Montaż filmowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3S-MFI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Montaż filmowy |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. EP, spec.: edukacja plastyczna i media cyfrowe, stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
METODY KSZTAŁCENIA Ćwiczenia, dyskusja, pokazy multimedialne NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, realizacja tematów “Bohater bez bohatera”, “Twarzą w twarz”, “Rytm” 30 Przygotowanie się do egzaminu - Przygotowanie referatu, prezentacji 10 Inne formy 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Pełny opis: |
TREŚCI LICZBA GODZIN 1. Historia filmu Okres „Przed filmowy” Eadeard Muybridge, August i Louis Lumière, Georges Méliès, Amerykańskie kino nieme Edwin Porter, David Grifith, kino nieme Rosja Sergiusz Eisensztajn, Dziga Wiertow, Lew Kuleszow rozwój filmowych środków wyrazu, rola montażu 6 2. realizacja ćwiczenia montażowego „scenka dialogowa”. Znaczenie kierunków w kadrze, oś montażowa, kontrplan. Znaczenie komend przy realizacji zdjęć. W ćwiczeniu wszyscy studenci występują kolejno jako: aktor, operator, reżyser 12 3. Montaż scenki dialogowej. Zasady tworzenia napisów w filmie – wielkość, krój czcionek, długość i szybkość 4. Realizacja ćwiczenia „pasaż”. Kierunki w kadrze, przechodzenie ruchu z kadru na kadr, akcja równoległa, 5. Montaż w filmie dokumentalnym. Różnice pomiędzy reportażem a filmem dokumentalnym, granice filmu dokumentalnego. narracja w filmie dokumentalnym, montaż, dźwięk 6 6. Montaż ćwiczenia „Genewa salon auto” ( materiały własne). Montaż wypowiedzi, stosowanie ujęć „przebitkowych”, rola tła muzycznego 18 7. Montaż teledysku „Brygada Kryzys”. Montaż wielokamerowy, Specyfika montażu, montaż metryczny zgodny z frazą, rytmem. 12 8. Przegląd filmów i archiwizacja. Rodzaje formatów i sposoby kompresji 12 |
Literatura: |
Murch W. W mgnieniu oka Wydawnictwo Wojciech Marzec Warszawa 2006 Zonn L. O montażu filmowym Centrum Animacji Kultury, Warszawa 2001 Reisz K. Technika montażu filmowego WAiF Warszawa 1967 Morin E. Kino i wyobraźnia PIW Warszawa 1975 Eisenstein S. Nieobojętna przyroda WAiF 1975 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student ma podstawową znajomość filmowych środków wyrazu i elementów warsztatu filmowego. 2. Student zna proces technologiczny powstawania filmu i jego związek z rozwiązaniami warsztatu filmowego. Umiejętności: 1. Student potrafi we wskazanym zakresie przeprowadzić samodzielnie montaż filmowy. 2. Student potrafi posługiwać się wybranymi programami komputerowymi edycji wideo. Kompetencje: 1. Student potrafi przeprowadzić analizę montażu filmowego we wskazanym utworze audiowizualnym. 2. Student potrafi przeprowadzić analizę montażu we własnej pracy i uzasadnić dobór środków wyrazu filmowego oraz rozwiązań warsztatowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obserwacja studenta przy pracy Konsultacja / korekta projektów Rozmowa na temat gotowej pracy |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.