Metodyka nauczania technik brajlowskich - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-MTB2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania technik brajlowskich - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia: | Metodyka nauczania technik brajlowskich - 1 10-2S-MTB1a |
Efekty uczenia się: |
PC1_KS_W03 Potrafi wymienić wady i zalety pisma liniowego, punktowego oraz słuchowej metody dostępu do informacji, w kontekście specyfiki czytania dotykowego oraz potrzeb, technologicznych możliwości komunikacyjnych osób niewidomych PC1_KS_W03 Potrafi wymienić kody brajlowskie oraz wskazać podstawowe podobieństwa i różnice w odmianach sytemu Braille’a (dla języka polskiego, angielskiego i francuskiego) oraz notacjach matematycznych stosowanych na świecie PC1_KS_U01; PC1_KS_U03 Potrafi posługiwać się stosowanym w Polsce integralnym pismem brajlowskim, Polskimi Ortograficznymi Skrótami Brajlowskimi I Stopnia oraz prawidłową notacją matematyczną, fizyczną i chemiczną PC1_KS_U01; PC1_KS_U03 Potrafi czytać teksty brajlowskie zapisane w brajlu integralnym, skrótowym (Polskie Ortograficzne Skróty Brajlowskie I Stopnia) oraz rozszyfrowywać przykłady podstawowych działań matematycznych, wzorów fizycznych i chemicznych PC1_KS_U01 Potrafi poprawnie pisać na tabliczce i maszynie brajlowskiej stosując reguły obowiązującej w Polsce notacji brajlowskiej PC1_KS_U02; PC1_KS_U03 Posiada umiejętność analizy i doboru programów do nauki brajla dla konkretnej osoby niewidomej z uwzględnieniem jej wieku, czasu utraty wzroku, możliwości, z wykorzystaniem wiedzy o współczesnych tendencjach w nauczaniu i przygotowaniu do czytania dotykowego PC1_KS_K01 Wykazuje wrażliwość wobec trudności, tempa czytania dotykowego początkujących użytkowników brajla oraz szanuje potrzeby osób niewidomych wynikające ze specyfiki czytania pisma brajla PC1_KS_K01 Potrafi współdziałać i pracować w grupie przygotowując zestawy prostych matryc (linie, figury, rzuty brył) i wykonując wypukłe kopie z użyciem termoformu (ksero brajlowskie) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.