Intermedia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3S-INM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Intermedia |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. EP, spec.: edukacja plastyczna z arteterapią, stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student ma wiedzę na temat intermediów i ich historycznego rozwoju. 2. Student zna wybrane, reprezentatywne dzieła sztuki z obszaru intermediów. Umiejętności: 1. Student potrafi celowo posługiwać się intermedialnymi środkami wyrazu tworząc spójny semantycznie i formalnie komunikat artystyczny. 2. Student potrafi analizować pod względem znaczeniowym i formalnym dzieła intermedialne, w tym własne prace. 3. Student stosuje działania intermedialne do świadomej realizacji celów i zadań arteterapeutycznych. Kompetencje: 1. Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac pod kątem użycia środków intermedialnych. 2. Student potrafi publicznie zaprezentować swoje prace intermedialne i podjąć merytoryczną dyskusję na ich temat. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Masłoń | |
Prowadzący grup: | Monika Masłoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć i przygotowanej przez studenta prezentacji Ocena na podstawie wypowiedzi pisemnej Ocena aktywności studenta na zajęciach Ocena wykonanych prac pod kątem przejrzystości koncepcji i skutecznej realizacji. Ocena wykonanych prac pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu. Ocena wykonanych prac pod kątem właściwego sposobu prezentacji. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI LICZBA GODZIN Przedmiot jest skoncentrowany na wykorzystaniu intermediów w działaniach artystycznych i przygotowaniu studenta do użycia ich do tworzenia projektów arteterapeutycznych. Istotnym elementem jest uzmysłowienie studentom istnienia szerokiej gamy środków artystycznych i możliwości zastosowania i łączenia ze sobą zarówno mediów analogowych jak i cyfrowych. 1. Pojęcie intermediów - znaczenie i historia użycia 4 2. Intermedia a multimedia 2 3. Przykłady intermediów 5 4. Kolaż - przykłady 2 5. Wideomalarstwo 2 7. Kolaż: a. wybór i interpretacja tekstu 2 b. stworzenie kolażu na bazie wybranego tekstu, nagranie dźwięku 3 c. digitalizacja prac plastycznych przy użyciu kamery/skanera/aparatu fotograficznego, montaż obrazu i dźwięku, opis i prezentacja pracy 3 8.Autoportret: a. określenie zawartości znaczeniowej pracy, projekt działania dokamerowego i warstwy rysunkowej 2 b. wykonanie pracy, dobór środków wyrazu, rejestracja, digitalizacja, połączenie mediów przy użyciu trybu mieszania warstw 4 c. dokumentacja, opis i prezentacja pracy 1 |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Brogowski L. (1990) Sztuka w obliczu przemian, Warszawa Dziamski G. Format (2 (60) 2011) s. 4-5,118-119, Epoka postmedialna: od sztuki mediów do sztuki programów Klanten R. (2011) Cutting Edges. Contemporary Collage., Berlin Kluszczyński R. ESTETYKA SZTUKI NOWYCH MEDIÓW http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf Literatura uzupełniająca: Higgins D. (2000) Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, Gdańsk. Brogowski L. (1990) Sztuka i człowiek, Warszawa Czartoryska U. (1973) Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Warszawa |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania, dialog dydaktyczny, omawianie zagadnień teoretycznych, dyskusja dydaktyczna, przegląd prac i prezentacji. NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia 10 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy - Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 60 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.