Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika w 3D

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-3S-G3D1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grafika w 3D
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

METODY KSZTAŁCENIA

prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania,

dialog dydaktyczny,

omawianie zagadnień teoretycznych,

dyskusja dydaktyczna,

przegląd prac i prezentacji.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 60

Przygotowanie się do zajęć, lektury -30

Przygotowanie się do egzaminu -

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 15

Inne formy - 15

Pełny opis:

Objaśnienie podstawowych funkcji programu 3D Blender oraz prezentacja współczesnego użycia grafiki 3D w pracach artystycznych.

Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów - "Makiety wyobraźni" - zadania, w którym studenci będą zobowiązani stworzyć wirtualną przestrzeń będącą próbą przedstawienia ich świata wewnętrznego i postawy twórczej.

1 etap realizacji zadania - stworzenie kolaży, rysunków lub form rzeźbiarskich jako szkiców do dalszej pracy w środowisku wirtualnym.

2 etap realizacji zadania - modelowanie obiektów w przestrzeni 3D na bazie szkiców i projektów.

3 etap realizacji zadania - teksturowanie obiektów w oparciu o własne zdjęcia, grafiki oraz inne formy plastyczne.

4 etap realizacji zadania - oświetlanie i renderowanie pracy jako animacji 3D.

5 etap realizacji zadania - compositing i montaż w programie After Effects

Omówienie, montaż i projekcja wszystkich powstałych prac połączona z dyskusją na ich temat.

Literatura:

obowiązkowa:

Blender. Mistrzowskie animacje 3D, Tony Mullen, Helion, 2010

Punkt i linia a płaszczyzna, Wasyl Kandyński, Wydawnictwo PIW, 1986

uzupełniająca:

Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Adobe Creative Team, Helion, 2011

Wirtualne modelarstwo. Tworzenie realstycznych, cyfrowych modeli samolotów, Witold Jaworski, http://samoloty3d.pl/, 2013

Animacja komputerowa Algorytmy i techniki, Rick Parent, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student ma podstawową wiedzę o funkcjach i możliwościach wybranych programów komputerowych do realizacji grafiki 3D.

2. Student zna podstawy tworzenia animacji 3D i podstawowe zagadnienia warsztatowe oraz technologiczne z tym związane.

Umiejętności:

1. Student opanował podstawowe umiejętności warsztatowe tworzenia i animacji grafiki 3D w wybranych programach komputerowych.

2. Student świadomie posługuje się nabytymi umiejętnościami warsztatowymi oraz poznaną technologią grafiki 3D do tworzenia własnych prac artystycznych w tym medium.

Kompetencje:

1. Student potrafi dokonać publicznej analizy własnych prac w grafice komputerowej 3D, wskazując swoje silne i słabe strony.

2. Student potrafi podjąć merytoryczną dyskusję na temat swoich prac w grafice komputerowej 3D, wykazując szacunek dla rozmówcy oraz umiejętność przyjęcia krytyki.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć i przygotowanej przez studenta prezentacji.

Ocena aktywności studenta na zajęciach.

Ocena wykonanych prac.

Ocena na podstawie obserwacji i wypowiedzi ustnej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)