści

Przedmiot jest skoncentrowany na wykorzystaniu techniki wideo do tworzenia utworów artystycznych w formie prezentacji ekranowych i przestrzennych.

Zadania dotyczą budowania struktur medialnych takich jak: utwór odtwarzany w pętli, utwór wykorzystujący już istniejący materiał filmowy (found footage), instalacja wideo.

Liczba godzin

1.Kolekcja - widok z okna

a. kadrowanie 2

b. ostrzenie 2

c. naświetlenie 2

d. działanie - zmiana parametrów w czasie 2

e. postprodukcja (wyrównywanie pionów i poziomów, ucinanie fragmentów, przejścia wideo) 4

2. Kolaż wideo - cykl trzech prac

Found footage – wykorzystanie „znalezionego” materiału filmowego do stworzenia autonomicznego utworu artystycznego.

Użycie pętli

a. szkice wideo 2

b. opracowanie koncepcji 2

c. wykonanie pracy z uwzględnieniem specyfiki prezentacji 4

d. prezentacja pracy 2

3. Pętla ff w przestrzeni

a. wykonanie trzech krótkich pętli z użyciem materiału znalezionego 2

b. prezentacja na ekranach rozmieszczonych w przestrzeni 2

4. Instalacja wideo – działanie w przestrzeni wykorzystujące materiał audiowizualny.

a. pojęcie instalacji 2

b. przykłady instalacji 2

c. opracowanie koncepcji 2

d. wykonanie pracy 4

e. prezentacja pracy 2

f. dokumentacja pracy 3

5. Artyści sztuki wideo:

a. Przygotowanie prezentacji 2

b. Prezentacja 2

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kluszczyński R. (1999) Film - wideo - multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Warszawa

Spielmann Y. (2010) Video The Reflexive Medium, Cambridge, Massachusetts, Stany Zjednoczone

Westgeest H. (2016) Video Art Theory: A Comparative Approach, Hoboken, New Jersey, Stany Zjednoczone

Krajewski P., Kutlubasis-Krajewska V. (2009) Widok. WRO Media Art Reader 1. Od kina absolutnego do filmu przyszłości, Wrocław

Krajewski P., Kutlubasis-Krajewska V. (2009)Widok. WRO Media Art Reader 2. Nam June Paik. Driving Media, Wrocław

Literatura uzupełniająca:

Wasilewski M. (2008) Czy sztuka jest wściekłym psem?, Poznań

Hopfinger M. (2003) Doświadczenia audiowizualne: o mediach w kulturze współczesnej, Warszawa.

Ronduda Ł. (2006) Strategie subwersywne w sztukach medialnych. Kraków

Wilkoszewska K. (red) (1999) Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, Kraków

Manovich L. (2005) Język nowych mediów, Warszawa

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania,

dialog dydaktyczny,

omawianie zagadnień teoretycznych,

dyskusja dydaktyczna,

przegląd prac i prezentacji.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 45

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie się do egzaminu,zaliczenia 15

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy -

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 90

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)