Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencka w placówkach edukacyjnych (zajęcia plastyczne) - 2 tyg. (40 godz.)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-3P-EPL1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka asystencka w placówkach edukacyjnych (zajęcia plastyczne) - 2 tyg. (40 godz.)
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

METODY KSZTAŁCENIA

Konsultacje indywidualne bezpośrednie. Grupowe dyskusje podczas wspólnych spotkań z praktykantami.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia -

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie się do egzaminu -

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji

Inne formy 40

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Michalski J. Ordakowska B., Piotrowicz R., Grzybowski P. ( 2010) Koncepcja realizacji praktyk w APS. Warszawa

Kowolik P. (2003) Proces stawania się nauczycielem przez praktyki zawodowe (w:) Sałata E., Zamkowska A., Osko S. Kształcenie praktyczne nauczycieli w szkole wyższej. Radom

Arends R. I. (1995) Uczymy się nauczać. Warszawa

Popek S., Winiarz A. [red.] (2009) Nauczyciel zawód powołanie pasja. Lublin

Literatura uzupełniająca

Okoń W. (1991) Rzecz o edukacji nauczycieli. Warszawa

Stawinoga R. Aktywność twórcza we współczesnej edukacji. Nowa Szkoła, 2002, nr 3, s. 29-32

Wawrzyniuk D. Sztuka bycia nauczycielem. Życie Szkoły, 2003, nr 8, s. 467-47

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna zarówno założenia programowe i zakres treści merytorycznych realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych w placówce praktyk, jak też dysponuje niezbędną wiedzą dydaktyczną i metodyczną do ich realizacji.

2. Student zna założenia organizacyjne placówki praktyk.

Umiejętności:

1. Student potrafi przeprowadzić diagnozę pedagogiczną uczniów i poszerzyć ją o zagadnienia specyficzne dla specjalności.

2. Student potrafi przeprowadzić zajęcia dydaktyczne oraz współpracować z personelem placówki praktyk.

Kompetencje:

1. Student potrafi podjąć merytoryczną dyskusję na temat procesu dydaktycznego i wychowawczego realizowanego w placówce praktyk.

2. Student ma świadomość społecznych i etycznych aspektów zadań realizowanych w placówce praktyk.

Metody i kryteria oceniania:

ocena wypowiedzi podczas indywidualnych konsultacji

ocena wypowiedzi podczas dyskusji grupowej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)