Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Intermedia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-3S-INM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Intermedia
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla II r. EP, spec.: edukacja plastyczna z arteterapią, stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student ma wiedzę na temat intermediów i ich historycznego rozwoju.

2. Student zna wybrane, reprezentatywne dzieła sztuki z obszaru intermediów.

Umiejętności:

1. Student potrafi celowo posługiwać się intermedialnymi środkami wyrazu tworząc spójny semantycznie i formalnie komunikat artystyczny.

2. Student potrafi analizować pod względem znaczeniowym i formalnym dzieła intermedialne, w tym własne prace.

3. Student stosuje działania intermedialne do świadomej realizacji celów i zadań arteterapeutycznych.

Kompetencje:

1. Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac pod kątem użycia środków intermedialnych.

2. Student potrafi publicznie zaprezentować swoje prace intermedialne i podjąć merytoryczną dyskusję na ich temat.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Masłoń
Prowadzący grup: Monika Masłoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć i przygotowanej przez studenta prezentacji

Ocena na podstawie wypowiedzi pisemnej

Ocena aktywności studenta na zajęciach

Ocena wykonanych prac pod kątem przejrzystości koncepcji i skutecznej realizacji.

Ocena wykonanych prac pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu.

Ocena wykonanych prac pod kątem właściwego sposobu prezentacji.

Pełny opis:

TREŚCI

LICZBA GODZIN

Przedmiot jest skoncentrowany na wykorzystaniu intermediów w działaniach artystycznych i przygotowaniu studenta do użycia ich do tworzenia projektów arteterapeutycznych. Istotnym elementem jest uzmysłowienie studentom istnienia szerokiej gamy środków artystycznych i możliwości zastosowania i łączenia ze sobą zarówno mediów analogowych jak i cyfrowych.

1. Pojęcie intermediów - znaczenie i historia użycia 4

2. Intermedia a multimedia 2

3. Przykłady intermediów 5

4. Kolaż - przykłady 2

5. Wideomalarstwo 2

7. Kolaż:

a. wybór i interpretacja tekstu 2

b. stworzenie kolażu na bazie wybranego tekstu, nagranie dźwięku 3

c. digitalizacja prac plastycznych przy użyciu kamery/skanera/aparatu fotograficznego, montaż obrazu i dźwięku, opis i prezentacja pracy 3

8.Autoportret:

a. określenie zawartości znaczeniowej pracy, projekt działania dokamerowego i warstwy rysunkowej 2

b. wykonanie pracy, dobór środków wyrazu, rejestracja, digitalizacja, połączenie mediów przy użyciu trybu mieszania warstw 4

c. dokumentacja, opis i prezentacja pracy 1

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brogowski L. (1990) Sztuka w obliczu przemian, Warszawa

Dziamski G. Format (2 (60) 2011) s. 4-5,118-119, Epoka postmedialna: od sztuki mediów do sztuki programów

Klanten R. (2011) Cutting Edges. Contemporary Collage., Berlin

Kluszczyński R. ESTETYKA SZTUKI NOWYCH MEDIÓW

http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf

Literatura uzupełniająca:

Higgins D. (2000) Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, Gdańsk.

Brogowski L. (1990) Sztuka i człowiek, Warszawa

Czartoryska U. (1973) Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Warszawa

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania,

dialog dydaktyczny,

omawianie zagadnień teoretycznych,

dyskusja dydaktyczna,

przegląd prac i prezentacji.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10

Inne formy -

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 60

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)