Techniki fotograficzne i filmowe II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3F-TF2a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Techniki fotograficzne i filmowe II |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla III r. EP, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Rumiancew | |
Prowadzący grup: | Daniel Rumiancew | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: ocena zadań praktycznych ocena wypowiedzi na zajęciach udział w dyskusji |
|
Pełny opis: |
TREŚCI / LICZBA GODZIN 1. Podstawowe elementy języka filmu (film fabularny, film dokumentalny, film eksperymentalny, esej wideo, wideo-art, instalacja wideo, projekcja, scena, ujęcie, kadr, plan, ruch kamery, montaż itd.). 1,5 h 2. Omówienie podstawowych technik digitalizacji i archiwizacji materiału wideo. 1,5 h 3. Podstawy pracy nad scenariuszem do filmu wideo. Scenopis filmu wideo. 1,5 h 4. Budowa i funkcje kamery wideo oraz ich wpływ na jakość uzyskiwanego obrazu. Podstawowe zasady rejestracji materiału wideo. 1,5 h 5. Podstawowe zasady montażu wideo. Podstawowe funkcje programów komputerowych do montażu wideo. 3 h 6. Rola dźwięku w utworze wideo. 1,5 h 8. Omówienie i korekta prac studentów. 19,5 h |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Opisy do wybranych filmów wideo ze strony Filmoteki Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (lista aktualizowana przed kolejnymi zajęciami). Adres internetowy: https://artmuseum.pl/pl/filmoteka 2. Opisy do wybranych filmów wideo ze strony UbuWeb (lista aktualizowana przed kolejnymi zajęciami). Adres internetowy: http://www.ubu.com/ 3. Nagrywanie i montaż filmów: czym i jak nagrywać wideo. Adres internetowy: https://www.komputerswiat.pl/poradniki/sprzet/nagrywanie-i-montaz-filmow-czym-i-jak-nagrywac-wideo/ekbs32y 4. Nagrywanie i montaż filmów: najczęstsze błędy montażysty. Adres internetowy: https://www.komputerswiat.pl/poradniki/programy/nagrywanie-i-montaz-filmow-najczestsze-bledy-montazysty/t51t7z0 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Wideo w sztukach wizualnych, red. Ryszard Kluszczyński, Tomasz Załuski, Łódź-Lublin 2018, PDF: https://labirynt.com/wp-content/uploads/2018/04/WIDEO-W-SZTUKACH-WIZUALNYCH.pdf 2. 1, 2, 3… Awangarda. Film/sztuka pomiędzy eksperymentem a archiwum, red. Łukasz Ronduda, Florian Zeyfang, Warszawa 2007 3. Kino-sztuka, red. Jakub Majmurek, Łukasz Ronduda, Warszawa 2015 4. Chris Meigh-Andrews, A History of Video Art: The Development of Form and Function, Oxford 2006 5. Poradniki użycia programu DaVinci Resolve. Adres internetowy: https://www.youtube.com/watch?v=INZGWNezRzE |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA Rozmowa i dyskusja dydaktyczna na temat realizacji wideo, zadanych studentom do wykonania poza uczelnią; korekta prac studentów. Wykład konwersatoryjny z prezentacją multimedialną. Dyskusja na temat wybranych, historycznych prac sztuki wideo, zadanych do obejrzenia w domu. NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI / ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe (ćwiczenia) 30 h Praca własna studenta nad zadanymi do realizacji tematami 20 h Przygotowanie się do zajęć, oglądanie filmów wideo, lektury 5 h Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia 2 h UWAGA! Ze względu na zaistniałą sytuację pandemii, zajęcia będą odbywać się zdalnie, w trybie synchronicznym, za pomocą wideokonferencji w programie Microsoft Teams. Godziny zajęć pozostają bez zmian dla obu grup, terminy wszystkich spotkań są ważne. Link do zajęć grupy 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6410a8b915cd4b17811cd18d8b227d41%40thread.tacv2/conversations?groupId=4f19d5a1-b667-46f5-a969-063d4efcff0d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do zajęć grupy 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a89d46e88d043426ea22d9277018ffd71%40thread.tacv2/conversations?groupId=e626167e-3714-4752-a936-f5a81a426a20&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zadane do realizacji tematy ("Wideomalarstwo", "Wideoperformance") pozostają bez zmian, tak jak zostały omówione na początku semestru podczas zajęć stacjonarnych, z tą różnicą, że jeśli student nie chce wychodzić z domu, może wszystkie tematy realizować we wnętrzu (sposoby ewentualnej zmiany podejścia do tematów zostały omówione podczas zajęć). Rezygnujemy z realizacji pierwotnie zadanego tematu "Rozmowa", ponieważ wymagałby on fizycznego spotykania się w grupach. Zamiast niego wprowadzone zostają do programu cykliczne dyskusje nt. klasycznych prac sztuki wideo. Państwa realizacje do korekty proszę wysyłać za pośrednictwem platformy Wetransfer (adres internetowy platformy: https://wetransfer.com), jako odbiorcę podając mój adres mailowy drumiancew@aps.edu.pl Sposoby opisu folderów wysyłanych przez Państwa zostały omówione podczas zajęć (ważne jest, aby w nazwie folderu było Państwa nazwisko). Warunki zaliczenia przedmiotu pozostają takie same, jak ustalone zostało podczas zajęć stacjonarnych, z tą różnicą, że zamiast tematu "Rozmowa" oceniane będzie aktywne Państwa uczestnictwo w dyskusjach nt. oglądanych, historycznych prac wideo. Zaliczenie będzie miało miejsce 04 czerwca 2020 w godzinach zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Rumiancew | |
Prowadzący grup: | Daniel Rumiancew | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.