Wideo i działania w przestrzeni
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3S-VDP1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wideo i działania w przestrzeni |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. EP, spec.: edukacja plastyczna i media cyfrowe, stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna rodzaje działań artystycznych wykorzystujących techniki wideo. 2. Student zna wybrane dzieła artystyczne sztuki wideo i działań w przestrzeni. Umiejętności: 1. Student rozpoznaje związki znaczeniowo-formalne w następujących po sobie obrazach. 2. Posługując się adekwatnymi środkami wideo i działań w przestrzeni, Student potrafi dobrać właściwą do wyrażenia przewidzianych znaczeń formę swojej pracy artystycznej. 3. Student potrafi obserwować i rejestrować zjawiska w celu budowania własnych prac artystycznych. Kompetencje: 1. Student potrafi dokonać konstruktywnej analizy i krytyki własnych i innych twórców prac wideo i działań w przestrzeni. 2. Student potrafi odnieść swą wiedzę fachową z zakresu sztuki wideo i działań w przestrzeni do oceny zjawisk życia kulturalnego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Masłoń | |
Prowadzący grup: | Monika Masłoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć i przygotowanej przez studenta prezentacji. Ocena aktywności studenta na zajęciach. Ocena wykonanych prac pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu, przejrzystości koncepcji, skutecznej realizacji i właściwego sposobu prezentacji. Ocena na podstawie obserwacji i wypowiedzi ustnej. |
|
Pełny opis: |
Treści Przedmiot jest skoncentrowany na wykorzystaniu techniki wideo do tworzenia utworów artystycznych w formie prezentacji ekranowych i przestrzennych. Zadania dotyczą budowania struktur medialnych takich jak: utwór odtwarzany w pętli, utwór wykorzystujący już istniejący materiał filmowy (found footage), instalacja wideo. Liczba godzin 1.Kolekcja - widok z okna a. kadrowanie 2 b. ostrzenie 2 c. naświetlenie 2 d. działanie - zmiana parametrów w czasie 2 e. postprodukcja (wyrównywanie pionów i poziomów, ucinanie fragmentów, przejścia wideo) 4 2. Kolaż wideo - cykl trzech prac Found footage – wykorzystanie „znalezionego” materiału filmowego do stworzenia autonomicznego utworu artystycznego. Użycie pętli a. szkice wideo 2 b. opracowanie koncepcji 2 c. wykonanie pracy z uwzględnieniem specyfiki prezentacji 4 d. prezentacja pracy 2 3. Pętla ff w przestrzeni a. wykonanie trzech krótkich pętli z użyciem materiału znalezionego 2 b. prezentacja na ekranach rozmieszczonych w przestrzeni 2 4. Instalacja wideo – działanie w przestrzeni wykorzystujące materiał audiowizualny. a. pojęcie instalacji 2 b. przykłady instalacji 2 c. opracowanie koncepcji 2 d. wykonanie pracy 4 e. prezentacja pracy 2 f. dokumentacja pracy 3 5. Artyści sztuki wideo: a. Przygotowanie prezentacji 2 b. Prezentacja 2 |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kluszczyński R. (1999) Film - wideo - multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Warszawa Spielmann Y. (2010) Video The Reflexive Medium, Cambridge, Massachusetts, Stany Zjednoczone Westgeest H. (2016) Video Art Theory: A Comparative Approach, Hoboken, New Jersey, Stany Zjednoczone Krajewski P., Kutlubasis-Krajewska V. (2009) Widok. WRO Media Art Reader 1. Od kina absolutnego do filmu przyszłości, Wrocław Krajewski P., Kutlubasis-Krajewska V. (2009)Widok. WRO Media Art Reader 2. Nam June Paik. Driving Media, Wrocław Literatura uzupełniająca: Wasilewski M. (2008) Czy sztuka jest wściekłym psem?, Poznań Hopfinger M. (2003) Doświadczenia audiowizualne: o mediach w kulturze współczesnej, Warszawa. Ronduda Ł. (2006) Strategie subwersywne w sztukach medialnych. Kraków Wilkoszewska K. (red) (1999) Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, Kraków Manovich L. (2005) Język nowych mediów, Warszawa |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania, dialog dydaktyczny, omawianie zagadnień teoretycznych, dyskusja dydaktyczna, przegląd prac i prezentacji. NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 45 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do egzaminu,zaliczenia 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy - Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 90 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.