Stymulacja operacyjnego rozumowania dziecka z wadą słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-SRD1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Stymulacja operacyjnego rozumowania dziecka z wadą słuchu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PC1_KK_W06 ma elementarną, uporządkowaną wiedzę w zakresie fonetyki języka polskiego: umie przeprowadzić klasyfikację głosek języka polskiego oraz zna zapis fonetyczny PC1_KK_W06 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju mowy dziecka z wadą słuchu i czynników je warunkujących PC1_KS_W06 ma podstawową wiedzę na temat diagnozy surdologopedycznej oraz stosowanych narzędzi badawczych PC1_KS_W01 zna podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu PC1_KS_W02 ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o metodach terapii w surdologopedii oraz sposobów oceny postępów w rewalidacji dziecka z wadą słuchu PC1_KS_W06 zna metody diagnozy operacyjnego rozumowania w zakresie potrzebnym do uczenia się matematyki na poziomie elementarnym PC1_KS_W06 zna metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu wykorzystywane we wczesnym wspomaganiu rozwoju i reedukacji trudności w nauce czytania i pisania oraz trudności w uczeniu się matematyki PC1_KS_W01 zna koncepcję oraz program wychowania słuchowego a także metody wspmagajęce proces odczytywania mowy z ust wykorzystywane w rehabilitacji dziecka z wadą słuchu PC1_KS_U01 potrafi zróżnicować głoski języka polskiego i dobierać pary opozycyjne PC1_KS_U03 Zna metody diagnozy posiada elementarne umiejętności badawcze w zakresie diagnozy surdologopedycznej, trudności w czytaniu i pisaniu oraz opanowaniu pojęć matematycznych przez dzieci z wadą słuchu PC1_KS_U03 umie wykorzystując właściwe kryteria określić poziomu funkcjonowania psychoruchowego małego dziecka z wadą słuchu PC1_KS_U03 posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzenia analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju rehabilitacji oraz reedukacji dziecka z wadą słuchu z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć PC1_KS_U03 potrafi przygotować w oparciu o diagnozę wstępną plan oraz opracować scenariusz zajęć surdologopedycznych, reedukacyjnych dla dziecka z wada słuchu i przeprowadzić takie zajęcia PC1_KS_U03 potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu PC1_KS_K02 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wy¬konywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualna terapię dziecka z wadą słuchu PC1_KS_K02 potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu PC1_KS_K02 Potrafi kształtować właściwe relacje pomiędzy surdopedagogiem – rodzicem- dzieckiem z wadą słuchu PC1_KS_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie i, przyjmując w niej różne role |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.