Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Montaż filmowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-3S-MFI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Montaż filmowy
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla I r. EP, spec.: edukacja plastyczna i media cyfrowe, stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

METODY KSZTAŁCENIA

Ćwiczenia, dyskusja, pokazy multimedialne

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, realizacja tematów “Bohater bez bohatera”, “Twarzą w twarz”, “Rytm” 30

Przygotowanie się do egzaminu -

Przygotowanie referatu, prezentacji 10

Inne formy 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Pełny opis:

TREŚCI LICZBA GODZIN

1. Historia filmu Okres „Przed filmowy” Eadeard Muybridge, August i Louis Lumière, Georges Méliès,

Amerykańskie kino nieme Edwin Porter, David Grifith, kino nieme Rosja Sergiusz Eisensztajn, Dziga Wiertow, Lew Kuleszow rozwój filmowych środków wyrazu, rola montażu 6

2. realizacja ćwiczenia montażowego „scenka dialogowa”. Znaczenie kierunków w kadrze, oś montażowa, kontrplan. Znaczenie komend przy realizacji zdjęć. W ćwiczeniu wszyscy studenci występują kolejno jako: aktor, operator, reżyser 12

3. Montaż scenki dialogowej. Zasady tworzenia napisów w filmie – wielkość, krój czcionek, długość i szybkość

4. Realizacja ćwiczenia „pasaż”. Kierunki w kadrze, przechodzenie ruchu z kadru na kadr, akcja równoległa,

5. Montaż w filmie dokumentalnym. Różnice pomiędzy reportażem a filmem dokumentalnym, granice filmu dokumentalnego. narracja w filmie dokumentalnym, montaż, dźwięk 6

6. Montaż ćwiczenia „Genewa salon auto” ( materiały własne). Montaż wypowiedzi, stosowanie ujęć „przebitkowych”, rola tła muzycznego 18

7. Montaż teledysku „Brygada Kryzys”. Montaż wielokamerowy, Specyfika montażu, montaż metryczny zgodny z frazą, rytmem. 12

8. Przegląd filmów i archiwizacja. Rodzaje formatów i sposoby kompresji 12

Literatura:

Murch W. W mgnieniu oka Wydawnictwo Wojciech Marzec Warszawa 2006

Zonn L. O montażu filmowym Centrum Animacji Kultury, Warszawa 2001

Reisz K. Technika montażu filmowego WAiF Warszawa 1967

Morin E. Kino i wyobraźnia PIW Warszawa 1975

Eisenstein S. Nieobojętna przyroda WAiF 1975

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student ma podstawową znajomość filmowych środków wyrazu i elementów warsztatu filmowego.

2. Student zna proces technologiczny powstawania filmu i jego związek z rozwiązaniami warsztatu filmowego.

Umiejętności:

1. Student potrafi we wskazanym zakresie przeprowadzić samodzielnie montaż filmowy.

2. Student potrafi posługiwać się wybranymi programami komputerowymi edycji wideo.

Kompetencje:

1. Student potrafi przeprowadzić analizę montażu filmowego we wskazanym utworze audiowizualnym.

2. Student potrafi przeprowadzić analizę montażu we własnej pracy i uzasadnić dobór środków wyrazu filmowego oraz rozwiązań warsztatowych.

Metody i kryteria oceniania:

Obserwacja studenta przy pracy

Konsultacja / korekta projektów

Rozmowa na temat gotowej pracy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)